غذای مخصوص خون آشام ها!

به گزارش عینک ارومیه، سوپ خون!

امروزه به هرگوشه جهان که سفر می کنیم با غذاهای عجیب و غریبی روبرو می شویم که بسیار هم پرطرفدار هستند. اما بعضی از این غذاها پا را از عجیب بودن فراتر گذاشته و به چندش بودن و ترسناک بودن نزدیک شده اند. یکی از این غذاها سوپ خون است! بله، همان طور که از اسمش معین است این سوپ از خون حیواناتی مثل گاو، اردک، غاز و … تهیه می گردد و خیلی هم پرطرفدار است. جالب است بدانید که سوپ خون محدود به یک کشور نیست و در کشورهای مختلف این سوپ با مواد مختلف تهیه می گردد. در این مطلب می خواهیم چند سوپ معروف در کشورهای مختلف را به شما معرفی کنیم که از خون تهیه می شوند! با خبرنگاران همراه باشید.

غذای مخصوص خون آشام ها!

سوپ خون ویتنام | Tien Kahn

این سوپ یکی از سوپ های سنتی در آشپزی آسیایی است و مشهورترین آن در ویتنام تهیه می گردد. در تهیه این سوپ از خون خام اردک استفاده می گردد. اما عجیب بودن این سوپ به همین جا ختم نمی گردد: یکی از مواد اولیه این سوپ سنگدان است. از آنجا که ماده اولیه این سوپ خون است آن را در فریزر قرار می دهند تا خون سفت و ژله ای گردد و بعد آن را به صورت سرد نوش جان می نمایند!!! در باورهای مردم ویتنام این سوپ به کسی که این سوپ را درست می نماید و کسی که می خورد قدرت می بخشد و او را قوی تر می نماید. این سوپ یکی از عجیب ترین سوپ های دنیاست که هواداران زیادی هم دارد!

سوپ خون اکوادور | Yawarlukru

سوپ خون یا یاوارلوکرو یکی از غذاهای سنتی و قدیمی اکوادور است. البته نام این سوپ اسپانیایی نیست و ریشه در زبان بومیان این منطقه دارد و به معنای سوپ خون است. این سوپ از گوشت گاو یا بره و سبزیجات مختلف تهیه می گردد. در پایان خون گاو را داخل کیسه پلاستیکی می ریزند و داخل آب جوش قرار می دهند تا خون پخته گردد. بعد خون پخته شده را خرد می نمایند و روی سوپ می ریزند و تزئین می نمایند!!! این غذا به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی خورده می گردد و یکی از مشهورترین غذاهای اکوادوری است.

سوپ خون فنلاند | Mykyrokka

سوپ خون فنلاندی که در زبان محلی میکی روکا نامیده می گردد غذایی سنتی در نواحی مرکزی فنلاند است. ماده اولیه این غذا نوعی کوفته است که از خون و آرد تهیه می گردد. این کوفته ها را درست می نمایند و در سوپ می اندازند. مواد اولیه سوپ هم شامل سیب زمینی، پیاز، گوشت و اجزای دیگر مثل جگر و قلب است. این سوپ را به علت استفاده از امحا و احشا و خون به نام سوپ قصابی هم می نامند. ظاهرا در زمان های قدیم قصاب ها پس از کشتن حیوانات بخش هایی که استفاده نمی شد مثل جگر و قلب و دل و روده و البته خون را می پختند و به عنوان سوپ مصرف می کردند!

سوپ خون لهستان | czarnina

سوپ خون اردک یا غاز که چارنینا نامیده می گردد غذایی محبوب در لهستان است که از به جامانده اجزاء و خون اردک یا غاز تهیه می گردد. روش سنتی تهیه این غذا این است که پس از کشتن اردک یا غاز از خون و امحا و احشاء آن به صورت تازه استفاده گردد. اما امروزه که دسترسی به چنین چیزی وجود ندارد در قصابی ها خون و بخش های مختلف اردک و غاز به فروش می رسد. البته این سوپ به صورت بدون خون هم تهیه می گردد که برای کسانی که حالشان از خوردن خون به هم می خورد مناسب تر است! گاهی این سوپ را با نودل هم ترکیب می نمایند و مصرف می نمایند. چارنینا در زبان لهستانی به معنای سیاه است و به رنگ تیره این سوپ اشاره دارد. سوپ خون لهستانی به طور کلی از ترکیب خون اردک یا غاز، میوه های خشک شده و سرکه تهیه می گردد. سرکه مانع از لخته شدن خون در غذا می گردد! سوپ خون علاوه بر لهستان در کشورهای شرق اروپا نیز مصرف می گردد و بسیار محبوب و پرطرفدار است.

سوپ خون اندونزی | Saksang

ساکسانگ یا سوپ خون غذایی تند و تیز و پرادویه است که به وسیله باتاک ها (Bataks) در اندونزی تهیه می گردد. برای آماده کردن این سوپ عجیب، گوشت بوفالو یا گوشت های دیگر را در خون، شیر نارگیل و ادویه های مختلف مثل فلفل، پودر سیر، زنجبیل و … می پزند. این غذا یکی از غذاهای سنتی و آئینی قوم باتاک است و به ویژه در مراسم عروسی سرو می گردد.

سوپ خون سوئد | Svartsoppa

این سوپ به سوپ سیاه هم مشهور است یکی از غذاهای سنتی استان اسکانیا در جنوب سوئد است. ماده اصلی این سوپ خون اردک است و معمولا به عنوان پیش غذا قبل از اردک کبابی مصرف می گردد. این سوپ یک غذای سنتی است و اغلب در روز 10 نوامبر و مراسم سنت مارتین خورده می گردد. در این مراسم به صورت سنتی اردک را به صورت کباب شده و … می خورند و برای اینکه خون و سایر قسمت های اردک هم مصرف گردد این سوپ عجیب را ابداع نموده اند!

منبع: الی گشت

به "غذای مخصوص خون آشام ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای مخصوص خون آشام ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید