صدور نسخه الکترونیک به بالای 90 درصد رسید

به گزارش عینک ارومیه، تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت رشد فراوری و صدور نسخه الکترونیک از سوی پزشکان و مراکز درمانی در دو ماه اخیر قابل قبول بوده و از 52 درصد به بالای 90 درصد رسیده است.

صدور نسخه الکترونیک به بالای 90 درصد رسید

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی در جمع عینک ارومیه اضافه کرد: البته هنوز مسائلی در رابطه با قطعی اینترنت در کشور وجود دارد که جز مواردی است که مربوط به وزارت بهداشت نیست؛ در بعضی استان ها اینترنت آنتن دهی خوبی ندارد، اگر این این موانع نباشد کار را به خوبی انجام می دهیم.

وی توضیح داد: به همین منظور ستاد ملی مقابله با کرونا با آنالیز شرایط تصمیم می گیرد که تا دو هفته آینده این طرح به صورت کامل اجرا گردد یا تا برطرف مسائل، تعویق اجرای آن تمدید گردد.

عین اللهی گفت: مسائل نرم افزاری و سخت افزاری دلیل اصلی معین مهلت ستاد برای اجرای این طرح است که البته در این زمینه مسائل بخش مربوط به وزارت بهداشت برطرف شده و برای حل مسائل زیرساختی نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حل این موضوع است.

وی گفت: در شهرهای کوچک امکان اجرای طرح، بسیار ساده تر از شهرهای بزرگی همچون تهران است و در شهرهای بزرگ به دلیل مسائل زیرساخت فرصت بیشتری احتیاج است.

افزایش 18 درصدی مراجعان به مراکز درمانی در نوروز

وزیر بهداشت درباره خدمات درمانی در ایام تعطیلات نوروزی 1401 اضافه کرد: سال جاری مراجعه به مراکز درمانی سراسر کشور 18 درصد افزایش داشته و حدود 2 میلیون و 900 هزار نفر به مراکز درمانی و اورژانس ها مراجعه کردند، 52 هزار عمل جراحی اورژانس و 79 هزار عمل جراحی معمولی نیز در این مدت انجام شد.

وی توضیح داد: حدود 540 هزار نفر سال جاری در کل کشور در ایام نوروز بستری شدند، 160 هزار بیمار ترومایی در تصادف و حوادث داشتیم، بعلاوه با توجه به مسافرت مسافران در ایام تعطیلات نوروزی، در هتل ها و رستوارن ها 600 هزار بازدید از مراکز بهداشتی صورت گرفت.

عین الهی ادامه داد: فعالیت اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی سال جاری قابل توجه بود و ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی حدود 19 درصد افزایش یافت که ماموریت تکنسین های اورژانس 268 هزار مورد بود که 47 هزار مورد ترافیکی و 220 هزار غیرترافیکی بود و 196 ماموریت هم با بالگرد در منطقه ها سخت گذر بود، یک هزار و 437 احیا برای بیماران انجام شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "صدور نسخه الکترونیک به بالای 90 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور نسخه الکترونیک به بالای 90 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید