مایکروسافت که سعی نموده بود کاربران عصبانی ویندوز 11 را آرام کند، آن ها را عصبانی تر کرد! آیا دموکراسی در طراحی، وجهه مثبت ایجاد می نماید یا یک اشتباه راهبردی است؟!

به گزارش عینک ارومیه، هیچ کس نمی تواند همه را راضی نگه دارد، با این وجود، همه ما می توانیم سعی کنیم که درصد رضایت از خودمان را بالا ببریم.

مایکروسافت که سعی نموده بود کاربران عصبانی ویندوز 11 را آرام کند، آن ها را عصبانی تر کرد! آیا دموکراسی در طراحی، وجهه مثبت ایجاد می نماید یا یک اشتباه راهبردی است؟!

زمانی که ساتیا نادلا مدیرعامل شد، رفتار مایکروسافت مردم گراتر شد و سعی کردم دیگر آن شرکت پیر و عبوس نباشد.

مایکروسافت مشهور است که یک درمیان سیستم عامل خوب و بد می سازد. با این همه ما آرزو می کردیم که بعد ویندوز 10، باز هم سیستم عامل خوبی داشته باشیم. ویندوز 11 آمد و در ابتدا اشکالات به نظر جزئی می آمدند. مثلا اینکه به صورت پیش فرض منوی استارت در وسط قرار داده شده بود، چیز مهمی نبود، چون با رفتن به تنظیمات می شد، دوباره منوی استارت را به سمت چپ برد.

با این همه، مایکروسافت دوست داشت که وسط چین شدن منوی استارت را توجیه کند و کار خود را کاری حساب شده جلوه بدهد. به همین دلیل بود که با یک سال پیش یک ویدئو در یوتیوب منتشر کرد تا این امر را شرح بدهد.

با آغاز تماشای ویدئو، تصورمان این است که مایکروسافت می خواهد هوش و خلاقیت پنهان تغییر موقعیت منوی استارت را شرح بدهد. ما چند طراح را می بینیم که ظاهرا می خواهند در خصوص فرایند پیچیده کار شرح بدهند. اما در ادامه ویدئو می گوید که چرا این کار را به خود مردم واگذار نکنیم؟

تصور کنید استیو جابز از مردم بپرسد که دوست دارند صفحه اصلی آیفون چگونه چیده گردد!

مایکروسافت می خواست که کاربران ناراضی را که بالافاصله بعد از نصب ویندوز 11، منوی استارت خیلی به ذوقشان برمی خورد، آرام و راضی کند.

اما در مقابل مردم این ژست دموکراسی مایکروسافت را تصنعی تشخیص داده اند.

نمونه: آن ها به معنای واقعی کلمه همه چیز هایی را که مردم درخواست می نمایند نادیده می گیرند و هر کاری را که می خواهند یا دوست دارند انجام می دهند. هیچ کس منوی آغاز نو را دوست ندارد، حتی کمتر از تسک بار دوستش دارند.

چطور بسیاری از شرکت ها می توانند ادعا نمایند که بازخورد کاربران را می شنوند در حالی که صراحتاً این کار را انجام نمی دهند؟ آیا این دنیایی است که اکنون در آن زندگی می کنیم؟ کور خوانده اند که تصور نمایند ما احمق هستیم.

البته باید در نظر بگیرید که مایکروسافت در یوتیوب، برخلاف اپل، کامنت ها را باز نگه می دارد، ظاهرا واقعا مایکروسافت شنواتر است. اما این امر، به صورت متناقض کاربرانش را ناراضی تر می نماید.

دموکراسی در طراحی؟!

الان که در حال نوشتن این پست هستم 698 کامنت پای این ویدئوی مایکروسافت گذاشته شده و بسیاری از آنها منفی هستند.

سوالی اصلی این است که باید هر چیزی را به رای عموم مردم گذاشت؟

به جای مایکروسافت روی شرایط طراحی سایت های خودمان متمرکز شویم.

اگر کسی بیاید و طبق استانداردهای طراحی نوی سایت های فرنگی و ترندهای سال 2022، سایتی طراحی کند، آیا باید انتظار داشته باشد که کاربران ایرانی، تحسینش نمایند؟

مسلما خیر!

معمولا کاربران جنبه هایی از طراحی های قدیمی را دوست ندارند. آنها چینش های مدرن محتوا را برنمی تابند. حتی کمی تغییر در منوی سایت یا فونت هم برایشان عجیب و غریب و هضم نشدنی است.

حتی اگر ایده رجحان داشته باشیم و خلاقیتی در خود سراغ داشته باشیم، باید با ظرافت، تغییرات نو را به خورد مخاطب خود بدهیم:

1- بخش هایی که ملکه ذهنشان شده را به تدریج تغییر بدهیم.

2- احتیاجهایشان را که حتی بیان نکرده اند، بشناسیم و به آنها عرضه کنیم.

3- احساس داشتن احتیاج نو در آنها القا کنیم!

4- آنقدر کاریزما داشته باشیم که حتی اشتباهات ما را خلاقیت نو و مد نو تلقی نمایند.

اینها کارهایی هستند که دقیقا اپل در آنها استاد است. اما مایکروسفت، خیر!

ژست دموکراسی در طراحی گرفتن، دقیقا به باور من می تواند یک اشتباه راهبردی باشد.

مسلم است که کاربرها که از گروه های ناهمگنی تشکیل شده اند و حاصل به رای گذاشتن کار نو، القای این مطلب است که خود شما از کارتان مطمئن نیستید.

در قسمت کامنت ها هم معمولا تعداد اندک کامنت های منفی، می توانند به صورت تصاعدی و بهمن وار، افزایش پیدا نمایند.

منبع (با حذف و اضافات و تغیییرات)

پی نوشت: روش چپ چین کردن منوی استارت در ویندوز 11 را که بلد هستید؟!

به این جهت بروید:

Settings > Personalization > Taskbar

در قسمت Taskbar behaviors ، چپ چین شدن را انتخاب کنید.

منبع: یک پزشک

به "مایکروسافت که سعی نموده بود کاربران عصبانی ویندوز 11 را آرام کند، آن ها را عصبانی تر کرد! آیا دموکراسی در طراحی، وجهه مثبت ایجاد می نماید یا یک اشتباه راهبردی است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت که سعی نموده بود کاربران عصبانی ویندوز 11 را آرام کند، آن ها را عصبانی تر کرد! آیا دموکراسی در طراحی، وجهه مثبت ایجاد می نماید یا یک اشتباه راهبردی است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید