آشپزی

طرز تهیه آش هالاو یا آبگوشت غوره؛ غذای بی نظیر و خوش طعم کردستان

آش هالاو سنندج از غذا های محلی و خوش طعم شهر سنندج است. به این غذا آبگوشت غوره هم گفته می شود، چون آب غوره از مواد اصلی در تهیه آن به شمار می آید و در اصل آن را مانند آبگوشت با آب فراوان و به صورت گوشت کوبیده میل می کنند.

17 آبان 1401

فوت و فن سرخ کردن بادمجان که نمی دانستید ، با این ترفندها روغن کمتری مصرف کنید

سرخ کردن بادمجان می تواند روغن زیادی مصرف کند و در نهایت این میوه (!) خوش طعم را به خوراکی چرب و سنگین تبدیل کند اما با این ترفندها می توانید یک بادمجان سرخ شده ترد و سالم داشته باشید.

28 شهریور 1401

ادویه ای برای کنترل دیابت

گرام ماسالا ادویه نسبتا تندی است که از ترکیب دانه های گشنیز، زیره، دارچین، میخک، جوزهندی، هل و فلفل سیاه به دست می آید. البته میزان این ادویه ها یکسان نیست و در منطقه ها مختلف به نسبت متفاوتی استفاده می گردد.

25 شهریور 1401

طرز تهیه پودینگ چیا با پوره توت فرنگی

پیشنهاد امروز ما به شما یک دسر خوشمزه به نام پودینگ چیا با پوره توت فرنگی است. دسری که نه تنها بزرگسالان، بلکه بچه ها هم عاشق آن می شوند. دانه چیا بسیار مغذی بوده و حاوی اسیدهای چرب امگا 3، فیبر، آنتی اکسیدان، پروتئین، کلسیم به صورت شاخص است.

16 شهریور 1401

طرز تهیه جامبو شلز

پاستا شلز یا جامبو شلز، پاستاهای صدفی شکلی هستند که اندازه آن ها بزرگ تر از دیگر پاستاها است و همین شکل و سایز خاص، امکان تهیه انواع مختلفی از غذاها و پیش غذاها را به ما داده است. یکی از انواع این غذاها، جامبو شلز است که ما آن را با پنیر پراتوی کاله تهیه...

16 شهریور 1401

طرز تهیه دیپ لبو

دیپ لبو می تواند به عنوان یک هله هوله سالم و فصلی یا در کنار غذاها به عنوان چاشنی سرو شده و سفره غذا را رنگین تر کند. برای تهیه این دیپ کافی است چغندر ها را بپزید و با بقیه مواد که شامل نخود، سیر، فندق و جعفری است داخل مخلوط کن مخلوط کنید. با طرز تهیه دیپ...

15 شهریور 1401

2 طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ و گوشت در فر و قابلمه

ته چین آلو اسفناج مثل یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی است که به خاطر طعم لذیذ و ظاهر هوس انگیزی که دارد، بسیار پرطرفدار است. شما می توانید در طرز تهیه ته چین آلو اسفناج هم از مرغ و گوشت بهره ببرید و هم آن را به صورت گیاهی آماده کنید. در این مقاله از سرویس در...

14 شهریور 1401

دومین جشنواره استانی غذاهای بومی سفره کردستان در سنندج برگزار می گردد

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای واصله، دومین جشنواره استانی غذاهای بومی سفره کردستان در سنندج برگزار می گردد.

9 شهریور 1401

بریتل آجیل مخلوط

این بریتل را می توانید به مدت یک هفته داخل ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

18 مرداد 1401

کیک حلوا به روش خانگی

شما می توانید حلوا را روی کیک برش خورده ماسوره بزنید و یا می توانید همچون عکس پهن و با پرک بادام تزیین کنید.

16 مرداد 1401

طرز تهیه بستنی کره نارگیل و قهوه؛ متفاوت و خوشمزه برای فصل تابستان

آیا میان وعده ای خوشمزه تر و بهتر از بستنی برای فصل تابستان در نظر دارید؟ بستنی ها جز محبوب ترین خوراکی ها در دنیا هستند و نکته مثبت در آن ها، طعم های متنوع هستند در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپری تصویری خبرنگاران مگ قصد داریم طرز تهیه بستنی کره نارگیل...

15 مرداد 1401

سس عجیب و غریب بندری ها که با خاک و ماهی درست می گردد

خبرنگاران : سوراغ از غذاهای خاص و قرمزرنگ هرمزگان است که در ترکیبات خود گلک یا همان خاک سرخ دارد با این حال سوراغ را باید نوعی دسر نامید؛ چون برای طعم دادن به غذا از آن استفاده و همراه غذای اصلی میل می گردد.

2 مرداد 1401

مروری بر خواص شیر بادام گیاهی

یکی از برترین جایگزین های شیر لبنی، شیر گیاهی است. در میان انواع شیر گیاهی، شیر بادام کوهی به علت طعم خاصی که دارد یکی از پرطرفدارترین انواع شیر است. وجود انواع ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در شیر بادام باعث شده تا این نوشیدنی به یک جایگزین...

24 تیر 1401

طرز تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی

خورشت بادمجان روش های مختلفی دارد و با گوشت یا مرغ آماده می گردد. در این بخش روش پخت دیگری از این غذا را به شما یاد می دهیم که بسیار خوشمزه است.

16 تیر 1401

خورشت بادمجان بدون گوشت را امتحان کنید

گاهی ممکن است بنا به دلایلی گوشت یا مرغ در منزل نباشد. بد نیست بدانید که خورشت های سنتی ایرانی را می توانید بدون گوشت یا مرغ هم درست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

9 تیر 1401

طرز تهیه 20 صبحانه گرم، سریع و خوشمزه

می خواهید در یک فرصت کوتاه، یک وعده صبحانه مفصل وپرانرژی آماده کنید، به روش تهیه این صبحانه های سریع نگاهی بیندازید.

25 خرداد 1401

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

تهیه پودینگ شکلاتی بسیار آسان است و به مواد اولیه کمی نیاز دارد و به همین علت تهیه آن در خانه همیشه پرطرفدار بوده است. در ادامه طرز تهیه یک پودینگ شکلاتی خوشمزه را آماده کرده ایم.

8 خرداد 1401

غذای مخصوص خون آشام ها!

سوپ خون!امروزه به هرگوشه جهان که سفر می کنیم با غذاهای عجیب و غریبی روبرو می شویم که بسیار هم پرطرفدار هستند. اما بعضی از این غذاها پا را از عجیب بودن فراتر گذاشته و به چندش بودن و ترسناک بودن نزدیک شده اند. یکی از این غذاها سوپ خون است! بله، همان طور که...

11 اردیبهشت 1401

طرز تهیه شربت ریواس؛ نوشیدنی متفاوت و خوش رنگ نیشابوری

با طرز تهیه شربت لذیذ و خوش طعم ریواس نیشابوری آشنا شوید و با تهیه آن در منزل، در مهمانی ها بدرخشید.

6 اردیبهشت 1401

رژیم غذایی برای قند خون بالا

کنترل کردن سطح قند خون با رژیم غذایی مناسب ساده ترین و برترین راه برای مبارزه با دیابت است. این مقاله اطلاعاتی راجع به رژیم غذایی برای قند خون بالا ارائه می دهد.

25 مهر 1400
تعداد: (33)