10 جاذبه معروف اوزاکا در ژاپن

به گزارش عینک ارومیه، با این 10 جاذبه معروف اوزاکا در ژاپن بیشتر آشنا شوید

اوزاکا یا به تلفظ ژاپنی اوساکا، یکی از شهرهای بزرگ کشور ژاپن است که به علت موقعیت مکانی مناسبی که دارد و همچنین راه های ارتباطی که با نهرها و کانال های آبی دارد، هزاران پل بر روی آن شکل گرفته و ساخته شده که به همین علت به آن ونیز سرزمین های شرقی می گویند. شهر اوزاکا، از پرجاذبه ترین شهرهای نه تنها کشور ژاپن، بلکه کشورهای شرق قاره آسیا نیز هست. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم 10 جاذبه معروف اوزاکا در ژاپن را با هم مرور کنیم.

10 جاذبه معروف اوزاکا در ژاپن

اوزاکا

همانطور که بالاتر گفته شد، این شهر یکی از بزرگ ترین شهرهای ژاپن در ساحل جنوب غربی هونشو، درمحلی است که به خلیج اوزاکا می ریزد و به اقیانوسی که در جوار آن هست، بخشیده است. شهر اوزاکا از طرفی به جزیره آواجی و از سمتی دیگر به جزیره کی و دریای درونبوم، همسایه است. پیدایش اوزاکا به نخستین روزهای شروع امپراطوری ژاپن باز می شود و از جمله شهرهایی است که هر بعدش، راوی یکی از داستان های تاریخی کشور ژاپن است. از لحاظ تاریخی شهر اوزاکا به عنوان ‘آشپزخانه ملت شناخته شده است که، در دوره ادو، مرکز تجارت برنج بوده است. این شهر از نظرمعماری، جز مدرن ترین شهرهای ژاپن محسوب می شود. اوزاکا نیز بعلاوه از نظر دارا بودن موسسات فرهنگی، موزه های فوق العاده، گالری های هنری و مکان های مدرنی همچون تئاتر و سینما، در سطح بین الملل جز مدرن ترین شهرهای ژاپن و جهان به شمار میرود. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو بلیط خود از عینک ارومیه به این شهر زیبای ژاپنی سفر کرده و تلفیق تاریخ و مدرنیته را از نزدیک ببینید و لمس کنید.

1- استودیو جهانی ژاپن

این جاذبه شهر اوزاکا، حاصل تفکر مدرن در شهر اوزاکای ژاپن است. این استودیو از جدیدترین جاذبه های گردشگری شهر اوزاکای کشور ژاپن است. سالانه ازاین استودیو بازدید میلونی انجام می شود که همین امر آن را تبدیل به یکی از پربازدید کننده ترین مکان های گردشگری جهان تبدیل کرده است. این استودیو یکی از 4 پارک معروف جهانی است که برندهای بسیار شناخته شده جهان در آن سرمایه گذاری کرده اند. این پارک، اسودویی به نام جهانی جادویی دارد که برای علاقه مندان به فیلم هایی با تم هری پاتر و یا جادوگری، بسیار مجذوب کننده و مناسب است.

2- قلعه اوزاکا

این قلعه در سال 1586 به دست هیدهیوشی تویوتومی، سیاستمدار و جنگجوی ژاپنی ساخته شد. این قلعه در 3 سال ساخته شد و عنوان بزرگ ترین قلعه ژاپنی را در زمان خودش داشت. روش ساخت و همکاری دراین قلعه بسیار جالب بوده است و خود حاوی یک روایت جالب است. همه فرماندهان ارتش در ساخت این قلعه موظف به همکاری بودند به طوری که سنگ بسیار سنگینی که هیو شی نام دارد از طریق ژنرال کاتومیاسان از جزیره شادو برای این قلعه حمل و آورده شد. این قلعه پس از هیدیوشی بار دیگر به دست شگون، قدرتمند شد که البته با سقوط او نیز، قلعه نابود شد و بالاخره در سال 1931، به شکل فعلیش، بازسازی شد.

3- ساختمان اومدا

این ساختمان شیشه ای دارای معماری خیره کننده ای است که هر بیننده ای را مجذوب و خیره خود می کند. دراین مجموعه، گالری های معماری خیره کننده و گالری های هنری بسیاری وجود دارد که زیبایی این مجموعه را دو چندان کرده است. از شگفتی های این مجموعه این است که بازاری زیرزمینی در این مجموعه ساخته و افتتاح شده است.

4- شیتونجی

شیتونجی یکی از معروف ترین تالارهای اوساکا است که ساخت آن به سال 59 بعد از میلاد مسیح باز می شود. این تالار یکی از قدمی ترین و مهم ترین عبادتگاه های مردم ژاپن است.

5- موزه علمی اوزاکا

این موزه علمی در سال 1989، برای نگهداری صنایع دستی مرتبط با علوم ستاره شناسی و تفریحی بچه ها ساخته شد. این مکان، برای بازدید بچه ها بسیار مناسب و آموزنده است.

6- آکواریوم کیوکان اوزاکا

کیوکان یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری در ژاپن است. این آکواریوم از بلوک های غول آسا ساخته شده است. اگر بازدید از آکواریوم را دوست ندارید، مطمئن باشید این مکان ارزش یک بار دیدن را دارد زیرا که شما در حین بازدید با زیستگاه های دریایی از جمله اقیانوس آرام، قطب جنوب، دیوار بزرگ مرجانی و خلیج مونتری آشنا خواهید شد. در اینجا، زیستگاه های گوناگون ژاپن، زندگی در آب های شیرین، زیستگاه خزندگان بومی و پستانداران برای عموم، تصویر کشیده شده است.

7- پارک و باغ وحش تنوجی

بزرگ ترین فضای سبز اوزاکای ژاپن، پارک و باغ وحش تنوجی است. این مکان تفرجگاهی آرام در وسط شهراست که به لطف گل های معطر، شکوفه های گیلاس، مجسمه های تاریخی، تالاب ها و پل های قدیمی که در آن موجود است، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. جدا از جاذبه های ذکر شده، این پارک بیش از هر چیز دیگر به دلیل وجود باغ وحشی که در سال 1915 ساخته شده و گونه های مختلفی از حیوانات از جمله شیر، زرافه و فیل که در خود نگه داری می کند مشهوراست.

8- چرخ وفلک تمپوزان

چرخ وفلک تموپوزان، یکی از هیجان انگیز ترین جاذبه های گردشگری در آسیا است که با بیش از 112 متر ارتفاع و 100 متر قطر، در صدر لیست قرار می گیرد. این چرخ و فلک در سال 1997 راه اندازی شد تا کسانی که سوار آن می شوند، بتوانند تجربه سفری 17 دقیقه ای با چشم اندازی از بندر و روستای تموپوزان را بچشاند. سواری در شب بر روی چرخ وفلک در حالی که شهر با رنگ های گوناگون احاطه شده است، از بهترین تجربه هایی است که ما به شما تجربه آن را پیشنهاد می کنیم.

9- موزه ملی هنر

موزه هنرهای اوزاکا، تنها موزه زیرزمینی است که به فاصله چند دقیقه ای از مرکز شهر در جزیره ناکانوشین واقع شده است. این موزه آثار ارزشمندی از هنرمندانی مانند پیکاسو و مجسمه های قدیمی را حفظ و نگهداری می کند. حتی اگر این نقاشی ها نظر شما را جلب نکنند، ساختمان فلزی و مجذوب کننده خارج موزه، بسیار زیبا و مجذوب کننده است. بعلاوه، موزه هنرهای زیبای شهر که کلکسیونی از دست نوشته ها و خوشنویسی های باستانی و آثاری از دیگر هنرمندان چینی است را حتما ببینید.

10- برج های کوب پورت و تسوتنکاکو

اوزاکا دو برج بسیار بلند دارد که با شکل مدرن شهر ترکیبی فوق العاده ای ایجاد کرده است. برج تسوتنکاکو از برج کوب پورت قدیمی تر است. این برج در سال 1912 در مرکز شهر به تقلید از برج ایفل ساخته شد که در جنگ جهانی دوم تخریب شد و در سال 1956 برای بار دوم بازسازی شد. این برج چشم اندازِ فوق العاده ای از نمای شهر در هنگامی که در طبقه 5 ایستاده اید به شما نشان می دهد. برج کوب پورت در حومه شهر با 108 متر ارتفاع با بدنه ای فولادی، در معرض دید عموم قرار گرفته است. کوب در سال 1936 ساخته شده است و نمای کلی شهر و بندر کوبه را به شما می دهد.

منبع: الی گشت

به "10 جاذبه معروف اوزاکا در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه معروف اوزاکا در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید