سلامتی و پزشکی

کشف جالب ماهیچه متخصص چربی سوزی

مطالعه پژوهشگران دانشگاه هیوستون که در نشریه iScience منتشر شده است، نشان می دهد که تمرین شنای ماهیچه نعلی (Soleus Pushup)، فعالیتی که ماهیچه نعلی در ساق پا را درگیر می کند می تواند سوخت و ساز بدن را برای ساعت ها افزایش دهد، قند خون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2...

27 آذر 1401

شرایط بازیگر مشهور رو به وخامت گذاشت

شرایط بروس ویلیس، بازیگر مشهور هالیوود به سرعت رو به وخامت رفت.

25 آذر 1401

اجاره ساعتی خانه در تهران؛ 3 میلیون تومان برای یک شبانه روز!

مدتی است زیرمجموعه جدیدی به نام اجاره کوتاه مدت یا اجاره روزانه به فایل های اجاره مسکن تهران افزوده شده است. فایل هایی که توانسته اند مشتریانی با اهداف و سلایق متفاوت را جذب نمایند. با این حال آنالیز ها حاکی از قیمت بالای این نوع فایل هاست.

23 آذر 1401

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و آستان قدس رضوی

با هدف فراوری رادیو دارو های تازه و افزایش بهره وری کشاورزی سازمان انرژی اتمی و آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

7 آذر 1401

برترین زمان مصرف شیر چه ساعتی است؟

اگر با مصرف شیر دچار نفخ و دل درد نمی شوید، برترین زمان مصرف آن قبل از خواب است.

6 آذر 1401

مصدومیت هولناک ستاره عربستان در ملاقات تاریخی

یاسر الشهرانی در ملاقات عربستان مقابل آرژانتین به علت برخورد سنگین به زانوی دروازه بان شدیدا مصدوم شد و سریعا با دستور کادر درمان به بیمارستان رسید.

1 آذر 1401

خوردن نمک زیاد چه بلایی سرتان می آورد

نتایج یک مطالعه نو دانشگاه ادینبورگ انگلستان نشان داد مصرف بیش از حد مواد غذایی شور می تواند منجر به افزایش سطح استرس گردد.

1 آذر 1401

ویژگی های سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم عروسی چیست؟

برای برگزاری مراسم عروسی فضاهای مختلفی وجود دارند که موجب شده فضای انتخاب را برای عروس و دامادها آزاد بگذارد تا متناسب با احتیاج خود برترین مکان را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب نمایند.

29 آبان 1401

عکس ، خفاش ها و انسان ها از همیشه به هم نزدیک تر؛ خطری که بیخ گوش انسان است

ارتباط بین تخریب زیستگاه، تغییرات آب و هوایی و ظهور ویروس های تازه هرگز به اندازه دوران همه گیری مشهود نبوده است.

28 آبان 1401

300 ماموریت امدادونجات طی3روز، امدادگران 244 نفر را نجات دادند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 492 نفر در عملیات جاده ای سه روز گذشته و در سراسر کشور اطلاع داد.

21 آبان 1401

این 10 خوراکی موثر برای درمان فوری سرماخوردگی را بشناسید

سیر خوراکی قدرتمند در مبارزه با سرماخوردگی می باشد. آلیسین، ترکیب به وجود آورنده بوی شدید سیر، آنزیم هایی را که بر عفونت های باکتریایی و ویروسی تأثیر می گذارند، مسدود می نماید. تحقیقات بیشتری ضروری است تا نتیجه گیری گردد که آیا آنتی اکسیدان و قدرت...

21 آبان 1401

6 نفر در اردبیل بر اثر گازگرفتگی جان باختند

مرکز عملیات و راهنمایی بحران فوریت های پزشکی استان اردبیل گفت: 6 شهروند اردبیلی روز چهارشنبه به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان باختند.

19 آبان 1401

فقط با 5 قدم از سرطان پوست دور بمانید!

شیوع سرطان پوست در سال های اخیر به اندازه قابل توجهی افزایش یافته است. بنابراین، اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از ضد آفتاب، مراجعه منظم به پزشک و مصرف مکمل های غذایی ایده خوبی در این زمینه است.

18 آبان 1401

طرز تهیه آش هالاو یا آبگوشت غوره؛ غذای بی نظیر و خوش طعم کردستان

آش هالاو سنندج از غذا های محلی و خوش طعم شهر سنندج است. به این غذا آبگوشت غوره هم گفته می شود، چون آب غوره از مواد اصلی در تهیه آن به شمار می آید و در اصل آن را مانند آبگوشت با آب فراوان و به صورت گوشت کوبیده میل می کنند.

17 آبان 1401

کوشش برای تأمین مسکن کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در مورد ساخت و تأمین مسکن کارکنان این وزارتخانه، به زودی با مراجع ذیربط ازجمله وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین موردنیاز احداث مسکن وارد مذاکره خواهیم شد.

10 آبان 1401

زمان رونمایی از پیراهن تیم ملی تعیین شد

زمان رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان برای جام جهانی 2022 قطر تعیین شد.

9 آبان 1401

حادثه جدی برای یک پرواز خارجی در آسمان ایران ، خلبان روی هوا بیهوش شد ...

سازمان هواپیمایی در اطلاعیه ای درباره فرود اضطراری پرواز تاشکند- دبی در فرودگاه شیراز اعلام کرد: این حادثه یک رویداد جدی بوده است که آنالیز مشترک سازمان هواپیمایی ایران و امارات درباره این رویداد ادامه دارد.

6 آبان 1401

این بیماری دهان ناشی از چاقی است

بیماری پریودنتال یا بیماری لثه یکی از علل شایع بوی بد دهان، لق شدن دندان ها و جویدن دردناک است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده (CDC) هشدار می دهد که اگر این بیماری درمان نگردد، می تواند منجر به تحلیل لثه یا حتی از دست دادن دندان گردد.

2 آبان 1401

ساماندهی خدمات درمانی تخصصی در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: ساماندهی خدمات درمانی تخصصی در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده از وظایف اصلی سیاستگذاری برای افزایش هزینه اثربخشی است.

2 آبان 1401

26 ایستگاه تندرستی فعال شد

فعالیت 26 ایستگاه تندرستی بانوان با هدف تقویت ورزش های همگانی و پربار کردن اوقات فراغت شهروندان در بوستان ها، مدارس و سراهای محله منطقه19 آغاز شد.

26 مهر 1401
تعداد: (360)