چه زمانی به مسافرت برویم؟

به گزارش عینک ارومیه، مسافرت را می توان از برترین لذت ها دانست؛ اما سفر زمانی لذت بخش تر می گردد که طبق زمان بندی درستی پیش برود. با خبرنگاران همراه باشید تا با نکات زمان مناسب سفر آشنا شویم.

چه زمانی به مسافرت برویم؟

همه ما برای سفرهای خود سعی داریم زمان بندی درستی را معین کنیم. زمان و برنامه سفر عامل بسیار مهم و معین نماینده ای در کیفیت آن است؛ به طوری که تفاوت یک سفر خوب با یک سفر شگفت انگیز می تواند تنها در زمان بندی خلاصه گردد. همیشه در مقاله های راهنمای سفر به جنبه های گوناگون مسافرت پرداخته ایم؛ اما در اینجا به طور خلاصه به مواردی می پردازیم که برای زمان بندی هرچه بهتر سفر به ما یاری می نمایند.

چه چیزهایی از سفر می خواهیم؟

هر یک از ما قبل از هر سفر خواسته ها و انتظارات شخصی خود را داریم. برای مثال، فرض کنید یک بلیت برای آلاسکا داریم. اگر بخواهیم از منظره ها و تماشای های آن لذت ببریم، برترین زمان فصل تابستان است. از طرفی دیگر، اگر در پی مشاهده شفق های قطبی یا وال های آن هستیم، زمانی غیر از فصل تابستان را باید انتخاب کنیم.

قبل از خرید بلیت، فهرست علاقه مندی های خود را از کارهای حین سفرتان، تهیه کنید.

در نظر گرفتن فصل غیر جهانگردی

منظور از فصل غیر جهانگردی زمان مشخصی است که مقدار جهانگرد در آن شهر یا کشور کاهش می یابد.

بعضی اوقات برترین تجربه ها و خاطرات از سفرهایی که رفته ایم می تواند در این زمان باشد. مسافرت در این زمان ها می تواند به جیب شما هم یاری کند و هزینه کمتری را صرف کنید.

سفر به پاریس در زمستان زیبایی های خاص خود را دارد؛ چراکه شلوغی کمتری نسبت به زمان های دیگر دارد و صف های بسیار خلوت تری برای برج ایفل و موزه لوور وجود دارد.

برای شهرهای ایران نیز به همین صورت است. شهرهای مذهبی در مناسبت های مذهبی از جهانگردهای به مراتب بیشتری پذیرایی می نمایند. اگر می خواهید صرفا برای تماشا شهر مشهد بروید، خارج از این ایام مذهبی می تواند زمان بهتری باشد.

در نظر داشته باشید که مسافرت در این مقاطع نکات مثبت و منفی خود را دارد. بهتر است قبل از هر کاری، با مقایسه عوامل مختلف (مثلاً آب وهوا، هزینه) تصمیم خود را نهایی کنید.

هم زمان کردن سفر با رویدادهای خاص

سفر کردن در مناسبتی خاص و شخصی می تواند بسیار لذت بخش تر باشد. تصور کنید جشن گرفتن تولدتان یا سالگرد ازدواجتان در هتل محل اقامتتان تا چه مقدار می تواند هیجان انگیز باشد. به همین علت مسافرت کردن در روزهای تعطیل سال نو با خیال آسوده تری همراه است.

عید نوروز در باغ های شیراز با بوی نارنج یا برپایی کریسمسی شاد زیر آتش بازی های لندن یا در شن های گرم سواحل دریای کاراییب؛ فکرش هم لذت بخش است.

پس به یاد داشته باشید، همیشه سفرها با زمان بندی و برنامه ریزی درست به برترین خاطرات و تجربه ها تبدیل می شوند.

منبع: کجارو / supertips.wpengine.com

به "چه زمانی به مسافرت برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی به مسافرت برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید