زاهدی وفا: مستمری سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی اصلاح می گردد

به گزارش عینک ارومیه، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آنالیز های کارشناسی اجرا شده و در پی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح گردد.

زاهدی وفا: مستمری سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی اصلاح می گردد

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدهادی زاهدی وفا با بیان اینکه رئیس جمهور بر اصلاح مقدار افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، تأکید دارند، اضافه کرد: بر این اساس هیأت وزیران، تصمیم گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تفویض کرد.

وی با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان بازنشستگان و مسئولان مربوط، به منظور اجرای دستور رییس جمهور توضیح داد: برابر تفویض اجرا شده و آنالیز های کارشناسی اجرا شده و در پی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح گردد.

نماینده مجلس: دولت مصوبه هیئت امنا را بر مبنای همان 38 درصد تأیید و به تأمین اجتماعی اعلام نموده است

علی اصغر عنابستانی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در تبادل نظری خود با رادیو تبادل نظر در ارتباط با مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: طبق اطلاعی که بنده دارم و طبق اظهارات روز گذشته مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت مصوبه هیئت امنا را تأیید و بر مبنای همان 38 درصد به تأمین اجتماعی اعلام نموده و الان هم تأمین اجتماعی در پی راه حل اجرای مصوبه و تأمین منابع مورد احتیاج است.

این نماینده مجلس سپس در ارتباط با آخرین شرایط مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به نظر مثبت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره نمود و به ایلنا گفت: صحبتی که بنده در رابطه با تایید دولت در رادیو تبادل نظر داشتم، نقل قول از آقای موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) بود؛ ما روز گذشته در کمیسیون اجتماعی با ایشان جلسه داشتیم و ایشان در آن نشست فرمودند که دولت افزایش قانونی مستمری بازنشستگان را تایید نموده و تا یک ماه دیگر اجرایی می گردد.

عنابستانی اضافه کرد: ابلاغیه دولت هنوز صادر نشده و ما فقط اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را داریم که ایشان به ما از تایید دولت خبر دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس در حمایت از بازنشستگان چه می تواند بکند، گفت: اگر قانون اجرایی نگردد و دولت مصوبه نو را ابلاغ نکند، مجلس دوباره به قضیه ورود خواهد نمود؛ ما در انتظار ابلاغ مصوبه به وسیله دولت هستیم.

وی در خاتمه تاکید نمود: بازنشستگان مطمئن باشند که مجلس از آن ها حمایت خواهد نمود؛ ما نمایندگان مجلس حامی بازنشستگان هستیم و انشالله حقوق قانونی آن ها به زودی اعاده می گردد.

منبع: فرارو

به "زاهدی وفا: مستمری سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاهدی وفا: مستمری سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی اصلاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید