7 هزار دانش آموز مهابادی از سرویس مدارس استفاده می نمایند

به گزارش عینک ارومیه، کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مهاباد گفت: 7 هزار و 300 دانش آموز مقاطع تحصیلی در این شهرستان متقاضی استفاده از سرویس مدارس شده اند.

7 هزار دانش آموز مهابادی از سرویس مدارس استفاده می نمایند

علی محمدیان کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مهاباد گفت: تا به امروز در مجموع 173 سرویس برای دانش آموزان متقاضی مشخص شده که این کار با توجه به جهت های تردد دانش آموزان و درخواست والدین انجام شده است.

وی اضافه نمود: تا به امروز در مجموع 54 دستگاه اتوبوس و مینی بوس و 20 دستگاه ون در قالب سرویس مدارس مهاباد ساماندهی شده که انتظار می رود تعداد دستگاه های ون به 2 برابر افزایش پیدا کند.

کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مهاباد گفت: سال جاری هزینه ماهیانه سرویس اتوبوس و مینی بوس در جهت های نزدیک 2 میلیون ریال و جهت های پراکنده 25 میلیون ریال و برای دستگاه های ون سه میلیون ریال مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز مشکل سرویس مدارس در مهاباد برطرف نشده است، اضافه نمود: رانندگان تعدادی از دستگاه های ون با والدین در مورد هزینه حمل و نقل و سرویس دهی توافق کردند لذا از مصوبه آموزش و پرورش و نرخ گذاری رسمی تبعیت نمی نمایند.

محمدیان ادامه داد: استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس می تواند به کاهش ترافیک در ساعات بازگشایی و تعطیلی مدارس یاری کند، ورود و خروج دانش آموزان را نظم و ترتیب خاصی بخشد لذا آموزش و پرورش نمی خواهد در این خصوص هزینه مضاعفی بر والدین تحمیل کند.

وی تاکید نمود: قبل از بازگشایی مدارس جلسات متعددی برای برنامه ریزی سرویس مدارس، با سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و هدایت و رانندگی مهاباد انجام شد.

در سال تحصیلی جاری در مجموع 52 هزار دانش آموز مهابادی در پایه های مختلف و در 380 مدرسه در منطقه ها شهری و روستایی این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

عینک ارومیه مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "7 هزار دانش آموز مهابادی از سرویس مدارس استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 هزار دانش آموز مهابادی از سرویس مدارس استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید