8 علت برای سفر به ترکیه در تابستان

به گزارش عینک ارومیه، دلایل سفر به ترکیه فراوان است. در میان مسافران فصلی، ترکیه یکی از مقاصد محبوب می باشد. ترکیه کشوری زیبا با غذاهای شگفت انگیز، شهرهای رنگارنگ و فرهنگی غنی است. ترکیه از آن مکان هایی است که پس از یک بار بازدید، قطعا بارها و بارها به آن باز خواهید گشت. حال با وجود این تعاریف، چرا اولین سفر خود به ترکیه را تابستان سال جاری برنامه ریزی نمی کنید؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا هشت علت اصلی برای سفر به ترکیه را ببینید.

8 علت برای سفر به ترکیه در تابستان

دلایل سفر به ترکیه را بشناسید

ترکیه به علت نزدیکی به ایران و در دسترس بودن آن مقصد بسکمک از گردشگران ایرانی است. از کباب های خوشمزه تا جاذبه های گردشگری فراوان، از حمام ترکی تا بالن سواری زیر نور آفتاب و قدم زدن در سواحل بی نظیر همگی می توانند از دلایل سفر به ترکیه محسوب شوند که شما را در تابستان به ترکیه می کشاند. از جمله مهمترین دلایل سفر به ترکیه این موارد است:

1. غذاهای خوشمزه یکی از دلایل سفر به ترکیه

غذاهای ترکی طعم فوق العاده ای دارند و ترکیبی از طعم های اروپایی، آسیایی و خاورمیانه را در مقابل شما قرار می دهند. یکی از محبوب ترین غذاهایی که در رستوران ها می بینید، بشقاب های مزه ای است که از نان، دیپ، سبزیجات و غیره تشکیل شده است. بعلاوه یکی از دلایل سفر به ترکیه تنوع زیاد در غذاهای لذیذ گوشتی از جمله کباب، شاورما، خورش و غیره خواهد بود که امتحان کردن آنها را نباید از دست بدهید. پیشنهاد می کنیم که برای دسر، Maraş dondurması را امتحان کنید، این دسر نوعی بستنی به سبک ترکی است که خیلی آرام آب می گردد. این دسر خنک نماینده در شب های گرم تابستان می تواند برترین خوراکی انتخابی شما باشد.

بعلاوه این احتمال وجود دارد که در سفر به ترکیه هر روز صبح و عصر قهوه و باقلوای ترکی میل کنید. این گزینه یکی از مواردی است که احتمالا پس از سفر دلتنگش خواهید شد.

2. سواحل دریای اژه

سواحل مدیترانه اژه یکی از خیره نماینده ترین خطوط ساحلی در این قسمت از دنیا است. در سفر به ترکیه توصیه می کنیم یک گشت و گذار یک روزه را با قایق شناور بر روی آب های آبی روشن انجام دهید تا به طور کامل از چشم انداز ها ساحل لذت ببرید. به شدت به شما پیشنهاد می کنیم، هنگامی که در این منطقه هستید، جهت 300 مایلی معروف به راه لیسی را پیاده روی کنید. این جهت در امتداد سواحل ترکیه واقع شده که از یک طرف چشم انداز آب و از طرف دیگر کوه های بزرگ را در معرض دید شما قرار می دهد. جهت به وضوح تعیین شده و وسایل حمل و نقل عمومی نیز در طول جهت مهیا می باشد. سعی کنید کل جهت را طی کنید، بعلاوه شما می توانید در هتل های کوچک در طول جهت نیز اقامت کنید. بهتر است که این جهت را در اوایل تابستان و قبل از غیرقابل تحمل شدن گرما طی کنید.

3. تفریحات فضای باز

یکی از دلایل سفر به ترکیه وجود تفریحات در فضای باز آن است که گزینه های زیادی را پیش روی گردشگران قرار می دهد. گشت و گذار با جیپ در آلانیا یکی از تفریحات معروف ترکیه است. این تور شامل رانندگی در میان کوه های توروس، تماشا چشم انداز ها زیبای آلانیا و توقف در روستاهای کوچک برای چشیدن نان سنتی اصیل ترکی است. زمانی که در آلانیا هستید، از فرصت استفاده نموده و در اولین موزه زیر آب اروپا غواصی کنید. در این موزه 110 مجسمه با چند مضمون مانند جنگ استقلال ترکیه و دراویش چرخان با ظرافت در آب قرار گرفتند. در نهایت نیز از یکی از 1500 چشمه آب گرم کشور ترکیه بازدید کنید. ما به شما چشمه های حرارتی پاموکاله را پیشنهاد می کنیم.

4. هزینه ها

یکی از دلایل سفر به ترکیه ارزان بودن آن است. غذا، اقامت در ترکیه قیمت های بسیار پایینی داشته و بعلاوه جاذبه های رایگان زیادی برای بازدید در این کشور وجود دارد. در ترکیه گزینه های متعدد و متنوعی برای اقامت وجود دارد. شما می توانید در یک هتل سه ستاره با هزینه شبی 12 دلار اقامت کنید و یا به یک هتل لوکس با هزینه شبی 150 دلار بروید. این تنوع قیمت این امکان را به شما می دهند که بتوانید مدت زمان بیشتری در ترکیه بمانید و بیشتر در این کشور گشت و گذار کنید!

5. استانبول مهم ترین دلایل سفر به ترکیه

از آنجایی که استانبول واقعاً یکی از جادویی ترین منطقه ها ترکیه است، توجه به آن در سفر به ترکیه بسیار مهم است. استانبول تنها شهر در دنیا است که دو قاره را در بر می گیرد و عبارت جایی که شرق به غرب می رسد را به فکر می رساند. این شهر شلوغ چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. در استانبول، ابتدا سری به بازار بزرگ بزنید که بیش از 4000 غرفه فروش جواهرات، عتیقه جات و سایر کالاها را دارد. یکی دیگر از فعالیت های تفریحی استانبول بازدید از کاخ دولما باغچه، تماشای نمایش پایکوبی شکم در زمان شام، و پیاده روی در امتداد تنگه بسفر است.

6. محوطه های باستان شناسی

برای علاقه مندان به تاریخ نیز، ترکیه گزینه های متعددی دارد. این کشور پر از مکان های باستانی است که قطعا ارزش بازدید را دارند. در مجموع، کشور ترکیه 28 سایت باستان شناسی دارد که نشانگر بعضی از قدیمی ترین تمدن های دنیا است. در ترکیه می توانید از خرابه های تاریخی و ویرانه های باستانی در افسوس، آنتالیا، شهر فراموش شده آنی، شهر باستانی تروی و پناهگاه نوسنگی گوبکلی تپه بازدید کنید.

7. بالن سواری ویژه ترین مورد از دلایل سفر به ترکیه

یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی ترکیه، بالن سواری بر فراز شهر کاپادوکیه است. برترین بالن سواری را می توانید در زمان طلوع یا غروب تجربه کنید و از تماشای چشم انداز ها شهر در زیر نور درخشان خورشید لذت ببرید. به ما اعتماد کنید - بالن سواری می تواند یکی از دلایل سفر به ترکیه محسوب گردد، چرا که این تجربه ای است که تا آخر عمر به خاطر خواهید داشت!

8. حمام ترکی

حمام ترکی که معمولاً در حمام عمومی برگزار می گردد، یکی از جاذبه های کشور ترکیه است. این حمام تجربه ای فراموش نشدنی است که هر مسافر ترکیه باید حداقل یک بار آن را تجربه کند و می تواند یکی از دلایل سفر به ترکیه محسوب گردد. به طور معمول، یک دور حمام شامل حمام کردن (یک خدمتکار شما را می شوید) و سپس یک ماساژ آرامش بخش است. این حمام تجربه ای منحصر به فرد است که احساس طراوت و آرامش را در شما افزایش می دهد. بعلاوه حمام ترکی بسیار ارزان تر از ماساژ و پکیج های اسپا در سایر نقاط دنیا است!

توجه داشته باشید که در این حمام مردان و زنان از هم جدا هستند، بنابراین اگر با جنس مخالف سفر می کنید، در یک اتاق نخواهید بود.

نتیجه گیری از دلایل سفر به ترکیه

در این مقاله با چند مورد از دلایل سفر به ترکیه در تابستان آشنا شدید، بهتر است بدانید که در کنار این موارد همچنان دلایل دیگری نیز وجود دارند که می تواند شما را به کشور زیبای ترکیه بکشاند. اگر بعد از خواندن این مقاله قصد سفر به ترکیه را کردید، به خاطر داشته باشید که عینک ارومیه تورهای متنوعی را برای سفر به ترکیه برنامه ریزی نموده است که می تواند لحظات بسیار لذت بخشی را برای شما رقم بزند. بعلاوه برای خرید بلیط ترکیه و رزرو هتل در این کشور نیز می توانید از خدمات ارائه شده در وبسایت عینک ارومیه بهره مند شوید. کارشناسان ما به صورت 24 ساعته می توانند شما را در این امر کمک نمایند. از قلم نیاندازید که ترکیه در این تابستان شما را فرا می خواند.

1. در موزه زیر آب ترکیه چه چیزهایی وجود دارد؟

در این موزه مجسمه هایی با مضامین مختلف مانند جنگ قرار گرفته است.

2. برترین زمان برای بالن سواری در کاپادوکیه چه زمانی است؟

طلوع و غروب آفتاب برترین زمان برای بالن سواری در این شهر است.

3. بازار بزرگ استانبول چند غرفه دارد؟

این بازار 4 هزار غرفه بدلیجات، عتیقه جات، جواهرات و … دارد.

4. حمام ترکی شامل چه مواردی می گردد؟

حمام ترکی شامل حمام کردن (شسته شدن به وسیله خدمتکار) و ماساژ دادن می گردد.

منبع: الی گشت

به "8 علت برای سفر به ترکیه در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 علت برای سفر به ترکیه در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید