دلایل کمی برای نگرانی از سویه فرانسوی موجود است

به گزارش عینک ارومیه، خبرنگاران/فارس عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: انواع متعددی از ویروس کرونا طی دو سال گذشته پدیدار شده و دلایل چرایی توسعه بعضی سویه ها هم وجود دارد اما بعضی دیگر پیچیده نیستند و هم اینک علت کمی برای نگرانی در خصوص I.H.U(فرانسوی) وجود دارد.

دلایل کمی برای نگرانی از سویه فرانسوی موجود است

دکتر اورنگ ایلامی در گفت وگو با عینک ارومیه در رابطه با گونه تازه کرونا در فرانسه اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت می گوید که در حال نظارت بر نوع ویروس کرونا است که در تعداد کمی از بیماران در فرانسه شناسایی شده است، اما در حال حاضر، علت کمی برای نگرانی در خصوص شیوع آن وجود ندارد.

او اضافه کرد: نوع B.1.640.2 برای اولین بار در اکتبر شناسایی شد و در 4 نوامبر در Gisaid، پایگاهی برای انواع بیماری ها، آپلود شد. کارشناسان اعلام کردند که تا به امروز فقط حدود 20 نمونه توالی یابی شده است.

عضو کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا اعلام کرد: برای دوازده بیمار مبتلا به SARS-CoV مثبت که در همان منطقه جغرافیایی جنوب شرقی فرانسه زندگی می نمایند، آزمایش qPCR که غربالگری جهش های مرتبط با انواع مختلف را نشان می دهد، ترکیبی غیر معمول را نشان داد.

ایلامی اعلام کرد: نگرانی ها در خصوص این نوع در فرانسه پس از آن ایجاد شد و محققان دریافتند که حاوی 46 جهش است که با نسخه اصلی ویروس کرونا فرق دارد. Omicron نیز دارای تعداد زیادی جهش است که محققان معتقدند آن را بسیار قابل انتقال می نماید.

او گفت: بر اساس یک مقاله تحقیقاتی که در اواخر دسامبر در یک سرور پیش چاپ منتشر شد، اما مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته بود، نوع B.1.640.2 برای اولین بار در جنوب شرقی فرانسه در یک فرد واکسینه شده که اخیراً از کامرون سفر نموده بود، شناسایی شد. محققان در مجموع 12 مورد را در این منطقه پیدا کردند و به نام موسسه تحقیقاتی مارسی که به شناسایی آن یاری کرد، نام آن را I.H.U. گذاشتند.

این پزشک فوق تخصصی عفونی اعلام کرد: هنوز خیلی زود است که در خصوص ویژگی های ویروسی، اپیدمیولوژیک یا بالینی این I.H.U حدس بزنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دلایل کمی برای نگرانی از سویه فرانسوی موجود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل کمی برای نگرانی از سویه فرانسوی موجود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید