توییتر قابلیت Circle را آزمایش می نماید؛ امکان اشتراک توییت با یک گروه خاص

به گزارش عینک ارومیه، اینطور که به نظر می رسد، توییتر در حال کار روی قابلیتی با نام Circle است که به کاربران این اپلیکیشن اجازه می دهد توییت خود را با گروه کوچکی از افراد به اشتراک بگذارند.

توییتر قابلیت Circle را آزمایش می نماید؛ امکان اشتراک توییت با یک گروه خاص

بعضی از توییت ها برای همه هستند، اما بعضی دیگر برای بخش خاصی از کاربران. ما اکنون در حال آزمایش قابلیت توییتر Circle هستیم که به شما اجازه می دهد تا 150 نفر از فالوئرهای خود را به عنوان گروه کوچکی از افرادی که تمایل دارید یک توییت خاص از شما را ببینند، انتخاب کنید. این بخشی از توضیحات توییتر در رابطه با قابلیت تازهی است که قرار است با نام Circle به اپلیکیشن یادشده اضافه گردد.

این قابلیت که در همان لحظه نخست، ما را به یاد قابلیت Close Friends اینستاگرام می اندازد، در حقیقت کاملا الهام گرفته از آن است. با این تفاوت که در اینجا شما محدودیتی 150 نفره دارید و خبری هم از استوری نیست؛ بلکه این پست اصلی شماست که برای عده ای خاص به نمایش در می آید. حال این افراد می توانند بخشی از فالوئرهای شما باشند، یا افرادی که آن ها را دنبال نمی کنید. کاربران می توانند در نهایت 150 نفر را به Circle یا همان دایره خود اضافه نموده و هر زمان که بخواهند، این فهرست را ویرایش نمایند.

زمانی که کاربران می خواهند شخص یا اشخاص خاصی توییت آن ها را ببیند، کافی است Twitter Circle را به جای Everyone کلیک نمایند. حال باید روی گزینه Choose Audience کلیک نموده و از فهرست، مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در این صورت، فقط کاربرانی که در Circle شما قرار بگیرند می توانند توییت شما را مشاهده نمایند اما نمی توانند از گزینه Retweet برای اشتراک گذاری پست شما استفاده نمایند. یعنی در واقع توییتر می خواهد چیزی که شما قصد دارید به عنوان یک راز باقی بماند، برای کسی خارج از دایره، فاش نگردد. هرچند امکان گرفتن اسکرین شات از این توییت ها وجود دارد که باعث می گردد این قابلیت از لحاظ حریم خصوصی، خیلی هم بی نقص نباشد.

البته توییتر اعلام نموده کاربرانی که از این قابلیت یا به صورت کلی از قابلیت های توییتر سوء استفاده نمایند که باعث شکسته شدن قوانین توییتر گردد، مسدود خواهند شد. کوچک ترین اقدامی برای سو استفاده از قابلیت تازه، حتی در صورتی که افراد دیگر، توییت درون Circle را نخوانند، باعث بسته شدن حساب کاربری شخص خاطی خواهد شد.

کاربرانی که وارد یک Circle می شوند نمی توانند خود را از درون آن پاک نمایند چرا که این انتخاب آن ها نیست که در فهرست باشند یا خیر، اما می توانند در صورت تمایل، از گزینه Mute استفاده نمایند تا پیغام های آن شخص برایشان به نمایش گذاشته نگردد. بعلاوه هیچ کسی جز خود آن شخص هم نمی تواند به نام افراد دایره دسترسی داشته باشد. به گزارش وب سایت The Verge، یک سال است که توییتر روی این قابلیت کار می نماید اما به نظر می رسد بالاخره این فرایند به انتها رسیده و از امروز حتی بعضی از کاربران می توانند از آن بهره ببرند.

جولای سال گذشته بود که توییتر، تیزری از این قابلیت را با نام دوستان مورد اعتماد (Trusted Friends) منتشر کرد. اوایل سال جاری هم نام آن را به گروه (Flock) و در نهایت هم به دایره (Circle) تغییر داد. توجه داشته باشید این قابلیت فعلا برای عده کمی فعال شده اما به زودی برای عموم کاربران در دسترس قرار می گیرد.

این قابلیت تازه تنها یک روز بعد از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، توییتر را با قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، رونمایی شد. در زمانی هم که ایلان ماسک 9٪ از سهام توییتر را خریداری نموده بود، در رابطه با قابلیت ویرایش توییت هم صحبت هایی شد اما فعلا به نظر می رسد خبر خاصی پیرامون آن وجود ندارد. حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی شاهد عرضه این قابلیت بسیار کاربردی برای توییتر خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با قابلیت Twitter Circle چیست؟ به عنوان یک کاربر توییتر، آیا وجود چنین قابلیتی را کاربردی می دانید؟

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "توییتر قابلیت Circle را آزمایش می نماید؛ امکان اشتراک توییت با یک گروه خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییتر قابلیت Circle را آزمایش می نماید؛ امکان اشتراک توییت با یک گروه خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید