خبرنگاران توزیع الکترونیکی گاز مایع در البرز کلید خورد

به گزارش عینک ارومیه، کرج - خبرنگاران - مدیر شرکت ملی فراورده های نفتی منطقه البرز از برنامه ریزی این منطقه برای اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع (LPG) در بستر بانکی باهدف تامین و شناسایی خانوارهای فاقد گاز طبیعی و بخش های صنفی و صنعتی خبر داد.

خبرنگاران توزیع الکترونیکی گاز مایع در البرز کلید خورد

مجتبی دلبری روز چهارشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با ابلاغ دستور العمل اجرایی از ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و با هماهنگی مالکان تاسیسات گاز مایع (LPG) استان، این طرح جهت تامین رفاه شهروندان و صیانت از حقوق شهروندی در آینده نزدیک اجرایی می شود.

بدین ترتیب گاز مایع(LPG) خانواده های فاقد گاز طبیعی و بخش های صنفی و صنعتی بصورت الکترونیکی و با کارت بانکی در استان البرز عرضه خواهد شد.

شناسایی مصرف کنندگان واقعی، اختصاص سهمیه عادلانه، عملیات خرید و توزیع گاز مایع (LPG) بر روی کارت بانکی و خرید گاز مایع (LPG) با قیمت مصوب دولتی از اهداف این طرح است.

افزایش مصرف گاز در البرز

مجتبی دلبری همچنین با اشاره به بالا بودن میزان مصرف گاز غیر مجاز ال پی جی برای خودرو ها در استان البرز اظهار کرد: مصرف سی ان جی در البرز 30 درصد افزایش مصرف داشته است.

وی گفت: ظرفیت جایگاه های سی ان جی ما بیش از یک میلیون متر مکعب است که تا کنون حدود 50 درصد از این ظرفیت استفاده شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در این راستا سی ان جی سوز شدن خودروهای مسافر بری و باری به صورت رایگان با هدف افزایش مصرف سرانه سی ان جی در دستورکار قرار گرفته است، اضافه کرد: متقاضایان در این راستا باید ثبت نام کنند.

وی یکی از اساسی ترین وظیفه شرکت ملی فراورده های نفتی را اجرای تغییر الگوی مصرف هستند ذکر کرد و اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه های که در سطح ملی اجرا شد اصلاح الگوی مصرف بنزین بود که از آبان ماه گذشته با کج سلیقگی لحاظ شد و خساراتی را به شهر و خانوارهایی هم داشت اما اثرات به شکلی بود که در چهارماه نخست سال تا کنون نسبت به مشابه شال گذشته 84 میلیون لیتر کاهش مصرف داشته ایم.

پس از اصلاح الگوی قیمت سوخت تا کنون با کاهش مصرف سوخت همراه بودیم که در این میان چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته 84 میلیون لیتر کاهش مصرف داشته ایم.

وی با بیان اینکه از مجموع کل بنزین توزیع شده در استان البرز 166 میلیون لیتر طبق یورو 4 توزیع شد، شرح داد: از نوع از سوخت در کلانشهر کرج توزیع خواهد شد چرا که بیشترین آلودگی هوا در این منطقه است.

دلبری در ادامه با اشاره به اینکه کلیه طرح کهاب با هدف کاهش مصرف راه اندازی شده است، بیان کرد: ما سعی داریم فرهنگ سازی کافی را در راستای کاهش مصرف بنزین و سوخت داشته باشیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اصلاح قیمت بنزین ما را به اهدافمان نزدیک تر شده ایم، اظهار کرد: طی چهارماه نخست سال، حدود 400 میلیارد تومان کاهش مصرف به ارزش ریالی داشته ایم، این در حالی است که هر سال 9 درصد افزایش مصرف بنزین لحاظ شده است.

دلبری ادامه داد: ارتقای خدمات فروش مکانیزه و اینترنتی هم در دستور کار قرار گرفته است با این طراحی که سایت در 24 ساعت روز هر خریدار کننده سهمیه دار نیاز ندارد به دفاتر مراجعه کند و به صورت سیستمی و آنلاین می توانند سهم خود را خریداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جوان ترین ناوگان حمل و نقل کشور را با میانگین 12 سال سن برای این شرکت است، بیان کرد: استانداردسازی جایگاه های سوخت سطح استان البرز نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر شرکت ملی فرآورده های نفتی منطقه البرز در بخش دیگری با اشاره به اینکه تجهیز کلیه مخازن انبار نفت در دستورکار قرار گرفته است، اضافه کرد: امروزه انبار نفت در منطقه مسکونی قرار گرفته این درحالی است که زمان احداث خارج از محدود شهر بود و افرادی که مجوز ساخت مسکن در این منطقه را داده اند باید پاسخگو باشند.

دلبری گفت: انبار نفت ارزان نیست که بتوانیم به راحتی آن را منتقل کنیم، از این رو جا به جایی راحت نخواهد بود؛ اما سعی کردیم مناطق مسکونی همجوار را از لحاظ ایمنی و اطفای حریق تقویت کنیم.

به گفته وی در هر انبار نفت، برای مقابله با حوادث احتمالی و آتش سوزی، معادل 120 درصد ظرفیت هر مخزنی دیوار بتنی ایجاد می کنیم، سپس برای مخازن بنزین و نفت سفید که نقطه آتش گرفتنشون پایین تر است سقف شناور تعبیه خواهد شد تا گازی زیر سقف تجمع نکند و باعث انفجار نشود.

دلبری شرح داد: کلیه مخازن انبار نفت مجهز به سیستم اطفای حریق پیشرفته است تا به این لحظه هیچ اتفاق و خطری در این منطقه نداشته ایم، همچنین پس از حوادث آبان ماه سیستم های جایگاه های توزیع سوخت تقویت شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توزیع الکترونیکی گاز مایع در البرز کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع الکترونیکی گاز مایع در البرز کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید