3.5 میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد

به گزارش عینک ارومیه، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط گفت:بنابر آمار حدود 10 میلیون موتور سیکلت،3/5میلیون خودرو 250 هزارخودرو دیزلی فرسوده در کشور وجود دارد.

3.5 میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد

آقای مشهدی شریف رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط گفت: 10 درصد از اندازه فروش خودرو های فراوری داخل به مالکان خودرو های فرسوده تخصیص می یابد، اما قرار است در مجلس این طرح تصویب گردد که این عدد از 10 به 20 درصد برسد.

به گفته او، علی رغم استمرار فراوری خودرو، اما اسقاط خودرو درگیر و دار نامه نگاری هاست.

به گفته رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو های فرسوده، افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند، مشمول این طرح خواهند بود. لذا می توانند از این پس در طرح فروش خودرو، ثبت نام نمایند و به شرط برنده شدن کد ثبت نامی این افراد، از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت استعلام خواهد شد.

او گفت: در گذشته مراکز اسقاط، به فراورینمایندگان گواهی اسقاط می فروختند که فراوری نماینده اعم از خودروساز و موتورسیکلت ساز بعد از گرفتن این گواهی، خودرو یا موتورسیکلت های فراوریی را می توانست شماره گذاری کند. براین اساس به ازای فراوری یک موتورسیکلت باید یک گواهی اسقاط ارائه می شد.

مشهدی گفت: فراوری نمایندگان در پی این موضوع هستند تا از اسقاط 100 درصدی عبور نموده و با استفاده از قانون ساماندهی خودرو الباقی فراوریات داخلی را شماره گذاری نمایند.

به گفته رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط، حدود 10 میلیون موتور سیکلت،3/5میلیون خودرو 250 هزارخودرو دیزلی فرسوده در کشور وجود دارد که از این تعداد چیزی بالغ بر 1/3خودرو در تهران و حومه تردد دارند.

عینک ارومیه مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "3.5 میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3.5 میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید