افشاگری یک استقلالی و اتفاق تلخ برای دایی، مرگ نوجوان و دردسر دژاگه!

به گزارش عینک ارومیه، این هفته رو به انتها بیشتر از آن هر رویدادی با جابه جایی و نقل و انتقال روبرو بود مانند پیوستن بیت آشور و قوچان نژاد به تیم های آمریکایی و انگلیسی و البته رفتن تیموریان به قطر برای حضور در یکی از تیم های باشگاهی این کشور. برکناری سرمربی تیم داماش، معرفی سرمربی جدید تراکتورسازی هم از دیگر جابه جایی های فوتبالی در این هفته بود.

افشاگری یک استقلالی و اتفاق تلخ برای دایی، مرگ نوجوان و دردسر دژاگه!

جدا از اینها در این هفت روز ورزش استقلال در لیگ برتر متوقف شد، تیم فوتبال زیر 16 سال نایب قهرمان تورنمنت فرنز کاپ اندونزی - مالزی شد و مهمتر از همه اینکه پرسپولیس با جام حذفی وداع کرد. البته این تنها اتفاقی نبود که پیرامون این تیم افتاد چون سرخپوشان در ادامه اتفاقاتی که به واسطه استعفای رویانیان با آن روبرو شده بودند، این هفته هم خبرساز شدند البته از حیث انتشار فهرست اقتصادی پرسپولیس توسط رویانیان و تاکید وزیر ورزش بر مدیرعامل نبودن پروین!

در این هفته بعضی رشته ها درگیر مسابقات بین المللی ویژه خود برای دهه فجر بودند که اتفاقا با قهرمانی نمایندگان کشورمان هم همراه بود. بستری شدن مجید جلالی در بیمارستان یکی از اتفاقات بد این هفته بود اما تلخ تر از آن مرگ یک نوجوان ملی پوش کاراته کا بود.

مهمترین رویدادهای این هفت روز ورزش عبارت است از:

یک رکورد شکست

در چارچوب بیست و دومین مسابقات دوومیدانی داخل سالن گرامیداشت دهه فجر (قهرمانی کشور)، پنجشنبه گذشته مریم طوسی با طی کردن راستا در مدت زمان 7 ثانیه و 43 صدم ثانیه رکورد پیشین ماده 60 متر را که در دستان نفیسه متاعی با زمان 7 ثانیه و 53 صدم ثانیه بود را جابجا کرد. در واقع مریم طوسی 10 صدم ثانیه رکورد این ماده را بهبود بخشید.

تهران قهرمان دوومیدانی جام فجر شد

آدینه گذشته و در خاتمه مسابقات دوومیدانی جام فجر که با حضور تنها یک تیم خارجی در تهران برگزار گردید، تیم تهران با کسب 9 مدال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. این تیم در مجموع 3 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز به دست آورد.

مرگ یک نوجوان ملی پوش کاراته

درنا کاویانی، کاراته کا تیم نوجوانان ایران که تا آخرین روزهای قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی دنیا در اردوی تیم ملی حضور داشت و در آخرین روز شانس مبارزه روی تاتامی مسابقات دنیای اسپانیا را از دست داد، به علت ابتلا به سرطان در بیمارستان دار فانی را وداع گفت. این نوجوانان کاراته کا 17 ساله 11 روز در بستر بیماری بود. این خبر آدینه گذشته اعلام شد.

سرمربی مستعفی تراکتورسازی در بیمارستان

مجید جلالی که دو هفته پیش از سرمربیگری تیم تراکتورسازی استعفا کرد آدینه گذشته به دلیل شرایط بد جسمانی که با سرگیجه و لرز شدید همراه بود در بخش CCU بیمارستان بستری شد تا آزمایش های مختلف بر روی وی انجام گردد.

کشتی فرنگی ایران قهرمان جام یادگار امام (ره) شد

سی و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) آدینه گذشته با قهرمانی تیم کشتی فرنگی ایران به خاتمه رسید. این تیم در چارچوب این رقابت ها که با حضور 117 کشتی گیر از 10 کشور در تهران برگزار گردید، پیروز شد با مجموع 74 امتیاز عنوان نخست را به خود اختصاص دهد. در رده بندی کلی مجارستان و آذربایجان دوم و سوم شدند.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور منصوب شد

پس از تائید اساسنامه فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور از سوی فدراسیون دنیای ورزش مدارس (ISF) و تایید نهایی آن در وزارت ورزش و جوانان، فرشید ارمیان شنبه گذشته از سوی علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس فدراسیون دانش آموزی کشور منصوب شد.

خاتمه جام فجر با سه قهرمانی ایرانی ها

مسابقات تنیس روی میز بین المللی جام فجر یکشنبه گذشته پس از چهار روز رقابت میان پینگ پنگ بازان داخلی و خارجی شرکت نماینده در تهران به کار خود خاتمه داد. در خاتمه این رقابت ها که در بخش تیمی، انفرادی و دوبل برگزار گردید، نمایندگان ایران در مجموع هشت صندلی به دست آوردند که شامل سه عنوان قهرمانی بود. بر این اساس در بخش انفرادی مردان نوشاد و نیما عالمیان همراه با افشین نوروزی رده های اول تا سوم مشترک را صاحب شدند. بانوان در ملاقاتهای انفرادی هیچ عنوانی کسب نکردند. در بخش دوبل تیم دوبل نوشاد و نیما عالمیان قهرمان شد و تیم دوبل ندا شهسواری و محجوبه عمرانی نایب قهرمان بخش بانوان شد. در رقابت های تیمی نیز تیم های الف و ب به ترتیب عنوان اول و سوم مشترک بخش مردان را به خود اختصاص دادند. در بخش بانوان نیز تیم ایران ب در رده سوم مشترک نهاده شد.

شروع ملاقاتهای آسیایی هندبالیست ها با شگفتی

تیم ملی هندبال ایران در نخستین ملاقات خود در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال جام ملت های آسیا که در منامه بحرین جریان دارد، شنبه گذشته مقابل تیم کره جنوبی، قهرمان 9 دوره آسیا به تساوی 24 بر 24 دست یافت. تیم ایران در حالی به این تساوی دست یافت که نیمه نخست را 12 بر 11 به سود خود تمام نموده بود و تا دقایقی پیش از خاتمه بازی هم با یک گل پیش بود. شاگردان کاستلو رافائل اسپانیایی یکشنبه گذشته نیز دومین ملاقات خود را برابر عربستان برگزار کردند و طی آن به تساوی در عدد 22 دست یافتند. آنها چهارشنبه برای برگزاری سومین ملاقات خود در مرحله مقدماتی این رقابت ها برابر چین به میدان رفتند که 34 بر 27 به پیروزی رسیدند.

پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت

در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی تیم پرسپولیس یکشنبه گذشته در استادیوم غدیر اهواز به مصاف تیم فولاد این شهر رفت اما با وجود رجحان در خاتمه نیمه نخست این بازی، در خاتمه نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. شاگردان علی دایی که نیمه نخست ملاقات با فولاد را یک بر صفر به سود خود تمام نموده بود، در خاتمه وقت قانونی به تساوی یک بر یک بسنده کردند. دو تیم در وقت اضافه پیروز به گلزنی نشدند تا ضربات پنالتی معین نماینده تیم برنده باشد. در این مرحله تیم فولاد هر سه ضربه ابتدایی خود را وارد دروازه پرسپولیس کرد در حالی که سرخپوشان در هیچ یک از ضربات پیروز عمل نکردند. بدین ترتیب پرسپولیس در مجموع با حساب 4 بر یک برابر فولاد تن به شکست داد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.

دردسر برای دژاگه و قوچان نژاد

سرهنگ رحمان علیدوست، معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی یکشنبه گذشته با اشاره به شرایط سربازی بازیکنان مهاجری که در تیم ملی فوتبال ایران بازی می نمایند، تاکید نمود در صورتیکه این بازیکنان در کشورهای محل بازی خود دوران سربازی را نگذرانده باشند باید در ایران دو سال خدمت خود را سپری نمایند. وی مطرح نمود این بازیکنان باید تکلیف خود را برای ورود و خروج به ایران معین نمایند. این موضوع شامل حال اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد می گردد.

تیم فوتبال زیر 16 سال نایب قهرمان شد

ملاقات نهایی تورنمنت بین المللی فوتبال فرنز کاپ اندونزی - مالزی یکشنبه گذشته میان دو تیم فوتبال زیر 16 سال ایران و اسلواکی برگزار گردید. در این ملاقات دو تیم در خاتمه وقت قانونی به تساوی بدون گل رضایت دادند. تیم زیر 16 سال ایران در وقت اضافه با پذیرفتن دو گل متحمل شکست شد و بعد از اسلواکی در رده دوم مسابقات نهاده شد.

استقلال متوقف شد اما صدرنشین ماند

هفته بیست و چهارم مسابقات لیگ برتر که از سه شنبه هفته پیش شروع شده بود، یکشنبه گذشته با انجام پنج ملاقات پیگیری شد. در چارچوب این ملاقاتها تیم استقلال در ملاقات خانگی برابر ذوب آهن با نتیجه یک بر یک متوقف شد اما در صدر جدول رده بندی باقی ماند. تیم ملوان هم در این هفته میزبان تراکتورسازی تبریز بود با همین نتیجه متوقف شد ضمن اینکه فجر سپاسی هم با یک گل در حضور تماشاگران مغلوب راه آهن شد. این در حالی است که دو میزبان دیگر این روز از مسابقات لیگ برتر با نتایج پرگل پیروز به شکست حریفان خود شدند. طی این ملاقاتها صبای قم 3 بر 2 داماش گیلان را شکست داد و سپاهان هم 3 بر یک صنعتی خوزستان را از پیش رو برداشت.

سرمربی تیم داماش برکنار شد

یکشنبه گذشته و به دنبال شکست تیم داماش مقابل صبای قم در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، مسئولان باشگاه داماش اقدام به برکناری افشین ناظمی از سرمربیگری این تیم کردند. به همین دلیل علی نظرمحمدی به عنوان سرمربی موقت این باشگاه تا معرفی سرمربی جدید انتخاب شد.

انصراف یکی از کاندیداهای فدراسیون بوکس

ناصر طالبی، سرپرست فدراسیون اسکی که برای حضور در انتخابات فدراسیون بوکس هم کاندیدا شده است، دوشنبه گذشته انصراف خود را از حضور در این انتخابات اظهار داشت. به این ترتیب اکبر احدی و روح الله حسینی به عنوان تنها کاندیداهای فدراسیون بوکس در مجمع حضور خواهند داشت.

دو حکم جدید در وزارت ورزش و جوانان

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان دوشنبه گذشته در احکامی جداگانه دو معاون جدید در این وزارتخانه منصوب کرد. بر اساس احکام صادر شده غلامرضا شعبانی بهار به عنوان معاون توسعه ورزش همگانی و سید عبدالحمید احمدی به عنوان معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش منصوب شدند.

پروین مدیرعامل نیست

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان دوشنبه گذشته تاکید نمود که در صورتجلسه اعضای هیات مدیره عنوان شده بود پروین سرپرست باشگاه است که بنده هم با سرپرستی ایشان تا خاتمه فصل موافقت کردم.

معرفی حریفان دنیای تیم ملی والیبال

بر اساس قرعه کشی مسابقات والیبال قهرمانی دنیا که دوشنبه گذشته انجام شد، تیم ملی والیبال در گروه چهارم این مسابقات با تیم های ایتالیا، فرانسه، بلژیک همراه با تیم های اول و چهارم منطقه نورسکا همگروه شد.

رویانیان میزان بدهی پرسپولیس را اظهار داشت

محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که بیش از دو سال و سه ماه در این باشگاه فعالیت نموده بود دوشنبه گذشته و به دنبال کناره گیری اش از جمع سرخپوشان فهرستی از مسائل اقتصادی این باشگاه را منتشر کرد. بر اساس فهرست منتشر شده میزبان بدهی باشگاه پرسپولیس در دوره مدیریت رویانیان 5 میلیارد تومان است در حالیکه پیش از این و به دنبال استعفای محمد رویانیان عنوان شده بود باشگاه پرسپولیس بیش از 40 میلیارد تومان بدهی دارد.

اولیویرا سرمربی تراکتورسازی شد

به دنبال توافق تونی اولیویرا با مسئولان باشگاه تراکتورسازی، این مربی پرتغالی یکبار دیگر راهنمایی سرخپوشان تبریزی را بر عهده گرفت. اولیویرا سال گذشته هم راهنمایی تراکتورسازی را بر عهده داشت اما در اواخر لیگ از سمت خود برکنار شد. پیش از این مجید جلالی سرمربی تیم تراکتور سازی بود اما پس از استعفای وی، باغ آبادی طی دو ملاقات راهنمایی این تیم را بر عهده داشت.

مدافع تیم ملی فوتبال ایران به آمریکا رفت

استیون (مهرداد) بیت آشور که قراردادش تا خاتمه سال 2013 با سن خوزه ارث کوئیک اعتبار داشت، پیش از این عنوان نموده بود علاقمند است تا فوتبال خود را در اروپا دنبال کند اما در نهایت به تیم ونکوور وایت کپس در لیگ فوتبال آمریکا پیوست. رقم این قرارداد فاش نشده است. این خبر سه شنبه اعلام شد.

قوچان نژاد در چارلتون انگلیس

رضا قوچان نژاد، مهاجم تیم ملی فوتبال پس از ماه ها سکونشینی در تیم استانداردلیژ تصمیم به جدایی از این تیم گرفت. در همین زمینه وی روز چهاشنبه از قطعی شدن قرارداد 2.5 ساله خود با باشگاه چارلتون انگلیس اطلاع داد. حضور در جام دنیای برزیل به عنوان بازیکن ثابت هدف قوچان نژاد 26 ساله از این انتقال است.

تیموریان به قطر رفت

با وجود اعلام مسئولان تیم استقلال مبنی بر مخالفت فتح الله زاده و قلعه نویی با جدایی آندرانیک تیموریان از جمع آبی پوشان، این بازیکن بامداد چهارشنبه به قطر سفر کرد تا پس از انجام مذاکرات نهایی قراردادی یک سال و نیمه با الاهلی امضا کند. این تیم که در رده دوم جدول لیگ ستارگان قطر است در حال حاضر مجتبی جباری را هم در اختیار دارد. به گفته فتح الله زاده، قرارداد تیموریان با الاهلی 6 میلیارد تومان ارزش دارد. پیش از این پژمان منتظری و جواد نکونام در میانه های فصل از استقلالجدا شده و به لیگ های قطر و کویت پیوستند.

لغو اردوی تیم ملی فوتبال در آفریقا

قرار بود تیم ملی فوتبال 22 فروردین اردویی را در آفریقای جنوبی برگزار کند و طی آن به مصاف تیم ملی و سه تیم باشگاهی آفریقای جنوبی برود اما چهارشنبه بنا به پیشنهاد کارلوس کی روش و موافقت کفاشیان این اردو لغو شد. کی روش با در نظرگفتن قطعی شدن حضور تیموریان در لیگ قطر و اینکه پیش از این منتظری و جباری به این کشور رفته بودند، این پیشنهاد را داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افشاگری یک استقلالی و اتفاق تلخ برای دایی، مرگ نوجوان و دردسر دژاگه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری یک استقلالی و اتفاق تلخ برای دایی، مرگ نوجوان و دردسر دژاگه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید