نامگذاری خیابانی در منطقه13 به نام استاد منوچهر احترامی

به گزارش عینک ارومیه، خبرگزاری خبرنگاران- شهردار منطقه 13 گفت: پیرو مصوبه119-2610شورا مبنی بر نامگذار و تغییر نام معابر عمومی، مراسم نامگذاری و پلاک کوبی خیابان 3/35 نیروی هوایی در منطقه13 به نام استاد منوچهر احترامی برگزار گردید.

نامگذاری خیابانی در منطقه13 به نام استاد منوچهر احترامی

به گزارش عینک ارومیه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، مجتبی شکری با اشاره به رویکرد شورای شهر تهران در نامگذاری معابر به نام شخصیت های هنری، فرهنگی، علمی و ورزشی و حتـی بین اللملی گفت: نامگذاری معابر به نام شخصیت های فعال در عرصه های مختلف هنری، فرهنگی، علمی و اجتماعی کار کوچکی در مقابل خدمت عظیم آنهاست.

وی با اشاره به نامگذاری خیابانی در منطقه13 به نام یکی از شخصیت های هنری اضافه نمود: استاد منوچهر احترامی، از قدیمی ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان بود، که مجموعهٔ کار های حسنی نگو یه دسته گل او از دههٔ 60 تا امروز، با مجموع تیراژ چندمیلیونی همچنان یکی از محبوب ترین کتاب های بچه ها به تعداد می رود.

شهردار منطقه 13 با بیان اینکه شخصیت هایی بودند و هستند که برای اعتلای علم و دانش و هنر و فرهنگ کشور زحمت می کشند و باید قدردانشان باشیم ادامه داد: در حقیقت با این کار از یک سو نام و یاد شخصیت های تاثیرگذار جاودانه می گردد و از سوی دیگر زمینه آشنایی نسل آینده با این افراد فراهم می گردد.

استاد احترامی مجموعه ای از آثار خود را درکتاب جامع الحکایات منتشر کرد و چاپ بخشی از داستان های طنزش را در مجموعه بچه ها، من هم بازی تدارک دید. منوچهر احترامی در دوران حیاتش بیش از پنجاه اسم کتاب برای بچه ها نوشته و منتشر کرد که حسنی نگو یه دسته گل، خروس نگو یه ساعت، خرس وکوزه عسل و.. از آن جمله اند. وی در روز چهارشنبه، 23 بهمن 1387 بر اثر نارسایی قلبی، در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نامگذاری خیابانی در منطقه13 به نام استاد منوچهر احترامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامگذاری خیابانی در منطقه13 به نام استاد منوچهر احترامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید