وقت ایجاد چالش ملی برای توجه به ورزش همگانی فرا رسیده است

به گزارش عینک ارومیه و به نقل از فدراسیون ورزش های همگانی، افشین ملایی در دومین نشست اعضای شبکه کمیته های این فدراسیون شبکه شکوه که صبح امروز دوشنبه در سالن همایش های آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید، ضمن بیان این مطلب گفت: شبکه شکوه نخستین گام در راستای هم افزایی، تسهیم دانش و تجربه پیروز فدراسیون های ورزشی در حوزه ورزش همگانی است.

وقت ایجاد چالش ملی برای توجه به ورزش همگانی فرا رسیده است

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: هدف از تشکیل شبکه شکوه ایجاد کانونی برای ایده پردازی در حوزه ورزش همگانی بود، شبکه ای که تمامی کوشش های جزیره ای و موازی همگانی در فدراسیون های ورزشی را هم گرا و یک دست می نماید.

ملایی اضافه نمود: مسئولین کمیته ورزش همگانی در فدراسیون های ورزشی ممکن است ایده های بزرگی برای اجرا در سطح ملی داشته باشند ولی با توجه به شرایط ساختاری فدراسیون های ورزشی امکان اجرای آن را در سطح ملی نداشته باشند، ولی در فدراسیون ورزش های همگانی امکان اجرای ملی ایده های ورزش همگانی را داریم.

وی گفت: شبکه شکوه یک سرمایه اجتماعی است و می تواند با مشارکت مسئولین کمیته های همگانی فدراسیون های ورزشی، هم افزایی ضریب نفوذ ورزش همگانی را در کشور بالا ببرد. با توجه شرایط پاندمی کرونا، مسئولین کمیته های همگانی باید به وسیله فضای مجازی با یکدیگر مدام در تماس باشند.

ملایی با اشاره به اهمیت ثابت قدم بودن مسئولین کمیته های ورزش همگانی در فدراسیون های ورزشی خاطر نشان کرد: مسئله دیگر تعهد است، زمانی که مسئولیت کمیته همگانی را در فدراسیون های ورزشی پذیرفته اید، حضور مستمر و ثبات قدم داشته باشید، تا نتیجه عمل شما برای مردم محسوس باشد و قدمی در راستای برطرف کم تحرکی برداشته باشید.

وی با اشاره به اهمیت تسهیم دانش در شبکه شکوه یادآور شد: عامل سومی که منجر به اصالت و بالندگی شبکه خواهد شد، تسهیم دانش است، زمانی که تسهیم دانش رخ می دهد، منجر به خروجی های محسوس می گردد، در نهایت زمانی که از بیرون فعالیت این شبکه را نظاره می نمایند، مانند کانون اصلی دانش نظری و ید واحد باشد.

ملایی گفت: آماری که در مورد کم تحرکی وجود دارد ما به کرات استفاده می کنیم، تا جایی که ما را محکوم می نمایند که چرا مدام کم تحرکی را تکرار می کنید؟ ما به دلیل کرونا روزانه تا 500 نفر را از دست می دهیم، حتی اگر کرونا نبود، 82 درصد از مرگ و میرها ناشی از کم تحرکی و سوء تغذیه بود، اگر دو دهه دیگر با همین شرایط ادامه بدهیم، شاهد شکل گیری سیاهچاله کم تحرکی خواهیم بود که آسیب های آن همه چیز را فرا خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وقت ایجاد چالش ملی برای توجه به ورزش همگانی فرا رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقت ایجاد چالش ملی برای توجه به ورزش همگانی فرا رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید