جدول آخرین مصوبات در خصوص کنترل ترافیک مهرماه ، از شناور شدن ساعت کاری اداره ها تا کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها

به گزارش عینک ارومیه، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور منطقه ها شهرداری تهران گفت: کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد.

جدول آخرین مصوبات در خصوص کنترل ترافیک مهرماه ، از شناور شدن ساعت کاری اداره ها تا کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها

به گزارش عینک ارومیه، دومین جلسه ستاد هماهنگی استقبال از مهر با حضور مدیران و نمایندگان شرکت ها، سازمان ها و نهادهای عضو این ستاد و به ریاست مهدی گلشنی، مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور منطقه ها در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار گردید.

  • تغییر مهم در طرح ترافیک | از اول مهر ساعت اجرای طرح عوض می گردد

مهدی گلشنی با اشاره به مصوبات شورای ترافیک استان تهران در مورد کنترل ترافیک مهرماه گفت: مقرر شد تردد کامیون ها و کامیونت ها از ساعت 6.30 تا 9 صبح در سطح شهر تهران ممنوع باشد. هم چنین کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد و قرار است ساعات کاری ادارات از 7 تا 9 صبح به صورت شناور باشد.

بخشی از موضوعات مطرح شده در این جلسه را در جدول زیر بخوانید:

مهدی گلشنی، مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور منطقه ها در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

*اجرای طرح ترافیک تا ساعت 18 افزایش خواهد یافت و دورکاری 20 درصدی کارمندان نیز تصویب شد و ساعت کار کارخانجات نیز تغییر خواهد نمود.

* خانواده هایی که خودشان فرزندشان را به مدرسه می رسانند از توقف در جلوی مدارس و پارک دوبله و ایجاد راه بندان خودداری نمایند و در جای مناسب و مجاز نسبت به توقف اقدام نمایند و اصرار نداشته باشند که تا جلوی مدرسه با خودرو تردد نمایند.

پوریا علیمردانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و هدایت سفرهای غیرضروری خود به بعد از ساعات اوج ترافیک، لازم است و شهروندان باید برای شرایط ترافیک فوق العاده مهرماه خود را آماده و همکاری نمایند و تا جایی که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده روی استفاده نمایند.
یحیی صادقی جهانی، معاون اداره کل حمل و نقل عمومی و امور منطقه ها برچسب های ویژه سرویس مدارس تهیه شده و هفته آینده رونمایی خواهد شد. خودروهای سرویس مدارس حتماً باید دارای برگه معاینه فنی باشند، لیست اسامی رانندگان و مشخصات تاکسی های سرویس مدارس برای پلیس راهور ارسال شده است.
نماینده ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران دو خط ویژه در دو مرکز شقایق و چمران برای پذیرش تاکسی های سرویس مدارس اختصاص داده شده است و در سایر مراکز معاینه فنی نیز سرویس های مدارس می توانند با ارائه معرفی نامه به وسیله صف های مراجعات مجدد، با سهولت و سرعت کار پذیرش خود را انجام دهند. پذیرش تاکسی ها در مراکز معاینه فنی در مراجعه اول به صورت رایگان انجام می گردد.
نماینده شرکت کنترل ترافیک 93 درصد از دوربین های نظارتی و 80 درصد از دوربین های ثبت تخلف و بهینه سازی چراغ های هدایت 110 تقاطع فعال شده اند. تابلوهای خبری به اطلاع رسانی درباره شرایط ترافیک روزانه و پیغام های ترافیکی خواهند پرداخت و نقشه شرایط ترافیکی نیز به صورت آنلاین در دسترس شهروندان خواهد بود.
نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*در بعضی خطوط و جهتهایی که بیشترین ازدحام دانش آموزی یا دانشجویی وجود دارد، اتوبوس ها در نزدیکی مدارس و دانشگاه ها توقف خواهند داشت و سرفاصله حرکت اتوبوس ها در این جهتها در ساعات تردد دانش آموزان، کاهش پیدا خواهد نمود.

*به کنترل دستی چراغ های هدایت به وسیله پلیس راهور در بعضی تقاطع هایی که در جهت اتوبوس های تندرو هستند، باعث ازدحام اتوبوس ها و معطلی بیش از حد شهروندان و کاهش انگیزه آنان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می گردد و علاوه بر بی نظمی در جهتهای ویژه اتوبوس، ترافیک را به معابر دیگر شهر هدایت می نماید.

*20 دستگاه ون به سرویس معلولین اضافه خواهند شد و معلولین می توانند به وسیله شماره تلفن 6305 از خدمات ویژه شرکت واحد استفاده نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جدول آخرین مصوبات در خصوص کنترل ترافیک مهرماه ، از شناور شدن ساعت کاری اداره ها تا کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدول آخرین مصوبات در خصوص کنترل ترافیک مهرماه ، از شناور شدن ساعت کاری اداره ها تا کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید