بهترین دانشگاه های دنیا برای سال 2023 معرفی شدند

به گزارش عینک ارومیه، جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های دنیا برای سال 2023 میلادی به وسیله موسسه تایمز منتشر شد و دانشگاه آکسفورد مقام اول دانشگاه های دنیا را از آنِ خود کرد.

بهترین دانشگاه های دنیا برای سال 2023 معرفی شدند

رتبه بندی تایمز 2023 دانشگاه های جهان شامل 1799 دانشگاه در 104 کشور و منطقه است که آن را به یکی بزرگترین و متنوع ترین رتبه بندی های دانشگاهی تا به امروز تبدیل نموده است.

به نقل از وب سایت رسمی تایمز هایر اجوکیشن،پایگاه رتبه بندی تایمز، یکی از نظام های رتبه بندی معتبر در سطح بین المللی است که در 2013 میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه های آسیایی را در کنار رتبه بندی های بین المللی خود انجام داد.

رتبه بندی 2023 میلادی بر اساس 13 شاخص با دقت مورد آنالیز نهاده شده است که عملکرد یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را در چهار حوزه شامل: آموزش، تحقیق، انتقال دانش و منظره بین المللی ارزیابی می نماید.

رتبه بندی سال جاری نیز بیش از 121 استناد در بیش از 15.5 نشریه تحقیقاتی را تجزیه و تحلیل کرد که شامل پاسخ های نظرسنجی ها از 40 هزار محقق در سراسر جهان است.

موسسه تایمز اعلام نموده که بیش از 680 هزار نقطه داده از بیش از 2 هزار و 500 موسسه آموزش عالی که داده ارسال نموده بودند را جمع آوری نموده اند.

آنالیز رتبه بندی سال جاری نشان می دهد که منظره آموزش عالی در جهان در حال تغییر است.

دانشگاه آکسفورد برای هفتمین سال متوالی در صدر این رتبه بندی نهاده شد. دانشگاه هاروارد همچنان در جایگاه دوم واقع شده است. اما دانشگاه کمبریج از رتبه پنجم مشترک در سال گذشته به سوم مشترک با دانشگاه استنفورد ارتقا یافته است.

اما در این میان دانشگاه ایتالیایی هیومنیتاس (Humanitas) شگفتی ساز شده و برای اولین بار به این رتبه بندی و به جایگاه 201 تا 250 راه یافته است.

آمریکا در مجموع با 177 موسسه آموزش عالی دارای بیشرین نماینده در میان 200 موسسه آموزش عالی برتر جهان است.

چین نیز چهارمین کشور از نظر داشتن تعداد نماینده در میان دانشگاه های برتر است و پس از آن استرالیا همراه با هلند به جایگاه پنجم سقوط نموده است.

رتبه بندی تایمز برای سال2023 میلادی برای 10 دانشگاه برتر جهان به توضیح ذیل است:

1-دانشگاه آکسفورد

2-دانشگاه هاروارد

3-دانشگاه کمبریج

3 - دانشگاه استنفورد

5 - موسسه فناوری ماساچوست

6- موسسه فناوری کالیفرنیا

7- دانشگاه پرینستون

8- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

9- دانشگاه ییل

10- کالج سلطنتی لندن

عینک ارومیه علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهترین دانشگاه های دنیا برای سال 2023 معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های دنیا برای سال 2023 معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید