3 درس مهمی که می توانید از موفقیت سریع بازی Wordle بیاموزید

به گزارش عینک ارومیه، تعداد کمی از فناوری ها می توانند با ظهور یک شبه و سریع بازی Wordle برابر نمایند.

3 درس مهمی که می توانید از موفقیت سریع بازی Wordle بیاموزید

یک بازی با کلمات آنلاین که در آن کاربران برای حدس زدن یک کلمه پنج یا شش حرفی کوشش می نمایند. در هر بار کوشش، اگر حروف در مکان های مناسب قرار بگیرند؛ خانه ها سبز می شوند و اگر در جای مناسب قرار نگیرند؛ خانه ها زرد خواهند شد. اگر حروف کاملا اشتباه و بی ربط به کلمه حدسی باشند؛ خانه ها خاکستری خواهند شد. همه قواعد این بازی همین ها بود ولی توانسته میلیون ها کاربر را معتاد خود کند.

بازی Wordle در ماه اکتبر و بدون سروصدا یا هیاهویی خاص منتشر شد. در یکم نوامبر فقط 90 کاربر یا بازیکن داشت ولی این هفته، بیش از 3 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد؛ بدون اینکه تبلیغاتی نموده باشد یا حتی یک نسخه اپلیکیشن موبایل عرضه کند و با یک وب سایت ساده و بدون هیچ گونه زرق و برق خاصی!

چه اتفاقی افتاده است؟ پیش بینی چیزهایی مانند Wordle سخت است. اما جاش واردل، خالق Wordle چند تصمیم ساده گرفت که باعث ثبت این پیروزیت خارق العاده شد. هر کارآفرین، مدیر تجاری و فردی که بخواهد توجه عموم مردم را به خود جلب کند؛ باید از این تصمیم های ساده درس بگیرد.

1- چیزی که دوست دارید را بسازید

ایلان ماسک یک بار به همه مدیرعامل ها توصیه کرد این سوال را از خودشان بپرسند: آیا محصول شما به همان مقدار که می تواند عالی است؟ ایلان ماسک گفت در بیشتر موارد پاسخ منفی است. اگرچه بازی Wordle بسیار ساده است اما در واقع به همان مقدار که می تواند، عالی است. دلیلی هم برای آن وجود دارد و آن اینکه به معنای واقعی کلمه حاصل یک کار دلی و عشقی است.

بازی Wordle ابتدا به وسیله جاش واردل به عنوان هدیه ای از طرف او به شریک خود، پالاک شاه ساخته شد. یک بازی ساده که آن دو می توانستند در طول پاندمی کرونا با هم بازی نمایند.

وقتی تعیین شد خانواده و دوستانش نیز این بازی را دوست دارند؛ واردل تصمیم گرفت آن را برای کل دنیا منتشر کند. در واقع، این بازی یک پروژه جانبی بود که برای لذت خاصی ایجاد شده و تا به امروز از این بازی هیچ گونه درآمدزایی نشده است (اگرچه بعضی نسخه های تقلبی و کپی آن دارند خوب درآمدزایی می نمایند).

وقتی چیزی درست می کنید که از انجام آن به طور رایگان خشنود می شوید؛ این احتمال وجود دارد که دیگران نیز آن را به همان مقدار شما دوست داشته باشند.

2- مردم را محدود کنید تا تمایل بیشتری داشته باشند

واردل به نیویورک تایمز گفت که پیروزیت او زمانی رخ داده که تصمیم می گیرد این بازی را به یک کلمه در هر روز محدود کند. به این معنا که بازی زود تمام می گردد؛ معمولا در 5 دقیقا یا کمتر!

بسیاری از ما این تجربه را داشتیم که یک ساعت یا بیشتر را بدون اینکه متوجه شویم؛ صرف یک بازی کردیم. این روال برای بازی Wordle اتفاق نمی افتد. واردل می گوید یکی از رازهای پیروزیت این بازی همین است که یک کاربر باید جدول Wordle را تکمیل نموده و تا فردا صبر کند!

3- مردم را وادار به صحبت کنید

یکی دیگر از دلایل درخشان بودن سیاست حدس زدن یک کلمه در روز واردل این است هر کس در هر لحظه از روز سعی می نماید فقط به یک کلمه فکر کند و آن را حدس بزند.

پیرو آن، یکی از تصمیم های هوشمندانه دیگر بازی Wordle، اشتراک گذاری پیروزیت با دیگران بدون لو رفتن کلمه است. کاربرانی که پیروز به حل مسئله شدند؛ می توانند روی یک لینک کلیک نموده و شبکه ای از دنبال نمایندگان در رسانه های اجتماعی را در جریان پیروزیت خود قرار دهند. در این روش، هریک از حدس های شما را با مربع های خاکستری، زرد و در نهایت سبز نشان می دهد ولی خبری از حروف نیست.

واردل به نشریه تایمز گفت که در نظر داشته لینکی برای اشتراک گذاری یک جدول Wordle در شبکه های اجتماعی بسازد ولی تصمیم می گیرد جدول بدون حروف باشد تا کنجکاوی مردم بیشتر گردد و در نهایت نیز این طور می گردد.

به هر دلیلی، این ایده توانست شبکه های اجتماعی را به آتش بکشاند. به ویژه در توییتر که آمار نشان می دهد توییت های روزانه مربوط به این بازی روزانه 26 درصد افزایش پیدا می نماید. هر زمان بتوانید تجربه ای ایجاد کنید که مردم در شبکه های اجتماعی درباره آن صحبت نمایند و پیروزیت های خود را به اشتراک بگذارند؛ احتمالا یک محصول ویرال ساخته اید و محتوای پیرامون محصول شما رشد خواهند داشت.

اگر بتوانید اشتراک گذاری آن را هم ساده و سرگرم نماینده کنید؛ مطمئنا مردم از آن استقبال می نمایند.

بعضی از تصمیم ها و کارهایی که پیرامون بازی Wordle گرفته شده؛ هوشمندانه و در جای خود درست بودند که باعث شد این بازی طی چند هفته این همه رشد نموده و اولین پدیده پیروزیت آمیز سال 2022 گردد. می توانید از این درس ها و تصمیم ها در خدمات و محصولات آنلاین بعدی خود بهره ببرید و البته اگر هنوز می توانید را بازی نکردید؛ شاید بهتر باشد زودتر آن را امتحان کنید.

منبع: یک پزشک

به "3 درس مهمی که می توانید از موفقیت سریع بازی Wordle بیاموزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 درس مهمی که می توانید از موفقیت سریع بازی Wordle بیاموزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید