اخبار سیاسی

چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم؟

جمهوری ترکیه کشوری با اهمیت ژئوپلیتیکی است که از نظر استراتژیک - از نظر جغرافیایی و فرهنگی - به اروپای شرقی، آسیای مرکزی و خاورمیانه مرتبط است. این کشور شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است با طبقه میانه مصرف کننده رو به رشد که با افزایش نفوذ مالی و سیاسی ترکیه،...

23 آذر 1401

ثبت نام نهضت ملی مسکن در این 16 استان

خبرنگاران: در مرحله هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن امکان نام نویسی در 16 استان از جمله مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی وجود دارد.

11 آذر 1401

خوردن نمک زیاد چه بلایی سرتان می آورد

نتایج یک مطالعه نو دانشگاه ادینبورگ انگلستان نشان داد مصرف بیش از حد مواد غذایی شور می تواند منجر به افزایش سطح استرس گردد.

1 آذر 1401

شرکتهای اینترنتی در آمریکا ملزم به زدن برچسب جزئیات سرویس شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق قوانین جدیدی که کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا تصویب نموده، تهیه کنندگان پهنای باند باید اطلاعاتی مشابه برچسب ترکیبات محصولات غذایی را نمایش دهند تا مشتریان راحت تر بتوانند سرویس های اینترنتی را بخرند.

28 آبان 1401

هیات بزرگ تجاری روسیه به ایران سفر می نماید

سفیر ایران در روسیه از سفر قریب الوقوع هیات بزرگ تجاری روسیه متشکل از شرکت های مختلف تولیدی و تجاری، اتاق های بازرگانی و صنعت جمهوری ها و استان های فدراسیون روسیه به منظور ملاقات با همتایان ایرانی خود به کشورمان اطلاع داد.

20 آبان 1401

کوشش برای تأمین مسکن کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در مورد ساخت و تأمین مسکن کارکنان این وزارتخانه، به زودی با مراجع ذیربط ازجمله وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین موردنیاز احداث مسکن وارد مذاکره خواهیم شد.

10 آبان 1401

ضد و نقیض ها در آمار شرایط مخازن آبی تهران، عبور از چالش کم آبی با مدیریت مصرف مشترکان

در روز های اخیر شرایط ذخایر آبی تهران مورد بحث قرار گرفته و بیش از پیش توجه ها را به مدیریت مصرف جلب نموده است.

6 آبان 1401

واکنش کنعانی به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر این که اروپا باغ است، بقیه دنیا جنگل است! واکنش نشان داد.

26 مهر 1401

واکنش وزارت ورزش به برکناری آجورلو از استقلال

در مورد تغییر ناگهانی مدیرعامل باشگاه استقلال و اینکه آیا این تصمیم از وزارت ورزش گرفته شده است، گفت: هیات مدیره باشگاه صاحب امضا هستند و می توانید از آن ها هم سئوال کنید.

24 مهر 1401

هشدار؛ دود سیگار می تواند باعث بیماری های پوستی گردد!

تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا در تازه ترین مطالعات خود دریافتند، در معرض بیماری های پوستی قرار گرفتن می تواند خطر ابتلا به بیماری های پوستی را افزایش دهد.

23 مهر 1401

ارتقای گوشی های هوشمند سامسونگ و اپل به 5G در هند

با درخواست مقامات هندی از سازندگان گوشی برای تطبیق با شبکه پرسرعت، شرکت های اپل و سامسونگ الکترونیکس نرم افزار گوشی های مجهز به اتصال 5G در هند را تا ماه دسامبر ارتقا خواهند داد.

22 مهر 1401

اقدام تازه انگلیس علیه ایران ، سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه احضار شد

پیرو اعلام تحریم های خودسرانه و بی اساس لندن علیه چند مقام و واحدی از یک نهاد جمهوری اسلامی ایران، سفیر انگلیس ساعتی قبل از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

19 مهر 1401

تنها 8 درصد از خدمات وزارت علوم به سامانه هوشمند دولت الکترونیک متصل شده اند

بنا بر اعلام وب سایت ملی خدمات دولت هوشمند، مجموعاً 734 خدمت از خدمات دستگاه های اجرایی، به صورت الکترونیکی ارائه می شوند. در این بین وزارت علوم و فناوری نیز از جمله مجموعه هایی است که موظف شده 215 خدمت الکترونیک را در پنجره واحد دولت الکترونیک ارائه دهد.

16 مهر 1401

جدول آخرین مصوبات در خصوص کنترل ترافیک مهرماه ، از شناور شدن ساعت کاری اداره ها تا کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور منطقه ها شهرداری تهران گفت: کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد.

25 شهریور 1401

مدیران حامی شرکت های خلاق تشویق شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روبرت بگلریان نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حمایت از مدیران حامی اکوسیستم فناوری و نوآوری گفت: تا کنون کار بسیار بزرگی در معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری در مورد توسعه...

24 شهریور 1401

پیگیری شرایط ایرانیان مصدوم در حادثه قطار کرواسی

سفارت کشورمان در کرواسی گزارشی درباره شرایط هموطنان مصدوم در تصادف قطار در این کشور منتشر کرد.

22 شهریور 1401

اهرم فشار آمریکا در مذاکرات هسته ای ضعیف شده است

تهران (پانا) - مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در پیامی به تحولات سیاست های ایران در سال اول ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی اشاره کرد.

9 شهریور 1401

موافقت دولت با طرح تسهیل ضمانت وام های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار

تهران (پانا) - سخنگوی دولت از موافقت هیات وزیران با طرح تسهیل ضمانت وام های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار با بهره گیری از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون اطلاع داد.

8 شهریور 1401

ملاقات امیرعبداللهیان با رئیس جمهوری تانزانیا

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان که به آفریقا سفر نموده است، دقایقی پیش با خانم سامیا صلوحو حسن رئیس جمهوری تانزانیا ملاقات و مصاحبه کرد.

5 شهریور 1401

توضیحات مهم مرندی درباره ضمانت های مورد نظر ایران برای توافق

یک کارشناس ایرانی در مصاحبه با یک شبکه خبری منطقه ای گفت: هزینه دار شدن هرگونه خروج آمریکا از توافق ضرورتی است که هدف آن تقویت توافق بوده و به نفع همه است.

26 مرداد 1401
تعداد: (242)