برای تعطیلات سفر به مالدیو جذاب تر است یا بالی؟

به گزارش عینک ارومیه، سفر به جزایر مالدیو یکی از جذاب ترین تجربه ها برای عاشقان سفر است. مالدیو یکی از کشورهای شگفت انگیز و جذابی است که در اقیانوس هند واقع شده و پایتخت آن ماله است. این کشور به دلیل جزیره های زیبایی که در خود جای داده است صندلی ویژه ای در میان مسافران و گردشگران دارد.

برای تعطیلات سفر به مالدیو جذاب تر است یا بالی؟

افرادی که عاشق قدم زدن در کنار ساحل دریا هستند و صدای پرندگان و امواج دریا را همچون موسیقی گوش نوازی می دانند این کشور را برای سفرهای خود انتخاب می نمایند.

بالی یکی دیگر از نقاط توریستی مهم جهان است که به دلیل قرار دریافت در محل تلاقی اقیانوس آرام و اقیانوس هند آب و هوای متفاوتی دارد. زمانی که صحبت از سفر به میان می آید، انتخاب بین این دو مقصد گردشگری کار سختی خواهد بود.

مالدیو و بالی هر کدام جاذبه های منحصر به فرد خود را دارند و سفر به آن ها می تواند تجربه های بی نظیری برایتان خلق کند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو مقصد توریستی بپردازیم و ببینیم کدام یک از آن ها را باید انتخاب کنیم.

معرفی مالدیو و جاذبه های آن

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، مالدیو یک کشور جزیره ای است و در جنوب اقیانوس هند قرار گرفته است. در سفر به جزایر مالدیو می توانید از انواع تفریحات آبی لذت ببرید. این کشور را کم ارتفاع ترین کشور نسبت به سطح دریا می دانند و آن را یکی از بهترین نقاط جهان برای علاقه مندان به دریا و دریانوردی می شناسند.

هتل ها و اقامتگاه های متنوعی در کشور مالدیو فعالیت می نمایند که هر کدام از آن ها خدمات متنوعی را در اختیار مسافران و گردشگران می گذارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای رسیدن به مالدیو نیازی به اخذ ویزا قبل از سفر ندارید و می توانید از ویزایی که در فرودگاه صادر می گردد برای سفر به جزایر مالدیو بهره ببرید. قبل از اینکه تور مالدیو را برای سفر به جزایر مالدیو انتخاب کنید باید نکاتی را مدنظر داشته باشید.

ضرورت رزرو هتل پیش از سفر به مالدیو

در ابتدا هتلی که قصد اقامت در آن را دارید رزرو کنید و ترنسفر فرودگاهی را هم در نظر داشته باشید. زمانی که وارد این کشور می شوید، باید بدانید که از چه طریق می خواهید به جزایر مالدیو برسید. جهتهای حمل و نقل متنوعی در این کشور انتظارتان را می کشند که از جمله آن ها می توان به حمل و نقل با قایق یا هواپیماهای دریایی اشاره نمود.

به یاد داشته باشید که این کشور تفریحات مختلفی را برایتان آماده نموده است که از جمله آن ها می توان به قایق سواری و غواصی اشاره نمود. کلبه های چوبی روستایی، ساحل های شنی منحصر به فرد و هتل های لوکس و مجلل از جمله امتیازاتی است که سفر به این کشور جزیره ای در اختیارتان می گذارد.

مالدیو در کنار جزیره های متعددی که در دل خود دارد میزبان جاذبه های گردشگری دیگری هم هست. اگر اهل گشت و گذار هستید و از کاوش نقاط مختلف لذت می برید، باید سری به مسجد جامع، موزه ملی مالدیو، بنای یادبود تسانومی، کلاب شیرجه و حیات وحش مالدیو بزنید. از بین گزینه های مختلفی که در اختیار دارید مواردی که می پسندید را انتخاب کنید و خودتان را در آرامش و زیبایی این ناحیه غرق کنید.

برای رزرو تور مالدیو عینک ارومیه با گشت غواصی روی تصویر زیر کلیک کنید.

