آثار برگزیده جشنواره عکس ویرا در تهران و پاریس نمایش داده می شوند

به گزارش عینک ارومیه، ایرنا/ براساس اخبار بدست آمده، آثار برگزیده جشنواره عکس ویرا در تهران و پاریس نمایش داده می شوند.

آثار برگزیده جشنواره عکس ویرا در تهران و پاریس نمایش داده می شوند

دومین جشنواره ملی عکس ویرا با موضوع صنایع دستی ایران زمین در حال برگزاری و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره با یک دوره تمدید 17 آذر به انتها می رسد. این جشنواره کوشش دارد با نگاه اثرگذاری تعاملی جهانگردی و صنایع دستی بر یکدیگر، علاوه بر توسعه آگاهی عمومی و جلب توجه جوامع مختلف نسبت به میراث ملموس و ناملموس ایران، برای فراوریکنندگان و کارآفرینان صنایع دستی ایجاد انگیزه کند.

نمایش آثار برگزیده جشنواره ویرا در ایران و فرانسه

مدیرعامل خانه نگرش آگاهانه ویرا (خانه جهانگردی ویرا) و دبیر جشنواره ملی عکس ویرا گفت: این جشنواره با هدف تلنگر زدن به جامعه جهانگردی است که به ظرفیت های آشکار و نهان برای جذب جهانگرد واقف شوند، این دوره به موضوع صنایع دستی پرداختیم و دوره قبل در سال گذشته روی لباس اقوام ایرانی تمرکز داشتیم.

مدیحه جمالی اضافه کرد: سال گذشته محتوای ارزشمندی در زمینه لباس اقوام ایرانی تدوین و مستندسازی شد و کوشش کردیم لباس اقوام ایرانی به عنوان یک جاذبه فرهنگی و جهانگردی معرفی و حفظ گردد.

دبیر جشنواره ملی عکس ویرا اعلام کرد: در دوره دوم کاملا روی صنایع دستی و هنرهای سنتی تمرکز و محتوای خوبی هم فراوری و منتشر کردیم. بعلاوه در گفت وگو با کارشناسان و متخصصان این حوزه ظرفیت ها و چالش ها پیش روی توسعه و فراوری محصولات صنایع دستی را آنالیز کردیم.

صنایع دستی ایران از ظرفت بالایی برای جذب جهانگرد برخوردار است، زیبایی و کیفیت و رنگ و لعاب متنوع آثار صنایع دستی و حتی کاربردی بودن آن در زندگی باعث جذب بیشتر علاقمندان و جهانگردان می گردد. بازاریابی و تبلیغ هدفمند می تواند علاوه بر جهانگردان داخلی، جهانگردان خارجی را به این ظرفیت اصیل ایرانی جذب کند.

جمالی اضافه کرد: در دومین دوره، فعالیت را توسعه دادیم در حین جشنواره گالری هنرهای ملی ایران سعدآباد (هماسا) هم به جشنواره ملحق و قرار شد بعد از معرفی برگزیدگان، اوایل دی 30 اثر برگزیده جشنواره در این گالری به نمایش گذاشته گردد و از طرف وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گواهینامه اعطا می گردد.

دبیر جشنواره ملی عکس ویرا گفت: در این دو دوره مخاطبان جشنواره ویرا هنرمندان داخلی هستند، اما در نظر داریم سال آینده بخش بین الملل جشنواره را برای ایرانیان خارج از کشور و خارجی های علاقمند به ایران و یا جهانگردانی که تجربه سفر به ایران داشته اند، راه اندازی کنیم.

در این دوره نمایش عکس های برگزیده در گالری های خارج از کشور را برنامه ریزی کردیم که با همکاری گالری هماسا بخشی از آثار برگزیده جشنواره ویرا بعد از نمایش در تهران، در پاریس به نمایش گذاشته می گردد.

مدیرعامل خانه جهانگردی ویرا شرح داد: برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور بهانه ای خواهد شد که از سال آینده جشنواره را به صورت بین المللی برگزار کنیم و عکس با موضوعاتی در حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی از هنرمندان خارجی دریافت کنیم.

تاکید بر فراوری محتوا برای صنایع دستی

جمالی درباره اعطای جوایز جشنواره گفت: به افراد اول تا سوم بخش بزرگسالان، تندیس مسابقه، لوح افتخار، کتاب جشنواره و جوایز نقدی (5 میلیون تومان) و به افراد اول تا سوم بخش کودک و نوجوان (دانش آموزی) تندیس مسابقه، لوح افتخار، کتاب جشنواره و جوایز نقدی اهدا می گردد. با توجه به اینکه بعضی هنرمندان صنایع دستی از آثار فراوری خود عکس فرستادند، اما این تصاویر حرفه ای عکاسی نشده ، به پاس جایگاه هنری آنها هدایایی هم برای این افراد در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره ملی عکس ویرا بر ضرورت فراوری محتوا در حوزه صنایع دستی تاکید نمود و گفت: به میزان ای که عکس از آثار تاریخی باستانی و جاذبه های طبیعی ایران وجود دارد عکس باکیفیت و حرفه ای از آثار فاخر، هنرمندان و اصل هنر ومهارت حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی وجود ندارد، جشنواره ویرا کوشش می نماید با فراوری محتوا و به اشتراک گذاری عکسهای ارسالی، به غنی سازی گنجینه محتوایی در فضای مجازی، شبکه جهانی اینترنت و موتورهای جستجوگر یاری کند تا هر فردی بتواند به جستجوی نام ایران، در کنار همه تصاویر، عکسهای زیبا از هنر اصیل ایرانی را هم ببیند.

دبیر جشنواره ملی عکس ویرا با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه در 17 آذر، گفت: آثار ارسالی به جشنواره تا انتها آذر به وسیله سعید محمودی ازناوه، ابراهیم سیسان و مسعود زنده روح کرمانی داوری می گردد.

منبع: همگردی

به "آثار برگزیده جشنواره عکس ویرا در تهران و پاریس نمایش داده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار برگزیده جشنواره عکس ویرا در تهران و پاریس نمایش داده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید