فرهنگ و هنر

کشف جالب ماهیچه متخصص چربی سوزی

مطالعه پژوهشگران دانشگاه هیوستون که در نشریه iScience منتشر شده است، نشان می دهد که تمرین شنای ماهیچه نعلی (Soleus Pushup)، فعالیتی که ماهیچه نعلی در ساق پا را درگیر می کند می تواند سوخت و ساز بدن را برای ساعت ها افزایش دهد، قند خون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2...

27 آذر 1401

شرایط بازیگر مشهور رو به وخامت گذاشت

شرایط بروس ویلیس، بازیگر مشهور هالیوود به سرعت رو به وخامت رفت.

25 آذر 1401

شبکه HBO به زودی فیلم فارنهایت 451 به کارگردانی رامین بحرانی را پخش خواهد نمود

رمان فارنهایت 451 شاید آنقدر مشهور باشد که نیازی به معرفی نداشته باشد. با این حال، قبلا در خبرنگاران در خصوص این داستان ژرف دیستوپایی برایتان مطالبی نوشته ام. (+ . +) این کتاب را ری بردبری نوشته بود و همان طور که می دانید یک اقتباس سینمایی نسبتا خوب هم دارد.

19 آذر 1401

جنگل های ارسباران ، بهشت گمشده آذربایجان

جنگل های ارسباران و جاذبه های بی نظیر آنارسباران منطقه وسیع کوهستانی است که از جنوب اهر تا رود ارس گسترده شده و در مرز استان آذربایجان شرقی با ارمنستان قرار گرفته است. جنگل های ارسباران را در گویش آذری با نام قره داغ، قره باغ، قراجه، ارسبار، آرازبار...

18 آذر 1401

بزرگداشت خیام؛ نمایشگاه فیروزه شعر پارسی

بزرگداشت خیامبیست و هشتم اردیبهشت، همزمان با بزرگداشت خیام و روز جهانی موزه ها، از نسخه خطی نفیس و ارزشمند دیوان رباعیات این شاعر بزرگ در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران، در نمایشگاه فیروزه شعر پارسی رونمایی می گردد.

18 آذر 1401

ثبت نام آزمون گردشگری آغاز شد

دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری از آغاز ثبت نام آزمون جامع دوره های آموزشی کوتاه مدت گردشگری خبر داد.

18 آذر 1401

مکناس، شهر صد مناره

مکناس یکی از شهرهای توریستی و ششمین شهر مهم مراکش است. این شهر در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و از مقاصد پرطرفدار میان گردشگران است.

15 آذر 1401

بازدید رایگان دانش آموزان از اماکن گردشگری استان کرمانشاه

خبرگزاری صدا و سیما/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، بازدید رایگان دانش آموزان از اماکن گردشگری استان کرمانشاه صورت می پذیرد.

7 آذر 1401

آشنایی با افزونه پیامک زماندار در وردپرس

آیا می دانید افزونه پیغامک زماندار چیست و استفاده از آن برای چه کسانی کاربرد دارد؟ بسیاری از سایت ها برای اهداف مختلفی مثل مارکتینگ، پیگیری و فالو آپ مشتریان یا تشکر از مشتریان برای خرید از افزونه ارسال پیغامک زماندار استفاده می نمایند. با استفاده از...

25 آبان 1401

گیاهی که صدای جغجغه می دهد!

لیلکی نام گیاهی در شمال ایران است که دانه آن به شکل غلاف لوبیاست. وقتی این غلاف یا به اصطلاح شمالی ها پیله به رنگ سیاه در می آید صدایی به شکل جغجغه می دهد.

23 آبان 1401

تهیه 20 بسته فرصت های سرمایه گذاری آبی در آذربایجان غربی

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: 20 بسته فرصت های سرمایه گذاری در دریاچه پشت سدها، آب گرم ها و آب های معدنی در استان تهیه می گردد.

22 آبان 1401

منطقه آزاد کیش خانه دار شدن اقوام ایرانی را در دستور کار قرار داد

مرتضی رمضانی گالشی با بیان اینکه بومیان یا جامعه محلی به عنوان میزبانان اصلی گردشگران نقش اساسی در توسعه گردشگری این جزیره دارند اظهار کرد: توانمند سازی جوامع بومی در حوزه گردشگری یکی از اهداف این سازمان است.

19 آبان 1401

چگونه در کنار ویندوز 11 یک سیستم عامل دیگر نصب کنیم؟

در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه در کنار ویندوز 11 یک سیستم عامل دیگر نصب و از یک سری از اپ ها در آن بهره ببرید.

18 آبان 1401

تجلیل از فعالان عرصه سینما در استان سمنان

به مناسبت روز ملی سینما از 20 نفر از فعالان عرصه سینما در استان سمنان تجلیل شد.

12 آبان 1401

ساماندهی دستفروشان محدوده تئاترشهر از هفته آینده

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از آغاز طرح ساماندهی دستفروشان محدوده ساختمان تئاتر شهر و بوستان دانشجو از هفته آینده خبر داد.

4 آبان 1401

نظامی یکی از قصه پردازان به نام بود

محمد میرکیانی در هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب باکو در نشستی با حضور مخاطبان آذربایجانی، قصه را عامل پیوند ملت ها دانست.

17 مهر 1401

گلایه رانندگان از بهسازی نشدن جاده مینودشت

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از بازسازی نشدن آسفالت جاده مینودشت به گالیکش و مشهد گلایه کرد.

13 مهر 1401

رقابت 200 گروه زنجانی برای حضور در جشنواره آش

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: 200 گروه زنجانی برای حضور در پانزدهمین دوره جشنواره آش باهم رقابت می کنند.

12 مهر 1401

افتتاح 11 مجموعه اقامتی و تفریحی در اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از افتتاح 11 مجموعه اقامتی و تفریحی با اشتغال 123 نفر در استان اصفهان همزمان با پاسداشت هفته گردشگری اطلاع داد.

7 مهر 1401

ساعت کار موزه های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی در شش ماه دوم سال تا ساعت 17 اعلام شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، ساعت کار موزه های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی در شش ماه دوم سال تا ساعت 17 اعلام شد.

6 مهر 1401
تعداد: (221)