معرفی بالی و جاذبه های دیدنی آن

سفر به جزایر مالدیو جذابیت های خود را دارد. اما نوبتی هم که باشد نوبت به معرفی بالی می رسد. اگر به اندونزی سفر نموده باشید بدون شک بالی را هم مثل کف دست تان می شناسید. جزیره بالی یکی از محبوب ترین و البته معروف ترین نقاط توریستی است که در اندونزی یافت می گردد و سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد. از زیبایی های این جزیره هر چقدر بگوییم کم گفته ایم. همانطور که قدیمی ها گفته اند شنیدن کی بود مانند دیدن!

بهتر است که بدانید بالی از دو قسمت جنگلی و ساحلی تشکیل شده است. همین امر موجب می گردد این جزیره چشم نواز رضایت هر مسافری را به خوبی جلب کند.

سواحل معروف بالی در منطقه ای به نام کوتا جا خوش نموده اند و جهت گردشگری لذت بخشی را برایتان فراهم می آورند. در سفر به بالی اگر به مناطق جنگلی رفتید، می توانید از مناظر چشم نواز و بکر آن لذت ببرید و از جاذبه های طبیعی که برایتان آماده شده است به بهترین شکل بهره ببرید.

یکی از همین مناطق جنگلی اوبود است که معابد زیبایی در آن قرار گرفته است. یکی از مواردی که بالی را از مالدیو متمایز می نماید حجم بالای سرمایه گذاری ها در این ناحیه شگفت انگیز است. هتل های زنجیره ای زیادی در این ناحیه شعبه دارند و به ارائه خدمات به مسافران می پردازند.

سفر به بالی با بودجه کمتر

اگر بودجه زیادی در دست ندارید و در عین حال می خواهید از یک طبیعت زیبا لذت ببرید بدون شک باید بالی را برای سفر انتخاب کنید. بخش بزرگی از هزینه تور بالی صرف خرید بلیط هواپیما می گردد.

برای اینکه بتوانید خودتان را به بالی برسانید باید ویزای اندونزی را در دست داشته باشید. این ناحیه به دلیل جاذبه های منحصر به فرد، طبیعت بکر و دست نخوره و امکانات بی نظیری که در خود دارد می تواند یک مقصد گردشگری مناسب برای هر سلیقه ای باشد.

اگر دنبال شلوغی هستید و می خواهید چند روزی را در کنار قومیت های مختلف سپری کنید می توانید منطقه کوتا را انتخاب کنید. اگر هم به دنبال آرامش هستید باید سری به مناطق جنگلی بزنید و شب را با آرامش تمام سر به بالین بگذارید.

بالی نیز همانند مالدیو جاذبه های توریستی و گردشگری متنوعی دارد. مگر می گردد به بالی سفر کرد و سری به این جاذبه های دلنواز نزد؟ اگر دوست دارید هیجان بیشتری در زندگی تان تجربه کنید، خاطرات خوشی از سفر به بالی داشته باشید و در عین حال زیاد هزینه نکنید باید سری به مقاصد گردشگری آن بزنید.

پارک آبی Waterbom Bali، غواصی و تفریحات آبی متعدد، معبد Besakih ، بنای تانا لات، قلعه اُلوواتا، نوزا لمبونگن منطقه بساکی و ساحل قارچ از جمله مناطقی است که می توانید در سفر به بالی مدنظر داشته باشید.

حرف آخر

بالی و مالدیو جزء دو مقصد گردشگری محبوب در جهان هستند که سفر به هر کدام تجربه های نابی در اختیارتان می گذارد. اما سفر به جزایر مالدیو برای گذراندن تعطیلات و ماه عسل بسیارر مناسب تر است. اینکه مالدیو را برای سفر انتخاب کنید یا بالی، به شما و اهداف تان بستگی دارد. سعی کنید در برنامه هایتان سفر به این دو نقطه را داشته باشید تا با جاذبه های توریستی هر کدام شان به خوبی آشنا شوید.

سفرمالدیو

منبع: الی گشت

به "برای تعطیلات سفر به مالدیو جذاب تر است یا بالی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تعطیلات سفر به مالدیو جذاب تر است یا بالی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید