توجه به هنرستان های کشاورزی، هسته اولیه منابع انسانی کارآمد در کشاورزی است

به گزارش عینک ارومیه، تهران (پانا) -وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد توجه به هنرستان های کشاورزی هسته های اولیه منابع انسانی کارآمد در کشاورزی است.

توجه به هنرستان های کشاورزی، هسته اولیه منابع انسانی کارآمد در کشاورزی است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عصر امروز کاظم خاوازی در نشست مشترک با وزیر آموزش وپرورش و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش که در دفتر وزیر آموزش وپرورش برگزار گردید، با بیان اینکه باید به هنرستان های کشاورزی بیشتر توجه گردد، گفت: امروزه توجه به هنرستان های کشاورزی هسته های اولیه منابع انسانی کارآمد هستند. مهم ترین بخش در روستا بخش کشاورزی و منابع طبیعی است و اگر بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم زنجیره رشد و فراوری کلید خواهد خورد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: چند بحث در بخش کشاورزی مهم است؛ یکی اینکه منزلت اجتماعی کشاورز در جامعه پایین آمده است و دیگری اینکه نمی توانیم منابع مطلوب آب وخاک را دست افرادی بسپاریم که از دانش کافی برخوردار نیستند.

وی مطرح کرد: ما می توانیم زنجیره همکاری را قوت ببخشیم تا هنرستان ها پیشرفت نمایند. امروزه بخش خصوصی می تواند یاری شایانی به ما کند تا فارغ التحصیلان هنرستان ها بر کار مسلط شوند.

خاوازی ادامه داد: تمام ظرفیت های علمی وزارت جهاد کشاورزی در خدمت آموزش وپرورش است و بیش از 2هزار هیات علمی درجه یک و 300استادکار به همراه مراکز علمی داریم که در اختیار آموزش وپرورش خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه باید رویکرد در خصوص فارغ التحصیلان هنرستان های کشاورزی این باشد که آن ها بر کارهای عملیاتی مسلط باشند، اظهار کرد: سازمان امور عشایر در خدمت وزارت جهاد کشاورزی است، برای این افراد نیز می توانیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان نهضت سوادآموزی کتاب هایی در سال 73طراحی کرد که دانش بالایی را به عظیم سالان کشاورز منتقل نموده کرد، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در بحث کشاورزی و معرفی نیروهای مختلف می تواند ورود کند تا کشاورزان را در این زمینه به آگاهی بالایی برساند.

خاوازی در ادامه صحبت های خود گفت: وزارت جهاد کشاورزی دارای بخش های مختلفی است که گنجینه های زیادی دارد باید این گنجینه ها کشف و به آموزش وپرورش منتقل شوند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "توجه به هنرستان های کشاورزی، هسته اولیه منابع انسانی کارآمد در کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به هنرستان های کشاورزی، هسته اولیه منابع انسانی کارآمد در کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید