طرز تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی

به گزارش عینک ارومیه، خورشت بادمجان روش های مختلفی دارد و با گوشت یا مرغ آماده می گردد. در این بخش روش پخت دیگری از این غذا را به شما یاد می دهیم که بسیار خوشمزه است.

طرز تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی

خورشت ها جزو غذاهای سنتی ایرانی هستند که هواداران خود را دارند. فصل بهار است و غوره یکی از خوراکی های این فصل به شمار می رود. خورشت بادمجان با گوشت قلقلی یکی از این خورشت های بسیار فوری و ساده ایرانی است که در آن از غوره استفاده می گردد و طعم بی نظیری به آن می دهد. این خورشت خوشمزه را به همراه یک پلو زعفرانی میل کنید. برای تهیه این خورشت از بادمجان های کشیده و براق بهره ببرید تا مزه خوبی داشته باشد. با عینک ارومیه همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی

  • گوشت چرخ نموده 300 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • دانه غوره 10 عدد
  • بادمجان 2 عدد
  • زعفران دم نموده به میزان لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و ادویه خورشتی به میزان لازم

طرز تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی

مرحله اول

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت طولی برش بزنید. 30 دقیقه آن ها را در آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته گردد. بادمجان ها را آب بکشید و روی دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده گردد.

مرحله دوم

یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه گوشت چرخ نموده و ادویه ها مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا منسجم گردد. به مقدار یک گردو کوچک از مواد بردارید و در دست گرد کنید. می توانید برای اینکه گوشت قلقلی ها شکل ظاهری خود را حفظ نمایند برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا منسجم گردد.

مرحله سوم

در ادامه گوشت قلقلی ها را سرخ و از تابه خارج کنید. داخل همان تابه یک پیاز را رنده ریز بزنید و به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا طلایی گردد. در ادامه کمی ادویه خورشتی و پودر سیر اضافه کنید و به همراه رب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته گردد.

مرحله چهارم

2 الی 3 پیمانه آب جوش روی مواد بریزید و بگذارید ریز جوش بزند، سپس گوشت قلقلی ها را اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم تا بپزد و روغن بیندازد. داخل یک تابه دیگر بادمجان ها را با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی گردد. در نیم ساعت انتهایی غوره را به همراه بادمجان ها اضافه کنید و کمی زعفران دم نموده غلیظ اضافه کنید و بعد از 15 دقیقه از روی حرارت بردارید.

اگر به دستورهای آشپزی ایرانی علاقه دارید، طرز تهیه ته چین گوشت چرخ نموده را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی

  • برای اینکه بادمجان روغن کمتری به خود بگیرد کمی ماست به آن بزنید.
  • به جای غوره از آبغوره نیز بهره ببرید.
  • چند عدد گوجه سرخ کنید و روی خورشت قرار دهید.
  • این خورشت باید کم آب و غلیظ باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای آشپزی بیشتر ماکارونی با لوبیا سبز، طعمی ویژه و بی نظیر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید