بهداشت دهان و دندان

مصدومیت هولناک ستاره عربستان در ملاقات تاریخی

یاسر الشهرانی در ملاقات عربستان مقابل آرژانتین به علت برخورد سنگین به زانوی دروازه بان شدیدا مصدوم شد و سریعا با دستور کادر درمان به بیمارستان رسید.

1 آذر 1401

این بیماری دهان ناشی از چاقی است

بیماری پریودنتال یا بیماری لثه یکی از علل شایع بوی بد دهان، لق شدن دندان ها و جویدن دردناک است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده (CDC) هشدار می دهد که اگر این بیماری درمان نگردد، می تواند منجر به تحلیل لثه یا حتی از دست دادن دندان گردد.

2 آبان 1401

تقویت خدمات بیمه ای در دندانپزشکی برترین گزینه یاری به مردم است

نایب رییس انجمن پریودونتولوژی ایران گفت: متاسفانه هزینه درمان های دندانپزشکی در کشور با عایدی مردم انطباق ندارد، امروزه درمان های دندانپزشکی شاید اولویت اصلی هزینه های مردم نباشد.

25 مهر 1401

5 منبع غذایی برای افزایش انرژی و کاهش خستگی

ویتامین B12 در یاری به سلول ها برای محافظت از عصب ها نقش حیاتی و مهمی بر عهده دارد، همه ما باید با برترین منابع ویتامین B12 آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم به ارتقای سلامت و تندرستی مان یاری کنیم.

28 شهریور 1401

پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه ایران هلث برگزار می شود

در نمایشگاه بین المللی ایران هلث برگزار می شود، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی پاویون اختصاصی برای شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه نیز برپا خواهد شد.

6 تیر 1401

آشنایی با تحصیل در خارج از کشور با موسسه کوه نور

باوجود مشکلاتی همانند بسته شدن مرز بسیاری از کشورها و عدم صدور ویزا، کشورهای کانادا، آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی دیگر همچنان پذیرای دانشجویان بین المللی هستند.

17 خرداد 1401

برنامه ای برای غلبه بچه ها بر ترس از دندانپزشکی

بردن بچه ها به مطب دندان پزشکی به دلیل اضطراب بالای آنها، یکی از مهم ترین معضلات والدین است. محققان کشورمان برای رفع این مشکل، استفاده از یک برنامه خاص طراحی شده برای این منظور را توصیه کرده اند.

28 بهمن 1400

افتتاح طرح پزشکی جهادی نورآوران سلامت در شهر بستان

خبرنگاران/خوزستان طرح جهادی نورآوران سلامت امروز (16 دی ماه) با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در شهر بستان افتتاح شد.

25 بهمن 1400

با خواص سیر خام آشنا شوید

در این مقاله خواص سیر خام را مورد آنالیز قرار می دهیم و چند نسخه پرکاربرد به شما معرفی می کنیم که برای چربی سوزی، سلامت موها و... معرکه هستند.

3 آذر 1400

تاثیر مصرف ژلوفن بر باروری

آنالیز تحقیقات نشان می دهد که اگر ژلوفن به اندازه زیاد و مکرر در زنانی که در دوره باروری هستند مورد استفاده قرار گیرد می تواند اثرات نامطلوبی بر قابلیت باروری آنها بگذارد و احتمال باروری آنها را کاهش دهد، در ادامه به آنالیز بیشتر این موضوع می پردازیم....

9 آبان 1400

دلایل ورم کردن گونه

مسائل دندان و ترومای بلانت در صورت، می توانند موجب تورم گونه شوند. این مقاله فهرستی از عوامل مؤثر در تورم گونه را فراهم ساخته است.

24 مهر 1400

آنچه دندانپزشکان از رادیولوژی باید بدانند

دندان ها استخوانی نیستند؛ بلکه از بافتهایی با درجه سختی متفاوت تشکیل شده اند. پوسیدگی دندان، بیماری عفونی قابل انتقالی است که طی آن باکتری ها فعالیت خود را در سطح دندان شروع و سپس در ساختمان آن پیشرفت می نمایند. باکتری ها با استفاده از مواد قندی، اسید...

11 مهر 1400

کودکم در مدرسه انسولین نمی زند

پریسا دختر 8 ساله ای است که از ابتدای تولد، دچار بیماری نوع یک (دیابت بچه ها) بوده است. او اولین فرزند خانواده است و در کلاس دوم دبستان تحصیل می نماید. پریسا برای کنترل قندخون خود احتیاج به تزریق انسولین دارد و به همین علت، نحوه تزریق انسولین را یاد گرفته...

28 شهریور 1400

عطر و طعمی بی نظیر

حلوا را چه به اسم یک دسر، چه به اسم یک نذری و چه به اسم یک شیرینی در مراسم های ترحیم در نظر بگیریم، مجذوب کننده است و هواداران خاص خود را دارد.

23 تیر 1400

بیماری لثه خطر ابتلا به کرونا شدید را افزایش می دهد

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد بیماری لثه می تواند احتمال ابتلا به ویروس کرونای شدید را افزایش دهد.

12 خرداد 1400

نکاتی در خصوص مصرف کرن بری در بارداری

خبرنگاران | سرویس مادر و کودک - کرن بری این روز ها تبدیل به یکی از محصولات پرطرفدار در رژیم های لاغری شده است و به صورت دمنوش مصرف می گردد. شما می توانید دلیل این محبوبیت را در مقاله خواص کرن بری و لاغری بخوانید.

22 اردیبهشت 1400

اگر این 8 نشانه ساده را دارید سرطان حنجره گرفته اید

خبرنگاران : اگر توضیحی برای گرفتگی صدای خود ندارید و این شرایط برای چند هفته ادامه داشته است، ممکن است نشانه ای از سرطان حنجره باشد.

16 آذر 1399

آشنایی با خواص دارویی گیاه درمنه

طبیعت گیاه درمنه خیلی گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص دارویی گیاه درمنه شامل خاصیت ضد سرطان، ضد مالاریا، ضد کرم و دفع انگل است.

9 آذر 1399

آفت دهانی که علامت سرطان دارد!

آفت دهانی در واقع زخمی سطحی، کوچک و خوش خیم اما دردناکی هستند که معمولا در بافت نرم داخل دهان یا لب ها، روی کامنرم، زیر زبان و روی غشاء لثه به وجود می آیند. علل مختلفی در بروز آفت وجود دارد آفت در دهان می تواند منشأ ارثی و یا ریشه در ضعف سیستم ایمنی بدن داشته...

6 آذر 1399

30 پیشنهاد خرید هدیه برای آقایان

مناسبت هایی مانند شب یلدا، عید نوروز، سالگرد ازدواج، روز مرد یا روز تولد بهانه های خوبی برای کادو دادن به آقایان هستند. پس از فرصت بهره ببرید و چیزی که عزیزانتان را شادمان می نماید به آن ها هدیه دهید. اگر حس می کنید خرید هدیه برای آقایان بسیار سخت و پیچیده...

12 اردیبهشت 1399
تعداد: (23)