پیکاپ KMC T8 بر روی خط فراوری نهاده شد

به گزارش عینک ارومیه، خودروسازی جک یا به بیان صحیح تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال 1964 شکل گرفت. این برند، کمتر از 10 سال سابقه مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و پیش تر بر فراوری کامیون های سایز میانه تجاری متمرکز بوده است. تنوع سبد محصولات جک، قابل تأمل است و امروزه چهار مدل سواری J4 ،J5 ،J6 و A60، همراه با چهار شاسی بلند S2 ،S3 ،S5 و S7 را شامل می گردد. از سویی دیگر، یک مدل وانت پیکاپ و پنج نوع ون مختلف هم در سبد جک وجود دارند که می توانند برای بازار ایران مجذوب کننده باشند.

پیکاپ KMC T8 بر روی خط فراوری نهاده شد

تصاویر تازه از کارخانه کرمان موتور نشان می دهد که نسخه نهایی پیکاپ KMC T8 فراوری شده است و احتمالا طی هفته های آینده به بازار عرضه می گردد.

چند هفته ای است که شرکت کرمان موتور، فراوری پیکاپ KMC T8 را شروع نموده است. این پیکاپ نمونه تغییر یافته جک T8 است که طی قراردادهای مهندسی به ایران آمده و امروز با نشان اختصاصی کرمان موتور، یعنی KMC، در خط فراوری این خودروساز بخش خصوصی مونتاژ می گردد.

حتی پیش از ممنوعیت واردات خودرو، در کلاس پیکاپ نمونه های چندان قابل قبولی در بازار کشورمان یافت نمی شد. عملا به غیر از پیکاپ های وارداتی که از برچسب های قیمتی قابل توجهی برخوردار بودند، نمونه باکیفیتی که ارزش خرید داشته باشد چندان در دسترس خریداران ایرانی نبود.

بیشتر بخوانید: 3 کراس اوور تازه چینی در راه بازار ایران

چندی پیش بعضی نمایندگی های منتخب کرمان موتور پیش فروش پیکاپ KMC T8 را با قیمت غیرقطعی انجام دادند و این خودروی دو دیفرانسیل قرار است تا طی هفته های آینده و تا سرانجام سال 99 قدم در جاده های کشور بگذارد. بعضی از منابع مطلع و نمایندگی های کرمان موتور می گویند که قیمت KMC T8 در محدوده 700 میلیون تومان خواهد بود.

طراحی خودرو در نمای رو به رو، ترکیبی از مدل های امریکایی و آسیایی به نظر می رسد. چراغ های اسپرت با گوشه های تیز، الهام گرفته از تویوتا هایلوکس و جلوپنجره بزرگ با مواد براق کروم، یادآور وانت های آمریکایی مثل محصولات GMC است. نمای جانبی و پشت T8 ساده و معمولی هستند. مشابه وانت های ساخت نیسان که هنوز در ایران تردد می نمایند، چراغ های عقب T8 هم حالت عمودی و رنگ قرمز دارند.

پیکاپ KMC T8 یک خودروی دو دیفرانسیل و مونتاژی به شمار میرود که به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد و جعبه دنده 6 سرعته دستی توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی T8 می رساند. این پیکاپ می تواند تا مانند سایر خودروهای آفرودی و باری دیگر، شرایط های مختلفی را در سامانه انتقال قدرت داشته باشد.

وانت پیکاپ T8 با ابعادی به طول 5325 میلی متر، عرض 1880 میلی متر و ارتفاع سقف استاندارد 1830 میلی متر، همراه فاصله محورهای 3090 میلی متر فراوری می گردد. قسمت بار، یک مربع با اضلاع 1520 میلی متر است که از کف تا لبه درپوش، 470 میلی متر فاصله دارد. طراحی وانت پیکاپ T8 به گونه ای است که بعد از بارگیری مجاز، فاصله 220 میلی متر بین بدنه تا سطح زمین حفظ گردد.

بیشتر بخوانید: معرفی KMC K7؛ محصول تازه کرمان موتور

حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین از جمله شرایط های ساختار انتقال قدرت پیکاپ KMC T8 است که مانند آمیکو آسنا، فوتون تونلند و… به صورت الکتریکی تنظیم می گردد. دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور پارک و دوربین عقب، استارت دکمه ای، کروز کنترل، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم مصنوعی، شیشه ها و آینه های برقی، چراغ روشنایی روز، لامپ های زنون و … از جمله امکانات پیکاپ KMC T8 کرمان موتور است.

نسخه های مختلف جک T8 در بازار چین، 90 هزار تا 140 هزار یوآن قیمت دارند که معادل 13 هزار تا 20 هزار دلار است. با این اوصاف، اگر هزینه اولیه برای نسخه های تک دیفراسیل و دو دیفرانسیل بنزینی مونتاژ ایران را 16 هزار تا 18 هزار دلار در نظر بگیریم، پیش بینی قیمت احتمالی این خودروها در بازار کشورمان، حدود 700 تا 800 میلیون تومان خواهد بود. البته می توان امیدوار بود که نسخه تک دیفرانسیل دیزلی با قیمتی پایین تر عرضه گردد.

منبع: بلاگ دیوار

به "پیکاپ KMC T8 بر روی خط فراوری نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ KMC T8 بر روی خط فراوری نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید