آشنایی با تحصیل در خارج از کشور با موسسه کوه نور

به گزارش عینک ارومیه، باوجود مشکلاتی همانند بسته شدن مرز بسیاری از کشورها و عدم صدور ویزا، کشورهای کانادا، آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی دیگر همچنان پذیرای دانشجویان بین المللی هستند.

آشنایی با تحصیل در خارج از کشور با موسسه کوه نور

با توجه به بحران کرونا در چند سال گذشته، فرایند پذیرش و تحصیل دانشجویان به خصوص در جوامع بین المللی از روال عادی فاصله گرفته است. دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را داشته اند با مسائل جدی همچون بسته شدن مرز بسیاری از کشورها و عدم صدور ویزا روبرو شدند. اما در این بین کشورهای کانادا، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی دیگر همچنان پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و جهت صدور ویزا همچون قبل عمل می نمایند.

تحصیل در اروپا

سالانه میلیون ها دانشجو از نقاط مختلف دنیا، اروپا را جهت ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. مهم ترین دلیلی که باعث این انتخاب می گرددپیشرفت تحصیلی و کاری در آینده است. در واقع می توان گفت با تحصیل در اروپا می توانید جهت موفقیت شغلی خود را معین کنید. از طرف دیگر، بسیاری از بهترین دانشگاه های دنیا در اروپا واقع شده اند. که برنامه های تحصیلی متعددی به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

باید افزود هزینه تحصیل نسبت به کیفیت آموزشی در بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان بوده و علاوه برآن برخی از این کشورها بورس تحصیلی نیز ارائه می دهند. به طور مثال تحصیل در کشور آلمان رایگان است و و استرالیا نیز با ارائه بورس های استانی، بخشی از هزینه های زندگی افراد را پوشش می دهد.

تحصیل در آلمان

آلمان را می توان مقصدی ایدئال برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفت. دانشگاه های آلمان از نظر زیرساختی و برنامه های آموزشی دارای نوآوری و برنامه های بین المللی در سطح دنیای هستند. دانشجویانی کهتحصیل در آلمانپس از فارغ التحصیلی اجازه دارند تا 18 ماه برای جستجوی کار در این کشور بمانند. پیدا کردن کار برای دانشجویان اتحادیه اروپا بسیار آسان است، زیرا هیچ محدودیتی وجود ندارد. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید برای مجوز کار درخواست نمایند و ساعت کار آن ها محدود به 190 روز کامل در سال است.

تحصیل در ایتالیا

در رتبه بندی بهترین مقاصد تحصیلی سال 2019 در خارج از کشور، ایتالیا توانست رتبه دوم را کسب کند.

ایتالیا با دارابودن محیطی چندفرهنگی، یک محل تحصیل بین المللی محبوب است، بعلاوه این کشور دارای چندین دانشگاه برتر دولتی و خصوصی است. دانشگاه بولونیا یک موسسه معتبر است که منشاء سیستم آموزش عالی غربی کنونی به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در اروپا است. تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد که مهم ترین آن ها عبارت اند از روابط بین المل؛ MBA، مهندسی برق, علوم کامپیوتر، معماری و طراحی مد در ایتالیا.

تحصیل در کانادا

استانداردهای بالای دانشگاهی کانادا و کنترل کیفیت دقیق از فاکتورهای مهمی برایتحصیل در کانادامحسوب می شوند. دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه واترلو همه در 50 موسسه مهندسی و فناوری برتر دنیا قرار دارند. از طرفی در صورت فارغ التحصیلی از دانشگاه کانادا، می توان برای اقامت دائم این کشور امتیاز کسب کرد.

تحصیل در آمریکا

ایالات متحده یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی محسوب می گردد که در سال 2020 پذیرای 1.1 میلیون دانشجوی بین المللی بوده است. این کشور توانسته 14 شهر در رتبه بندی QS در بخش بهترین شهرهای دانشجویی دنیا را نیز از آن خود کند. دانشگاه های آمریکایی با مشاوره به دانشجویان بین المللی و صحبت درباره ویزا، مشاغل پاره وقت و امور اقتصادی به دانشجویان یاری می نمایند. دانشگاه های این کشور با ارئه بورس های تحصیلی، وام یا یاری هزینه بخشی از هزینه های زندگی دانشجویان را فراهم می نمایند.

تحصیل در اسپانیا

اسپانیا یکی از کم هزینه ترین کشورهای اروپایی ست که هرساله پذیرای بیش از 100 هزار دانشجوی بین المللی است. دانشگاه های اسپانیا ازنظر سطح علمی و بعلاوه رتبه بندی های دنیای در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. همین امر باعث می گردد بعد از فارغ التحصیلی رزومه شما به طور قابل توجهی ارتقا یابد.

مدت زمان فرایند اخذ ویزای تحصیلی

  • پذیرش ویزای تحصیلی: حدبیشتر بین دو ماه تا یک سال (بسته به مقطع تحصیلی)
  • وقت سفارت: در شرایط عادی بین یک تا سه ماه و در شرایط وقت اضطراری بین دو تا چهار هفته
  • زمان مصاحبه: حدودا 15 دقیقه
  • زبان انتخابی: فارسی، انگلیسی و اسپانیایی

تحصیل کارشناسی در اسپانیا

افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی اسپانیا را دارند ابتدا موظف به گذراندن دوره های کالج هستند. مدت زمان این دوره ها پنج تا 9 ماه است که پس از تمام می توانند در آزمون ورودی شرکت نمایند. در صورت قبولی در این آزمون ورود به دانشگاه های اسپانیا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی امکان پذیر خواهد بود. هزینه تحصیل در این مقطع سالانه از 2000 یورو به بالا است.

اگرچه زبان تحصیل در این دوره اسپانیایی ست اما بدون احتیاج به مدرک زبان نیز می توان برای اخذ پذیرش از کالج های اسپانیا در شهرهای مختلف، بارسلونا، مادرید، مالاگا،… یا دیگر شهرهای اصلی اقدام کرد. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی 6 تا هشت ترم است.

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا نیز بدون ارائه مدرک زبان برای بیشتر رشته های تحصیلی می توان برای اخذ پذیرش اقدام کرد. طول دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس اسپانیا دو سال و هزینه تحصیل سالانه از 3000 یورو تا 5000 یورو است. با تحصیل در مقطع ارشد اسپانیا، دانشجو امکان ادامه تحصیل به طور پیوسته در مقطع دکتری را خواهد داشت. این بدان معناست دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در مقطع ارشد اسپانیا، می توانند بدون شرکت در آزمون وارد مقطع دکتری شوند.

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری فرصت بسیار خوبی است چراکه هزینه های تحصیل در این مقطع بسیار ناچیز است. در واقع دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا هزینه ای پرداخت نمی نمایند و تنها هزینه ثبت نام و بیمه های دانشجویی (400 یورو تا 700 یورو) را می پردازند. طول دوره تحصیل در این مقطع نیز بین سه تا پنج سال است. متقاضیان در مقطع دکتری می توانند از بورسیه های تحصیلی اسپانیا هم برخوردار شوند. برخی از یاری هزینه های تحصیلی وجود دارد که ممکن است تحت واجد شرایط بودن به دانشجویان مقطع دکتری تعلق بگیرد.

مدارک مورد احتیاج جهت دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا

دانشجویان می توانند با ارائه مدارک زیر ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت نمایند.

  • مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • گواهی اشتغال به تحصیل در صورتی که شامل متقاضی گردد
  • رزومه کاری
  • کپی و اصل پاسپورت
  • مدرک زبان
  • کپی و اصل شناسنامه
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • معرفی یک حساب معتبر جهت اثبات پشتوانه اقتصادی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

اولین قدم برای تحصیل پزشکی در اسپانیا دانش و تسلط کافی به زبان مردم این کشور است، زیرا زبان تحصیل در این رشته زبان اسپانیایی است. این بدان معنی است کهتحصیل در اسپانیابرای دانشجویانی است که به زبان اسپانیایی صحبت می نمایند یا حداقل درک مشترکی از آن دارند.

قدم بعدی تصمیم گیری درباره انتخاب نوع دانشگاه است. دانشگاه های دولتی اسپانیا دارای اعتبار بالاتری نسب به دانشگاه های خصوصی هستند. دانشجویان موظف به گذراندن دوره های کالج و سپس شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های دولتی اسپانیا هستند. ورود به دانشگاه های خصوصی اسپانیا آسان تر است، اما باید افزود هزینه بیشتری را نیز دریافت می نمایند.

طول دوره تحصیل تحصیل پزشکی در اسپانیا 6 سال است. تکمیل برنامه های پزشکی در اسپانیا با تأکید بر مطالعه پیش بالینی نیز به مدت دو سال به طول می انجامد. این برنامه ها اساسا درباره علوم پایه پزشکی در زیست شناسی، فیزیک و آناتومی پایه است.

داوطلبان جهت تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا موظف هستند مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی را دریافت نموده باشند. طول دوره تحصیل پنج سال و زبان تحصیل در این رشته اسپانیایی و انگلیسی است.

منبع: کجارو

به "آشنایی با تحصیل در خارج از کشور با موسسه کوه نور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تحصیل در خارج از کشور با موسسه کوه نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید