وزارت کار در 3 ماه نخست دولت سیزدهم برای بخش تعاون چه کرد؟

به گزارش عینک ارومیه، عملکرد معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.

وزارت کار در 3 ماه نخست دولت سیزدهم برای بخش تعاون چه کرد؟

به گزارش عینک ارومیه،در ده سال گذشته، در جریان ادغام سه وزارت خانه، حوزه تعاون به حاشیه رانده شد و مظلوم واقع شد. ما باید تعاون را بالا بکشیم. یکی از محور های اصلی اقتصاد مقاومتی، مردمی سازی اقتصاد است. مهم ترین اقدام در مردمی سازی، توسعه بخش تعاون است. باید در اولین وهله، سند توسعه تعاون را مد نظر قرار دهیم و آن را اجرایی کنیم. این سند اگر چه اشکالات معدودی دارد، اما اجرای آن باعث جهش خواهد شد. فراوری و ثبت شاخص فضای کسب و کار های تعاونی امری لازم است برای این که رصد کنیم آیا سال به سال فضای کشور برای فعالیت تعاونی ها مساعدتر می گردد و یا خیر اگر این شاخص را فراوری و ثبت کنیم، می توانیم وارد حوزه سیاست گذاری شویم. مسئله تقویت فرهنگ تعاون نیز در کشور مطرح است. ما به تعاونی های حوزه های روستایی، عشایری و کشاورزی نیز توجه ویژه خواهیم داشت.

این ها صحبت های حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی دولت سیزدهم است که در روز هایی که به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه معرفی شده بود در خانه ملت عنوان نمود.

حال 100 روز از شروع به کار عبدالملکی در این وزارت خانه می گذرد وکار هایی که برای بخش تعاون اجرا شده به توضیح زیر است:

افتتاح همزمان 268 طرح تعاونی در سراسر کشور در هفته تعاون سال 1400 با مشارکت 14349 عضو، سرمایه گذاری بالغ بر 3387 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 7009 نفر از جمله اقدامات این معاونت در این سه ماه به شمار می رود.

افتتاح همزمان 4 مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران (منتا) در استان های خوزستان، سمنان و سیستان و بلوچستان و گیلان با زیر بنای 2980 مترمربع، ظرفیت 43 واحد نوآور مستقر و اشتغال زایی 25 نفر که به افزایش تعداد مراکز فعال نوآوری و توسعه تعاون ایران به 24 استان منجر شد، از جمله مهم ترین اقدامات این معاونت در این مدت محسوب می گردد.

به گفته مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر 97 هزار تعاونی با یک میلیون و 700 هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزارت کار در 3 ماه نخست دولت سیزدهم برای بخش تعاون چه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت کار در 3 ماه نخست دولت سیزدهم برای بخش تعاون چه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید