10 شرکت بازی سازی که بیشترین بازی را در فهرست بهترین های متاکریتیک دارند

به گزارش عینک ارومیه، تقریبا از زمانی که بازی های ویدیویی وجود داشته اند، منتقدانی هم بوده اند که گیمرها را به سمت بازی هایی هدایت نموده که ارزش وقت و پولشان را داشته باشند. به لطف وبسایت متاکریتیک، بازیکنان می توانند بلافاصله پس از انتشار بازی و بعضا قبل از آن، واکنش کلی منتقدان را نسبت به هر بازی مشاهده نمایند. به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان دوست دارند که بازی هایشان در این وبسایت به نمره ای بالاتر از 90 دست یابد. موردی که بر فروش بازی های آن ها تاثیر بسیاری خواهد داشت.

10 شرکت بازی سازی که بیشترین بازی را در فهرست بهترین های متاکریتیک دارند

بنابراین زمانی که بازی های مختلفی از یک سازنده به طور مداوم امتیاز بالایی در متاکریتیک کسب می نماید، این نشان می دهد که توسعه دهنده سخت کوشش می نماید تا محتوایی باکیفیت را به بازیکنان ارائه دهد. در ادامه به کمپانی هایی خواهیم پرداخت که برای چندین دهه بازی هایی عالی را برای ما به ارمغان آورده اند و امیدواریم که در ادامه نیز به فرایند خوب خود ادامه دهند.

10. ای ای اسپورتس (EA Sports)

شاید امروزه وقتی بخواهید برترین توسعه دهندگانی که می شناسید را نام ببرید، EA Sports به عنوان یکی از زیرمجموعه های الکترونیک آرتس، اولین گزینه ای نباشد که به آن فکر می کنید. با این حال، در اوایل دهه 2000، این شرکت بازی سازی بعضی از تحسین شده ترین بازی های ورزشی در متاکریتیک را منتشر کرد. بالاترین امتیاز برای بازی های این شرکت در حال حاضر مربوط به Madden NFL 2003 می گردد که امتیاز 95 را از 25 منتقد کسب نموده است. از دیگر بازی های ای ای اسپورتس در 200 بازی برتر می توان به Madden NFL 2002 ،Madden NFL 2004 ،NCAA Football 2004 و NHL 2002 اشاره نمود.

9. نِورسافت (Neversoft)

توسعه دهنده سری محبوب Tony Hawks Pro Skater پیروزیت های زیادی نزد منتقدان کسب نموده است. بازی Tony Hawks Pro Skater 2 همچنان با کسب امتیاز 98 از 19 منتقد، دومین بازی برتر تمام دوران است. بازی های نورسافت به طور کلی 6 بار در لیست 200 بازی برتر متاکریتیک قرار گرفته اند. در واقع Pro Skater 3 دو بار و Pro Skater 2 سه بار حضور پیدا نموده اند و سهم نسخه چهارم مجموعه یک بار است.

8. ویژوال کانسپتس (Visual Concepts)

مشابه ای ای اسپورتس، شاید تماشا نام ویژوال کانسپتس در این لیست باعث تعجب شما شده باشد. با این حال این کمپانی برای بازی های ورزشی خود، از فوتبال گرفته تا هاکی، از تحسین زیادی بهره مند شده است. NFL 2K1 همچنان بالاترین امتیاز را در بین بازی های این شرکت دارد و در حال حاضر با امتیاز 97 از 22 منتقد جایگاه خوبی در میان برترین بازی های تاریخ دارد. در این میان NFL 2K3 دو بار در لیست 200 بازی برتر متاکریتیک حضور دارد و امتیاز 93 را کسب نموده است. از دیگر بازی های پیروز این کمپانی می توان به NBA 2K1 ،NBA 2K2 و NHL 2002 اشاره نمود.

7. ناتی داگ (Naughty Dog)

از ماجراجویی های جهانی سری آنچارتد گرفته تا کابوس پسا آخرالزمانی لست آو آس، ناتی داگ قطعا با امتیازات بالا غریبه نیست. با این حال بازی Uncharted 2: Among Thieves با امتیاز 96 از 105 منتقد، برترین بازی این استودیو در لیست 200 بازی برتر است. از طرفی در حال حاضر نسخه دوم لست آو آس با امتیاز 93 از 120 منتقد، دومین بازی برتر از سال 2020 در متاکریتیک تا به امروز است. لازم به ذکر است که آنچارتد 4، نسخه بازسازی شده لست آو آس 1 و آنچارد 3 نیز از دیگر بازی های این استودیو در لیست بازی های برتر متاکریتیک هستند.

6. بایووِر (BioWare)

کمپانی بایوور با ترکیب جهان های فانتزی با المان های گسترده نقش آفرینی، تعدادی بازی تحسین شده در متاکریتیک را توسعه داده است. مس افکت 2 با امتیاز 96 از 98 منتقد، برترین بازی این شرکت محسوب می گردد که در واقع 3 بار در لیست 200 بازی برتر ظاهر شده است. در این میان هر یک از بازی های Star Wars: Knights of the Old Republic و مس افکت 3 نیز دو بار در لیست حضور پیدا نموده اند. بازی Baldurs Gate 2: Shadows of Amn نیز با امتیاز 95 از 30 منتقد در جایگاهی نزدیک به مس افکت 2 قرار گرفته است.

5. ولو (Valve)

در طول سال ها، کمپانی ولو به طور مداوم بازی های شگفت انگیزی را برای بازیکنان به ارمغان آورده است و در مجموع بازی های این شرکت 8 بار در بین 200 بازی برتر متاکریتیک قرار گرفته اند. در این میان Half-Life 2 با کسب امتیاز 96 از 81 منتقد، برترین دستاورد آن ها در این وبسایت محسوب می گردد. از طرفی بسته The Orange Box که Half-Life 2 را در کنار تیم فورترس 2 و پورتال ارائه می دهد، دو بار در لیست ظاهر می گردد. بعلاوه نسخه اول Half-Life و Half-Life: Alyx هر دو در 200 بازی برتر قرار می گیرند و پورتال 2 نیز 3 بار در لیست حضور پیدا نموده است.

4. کپ کام (Capcom)

با عرضه چندین مجموعه پیروز، کپ کام ثابت نموده که یکی از خلاق ترین و با استعدادترین توسعه دهندگان بازی است. بازی کلاسیک ترسناک رزیدنت اویل 4 برای کنسول گیم کیوب بیشترین تحسین را در میان آثار این شرکت در متاکریتیک بدست آورده و امتیاز 96 را از 82 منتقد به خود اختصاص داده است. نسخه پلی استیشن 2 این بازی نیز در این لیست حضور دارد. از طرفی استریت فایتر 4 دو بار و بازی های استریت فایتر آلفا 3 و Viewtiful Joe هر کدام یک بار در لیست ظاهر شده اند. بازسازی رزیدنت اویل 2 در سال 2019 نیز به طور عجیبی در بین 200 بازی برتر قرار گرفته است. این در حالی است که نسخه اصلی این بازی که در سال 1999 منتشر شده در لیست جایی ندارد.

3. کونامی (Konami)

کونامی باید تا حد زیادی از هیدئو کوجیما به خاطر پیروزیت فراوانش در نزد منتقدین تشکر کند، اما بازی های دیگری را نیز برای افتخار کردن به آ ن ها دارد. بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty با امتیاز 96 از 42 منتقد، بالاترین رتبه را در بین بازی های این کمپانی بدست آورده است. از طرفی دیگر بازی های این مجموعه مخفی کاری نظیر نسخه اول، سوم، چهارم و پنجم نیز در لیست 200 بازی برتر قرار دارند. در این میان بازی ترسناک Castlevania: Symphony of the Night و بازی های ورزشی World Soccer Winning Eleven 6 International و دنباله آن نیز در لیست متاکریتیک حضور پیدا نموده اند.

2. راکستار (Rockstar)

در مجموع 9 بازی مختلف از کمپانی راکستار در بین 200 بازی برتر متاکریتیک قرار می گیرند. البته اگر بخواهید نسخه های مختلف هر بازی را نیز لحاظ کنید، 21 بازی محسوب می گردد. در متاکریتیک، Grand Theft Auto IV همچنان سومین بازی ویدیویی برتر در تمام دوران است و امتیاز 98 از 64 منتقد را به خود اختصاص داده است. این بازی دو بار در کنار نسخه های سوم و وایس سیتی از این مجموعه و رد دد ریدمپشن ظاهر شده است. از طرفی نسخه سن آندرس و رد دد ریدمپشن 2 نیز هر کدام 3 بار در لیست حضور پیدا نموده اند. جالب است بدانید که GTA 5 نیز در مجموع 5 بار در لیست قرار گرفته است. در نهایت بازی های Grand Theft Auto Double Pack و Grand Theft Auto: چاینا تاون Wars نیز در بین 200 بازی برتر هستند.

1. نینتندو (Nintendo)

جای تعجب نیست که توسعه دهنده ای که صاحب دو مجموعه نمادین در بازی های ویدیویی است، خود را به صدر لیست رسانده است. 20 بازی نینتندو در لیست 200 بازی برتر جای دارند که با در نظر گرفتن نسخه های مختلف آن ها، این تعداد به 22 می رسد. The Legend of Zelda: Ocarina of Time تا به امروز برترین بازی ویدیویی در تمام دوران محسوب می گردد و امتیاز 99 از 22 منتقد بدست آورده است. این اثر دو بار در کنار The Legend of Zelda: Twilight Princess در لیست 200 بازی برتر حضور پیدا نموده است. از دیگر بازی هایی که در لیست حضور دارند می توان به سوپر ماریو گلکسی 1 و 2، Super Smash Bros. Ultimate و The Legend of Zelda: The Wind Waker اشاره نمود. به طور کلی بیشتر بازی های مجموعه های ماریو و زلدا در لیست 200 بازی برتر مشاهده می شوند.

منبع: GameRant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 شرکت بازی سازی که بیشترین بازی را در فهرست بهترین های متاکریتیک دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شرکت بازی سازی که بیشترین بازی را در فهرست بهترین های متاکریتیک دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید