سومین اثر شاعر هنرمند و نقاش فارسی در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد

به گزارش عینک ارومیه، خبرگزاری خبرنگاران- از مجموعه شعر و خوشنویسی با عنوان《آرزوها》اثر مرتضی کشاورز طی مراسمی با حضور مسئولان میراث فرهنگی و فعالان میراث فرهنگی و گردشگری فارس رونمایی به عمل آمد.

سومین اثر شاعر هنرمند و نقاش فارسی در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد

به گزارش عینک ارومیه از شیراز، در این آئین رونمایی ، کشاورز هنرمند و شاعر استان فارس اظهار نمود: اگرچه شعر و خوشنویسی شیراز اگرچه قدمت و عظمت بسیاری دارد لیکن هنوز مکتب شعر شیراز و مکتب خوشنویسی شیراز به درستی ایجاد و تبیین نشده است و باید کوشش نمود شیراز در شعر و خوشنویسی دارای مکتب گردد.

این هنرمند معمار فارس گفت: شیراز در قله های شعر و ادبیات واقع شده است اما سبک و مکتب شیراز در شعر و خوشنویسی، احتیاج است که بیش از پیش بدان پرداخته گردد.

در کنار غزل ها و رباعی هایم در تک تک صفحات کتاب تازهم《آرزوها》به هنر خوشنویسی شکسته نیز پرداخته ام،خوشنویسی ایرانی از خط کوفی شروع و با ترکیب نسخ و تعلیق به نستعلیق رسیده و هم اکنون با روان نویسی در کتابت و ابداع فرم های تازه و سیال به شکسته نستعلیق رسیده است.

وی اضافه نمود: هرکسی در هر جایگاه در جامعه دارای رسالتی است و به میزان بضاعتش باید نشاط را به جامعه تزریق نماید. قرن تازه را قرن امید نامید و ابراز امیدواری نمود قرن تازه قرن خاتمه انتظار و ظهور آقا امام زمان (عج) باشد.

مجموعه شعر و خوشنویسی آرزوها اثر مرتضی کشاورز با تخلص م.تفاوت، مشتمل بر 80 رباعی ، 50 غزل و 130 اثر خوشنویسی شکسته در 160 صفحه به وسیله انتشارات سارات به چاپ رسیده است.

غزل های من را پس بدهید و ندیدن علت نبودن نبود، دو اثر دیگر مرتضی کشاورز می باشد که به وسیله همین انتشارات و در سال های 99 و 1400 چاپ و در آرامگاه سعدی و اقامتگاه سنتی راوی شیراز رونمایی گردیدند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سومین اثر شاعر هنرمند و نقاش فارسی در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین اثر شاعر هنرمند و نقاش فارسی در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید