اکنون می توانید نخستین آیفون با پورت USB، C را خریداری کنید

به گزارش عینک ارومیه، ماه گذشته یک دانشجوی سوئیسی رشته مهندسی رباتیک به نام کن پیلونل با آیفون X خود پیروز به ساخت اولین آیفون مجهز به پورت USB-C در دنیا شد. این گوشی که حالا بدون احتیاج به پورت لایتنینگ شارژ می گردد، برای فروش در سایت eBay قرار گرفته و اگر شما علاقمند به خرید این آیفون تاریخی هستید، می توانید آن را با قیمت 3950 دلار خریداری نمایید.

اکنون می توانید نخستین آیفون با پورت USB، C را خریداری کنید

بر کسی پوشیده نیست که دنیای فناوری در حال حرکت به سمت استفاده فراگیر از پورت USB-C است. تقریباً تمام دستگاه هایی که به وسیله پورت های مختلف USB شارژ می شدند، همگی طی سالیان اخیر آغاز به استفاده از پورت USB-C به عنوان استاندارد شارژ خود نموده اند. موبایلی که در این خبر در موردش صحبت می کنیم، یک آیفون ایکس 64 گیگابایتی مشکی رنگ است که همراه با جعبه آن و بدون لوازم جانبی به فروش می رسد. پیلونل اعلام نموده که این آیفون X مجهز به پورت USB-C با محدودیت هایی روبرو است. بنابراین نباید از این گوشی به عنوان یک گوشی روزمره استفاده کرد و بعلاوه نباید اطلاعات آن را بازیابی و یا پاک کرد.

اگر دوست دارید که نحوه ساخت این آیفون را ببینید، کن پیلونل در صفحه یوتیوب خود ویدیویی با این مضمون منتشر نموده که جزئیات کل فرآیند آن را توضیح می دهد. به طور خلاصه، او کانتکور لایتنینگ اپل را مهندسی معکوس نموده تا برد PCB انعطاف پذیر ساخته خودش را به صورت عمودی در داخل آیفون X بین باتری و موتور تپتیک جای دهد. بد نیست بدانید که اخیرا اتحادیه اروپا اعلام نموده که میخواهد استفاده از پورت USB-C برای گوشی ها و دیگر گجت ها را اجباری کند.

در تازهترین تصمیم اتحادیه اروپا از شرکت های فراوری نماینده گجت های هوشمند خواسته شده تا برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی بیشتر، به سمت کاهش فراوری زباله های الکترونیکی روی آورند. یکی از اقداماتی که در این راستا باید انجام گردد، پذیرش استاندارد USB-C به وسیله همه سازندگان است که به کاربران اجازه می دهد از یک شارژر برای هر دستگاهی استفاده نمایند. این نهاد اروپایی بعلاوه خواهان فناوری شارژ سریع یکپارچه هم شده است.

به عبارت دیگر، شرکت های فعال در مرزهای این اتحادیه باید با همکاری یکدیگر و به صورت دنیای استانداردهای شارژ سریع را توسعه دهند که با هر نوع شارژری سازگاری دارد. با تصویب قانون تازه اتحادیه اروپا، اپل مجبور خواهد شد در قلمرو این کمیسیون از USB-C به عنوان پورت استاندارد استفاده کند و با توجه به این که فراوری دو مدل آیفون با دو پورت شارژ جداگانه اصلا منطقی به نظر نمی رسد، در نتیجه به احتمال زیاد پورت لایتنینگ به صورت کامل حذف خواهد شد.

اپل بعلاوه نسبت به این طرح واکنش نشان داده و با مضر دانستن استفاده از USB-C به عنوان پورت استاندارد، ادعا نموده که این طرح جلوی پیشرفت تکنولوژی و فناوری را خواهد گرفت. نکته جالب این جا است که اپل درگاه بیشتر آیپدها و مک بوک ها را به USB-C تغییر داده اما در مقابل تغییر درگاه آیفون مقاومت می نماید. این شرکت در بیانیه ای که به خبرگزاری فرانسه فرستاده، گفته است: این مقررات به جای تشویق به خلاقیت و نوآوری، آن ها را از بین می برد و به مصرف نمایندگان در اروپا و سایر نقاط دنیا آسیب می رساند. این شرکت درباره پیشنهاد مدت زمان 24 ماهه برای عملی شدن طرح اروپا ابراز نگرانی نموده و گفته است که زیرمجموعه های این شرکت که در زمینه بازیافت فعالیت دارند با طرح تازه به شدت آسیب خواهند دید. بر اساس گزارش های اخیر، این قانون هنوز به تأیید مجلس اروپا نرسیده و برای اینکه بتواند اجرایی گردد، باید آرا لازم را کسب کند. در صورت تصویب این طرح، غول فناوری آمریکایی راهی جز تبعیت از این قانون نخواهد داشت.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اکنون می توانید نخستین آیفون با پورت USB، C را خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکنون می توانید نخستین آیفون با پورت USB، C را خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید