رجب زاده: مسائل فنی در ساختار تیمی ذوب آهن وجود دارد، بازیکنان تحت فشار روحی احساسی بازی می نمایند

به گزارش عینک ارومیه، گروه استان ها- کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب آهن گفت: بازیکنان ذوب آهن احساسی بازی می نمایند و با عدم نتیجه گیری تحت فشار روحی قرار گرفته اند.

رجب زاده: مسائل فنی در ساختار تیمی ذوب آهن وجود دارد، بازیکنان تحت فشار روحی احساسی بازی می نمایند

مهدی رجب زاده در گفت وگو با خبرنگار عینک ارومیه در اصفهان، درباره شرایط تیم فوتبال ذوب آهن و شرایط سخت این تیم در جدول رده بندی لیگ سال جاری گفت: نتایج هر تیم بیانگر عملکرد فنی آن است؛ متأسفانه نتایج قابل قبولی کسب نشده و ذوب آهن هنوز بردی به دست نیاورده است.

وی اضافه نمود: ذوب آهن نقاط ضعفی داشته و دارد که در این 12 هفته محسوس بوده است . این تیم در ساختار دفاعی از دفاع فردی تا دفاع گروهی مشکل دارد. همچنین در حفظ توپ و مالکیت مشکل داشته و از ضربات آخر استفاده ننموده و به راحتی گل دریافت نموده است.

کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب آهن اعلام کرد: در بازی آخر با نفت مسجدسلیمان همه از گل سالم ذوب آهن صحبت می نمایند، اما معتقدم باید به قدری قوی عمل کرد که اگر داور جایی اشتباه کرد، در بازی اتفاقاتی افتاد و یا روی حادثه ای گل دریافت کردیم بتوان از مخمصه بیرون آمد. اینکه توپ ها را گل نکنیم و یک روز بگوییم داور مقصر است و یک روز پنالتی برای ما گرفته نشد، چندان درست نیست چون مسائل داوری برای همه تیم هاست.

رجب زاده توضیح داد: همه تیم ها روی داوری حساس شده اند و به فدراسیون و دپارتمان حمله می نمایند و در شرایطی که روی داوری حساسیت ایجاد شده و داور پراشتباه عمل می نماید باید بتوان به قدری خوب ظاهر شد که این اشتباهات در نتیجه تأثیر نگذارد و تیم به تمام مسائل غلبه کند.

وی بیان نمود: معضل ذوب آهن این است که پیروز نمی گردد و نمی توان همیشه نتایج را توجیه کرد و به طور قطعی مسائل فنی در ساختار تیمی وجود دارد. در بازی با نفت تک روی بازیکنان زیاد بود و در زمانی که باید ارسال یا پاس انجام می شد این اتفاق رخ نمی داد.

کادر فنی باید به نقطه ضعف ذوب آهن پی می برد

کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب آهن گفت: در بازی با نفت مسجدسلیمان سمت راست دفاع نفت بسیار آسیب پذیر بود و بازیکنان ذوب آهن به راحتی از بازیکنان آن ها عبور می کردند، اما باید بیشتر از ضعف سمت راست حریف استفاده می کردند و زمانی که احساس می گردد تیم مقابل نقطه ضعف دارد به قدری باید فشار آورد که به هدف رسید اما این اتفاق نیفتاد.

رجب زاده گفت: تیم نفت مسجدسلیمان در توپ های عمقی بلند ضعف داشت و علی دشتی یک بار با دروازه بان نفت تک به تک شد و این توپ را از دست داد. در جریان بازی این اتفاق کم رخ داد و هنر کادرفنی این است که در جریان بازی متوجه گردد تیم مقابل در چه نقاطی ضعف دارد و از همان جا ضربه نهایی را بزند.

ملاقات برابر نفت بهترین فرصت برای جبران بود

وی اضافه نمود: متأسفانه سبزپوشان در این بازی اصلاً شرایط خوبی نداشتند در حالی که این بهترین فرصت بود تا ذوب آهن بتواند با یک برد خود را از شرایط فعلی خارج کند. از نظر فنی باید قوی تر عمل گردد و بازی با نفت فرصتی بود که به راحتی از دست رفت.

کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب آهن در پاسخ به این سوال که در نتایج ضعیف این تیم از میان مدیریت، کادرفنی و بازیکنان کدام یک بیشترین تأثیر را داشته اند، اعلام کرد: درباره مدیریت همه جا صحبت کردند و نظر دادند اما به نظر می رسد مشکل در نتیجه گیری در این مقطع مربوط به مسائل فنی است. بازیکنان احساسی بازی می نمایند و با عدم نتیجه گیری تحت فشار روحی قرار گرفته اند و عملکرد بازیکنان تحت تأثیر این شرایط قرار می گیرد؛ بنابراین نقش کادر فنی بسیار اهمیت دارد که تیم را از همه نظر آماده کند.

مسائل مدیریتی برای همه تیم های بالا و پایین جدول وجود دارد

رجب زاده توضیح داد: مسائل مدیریتی همیشه در تیم های بالای جدول و پایین جدول وجود دارد و درباره این موضوع صحبت نموده ام اما الان درد ذوب آهن فنی و در داخل زمین است. ضعف این تیم این است که در زمین نمی تواند به بهترین شکل از فرصت ها و ضعف حریف استفاده کند.

وی درباره مصاحبه های سرمربی ذوب آهن علیه این باشگاه بیان نمود: اختلاف نظر و اختلاف سلیقه در مجموعه های تیمی وجود دارد. انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند و هر شخص رفتار و کردار خودش را دارد و مردم روی آن رفتار و صحبت ها قضاوت می نمایند. پس از رفتن از ذوب آهن در ابتدا هیچ صحبتی درباره مسائل نکردم و به خودم اجازه نمی دهم درباره باشگاه نکته منفی مطرح کنم.

کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب آهن گفت: دلیل ندارد بقیه بدانند چه اتفاقی اتفاق افتاده و هر کسی تفکری دارد اما متأسفانه این اتفاقات در باشگاه ذوب آهن اتفاق افتاده است. نمی خواهم درباره رحمان رضایی صحبت کنم و مردم باید در این خصوص برداشت نمایند و نظر بدهند. مردم ما بسیار باهوش هستند و برداشت درست خودشان را دارند.

رجب زاده گفت: مردم ما فوتبالی هستند و خیلی مسائل را متوجه می شوند و رفتار و کردار هر فرد سبب می گردد روی آن شخص دیدگاه شخصیتی پیدا نمایند. در هر تیمی بوده ام کم پیش آمده بحث حاشیه ای علیه باشگاه داشته باشم.

وی اضافه نمود: حرفی درباره رحمان رضایی و صحبت هایش ندارم و چیزی که مطرح نموده عقیده ایشان بوده اما من هیچ گاه درباره باشگاهی که در آن کار نموده و می کنم صحبت نمی کنم. بهتر است در خلوت دعوا کنیم و حرف بزنیم اما خارج از آن باید حرمت ها حفظ گردد.

کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب آهن اعلام کرد: دلیل ندارد مردم همه مسائل را بدانند. امکان ندارد به پیشکسوت خودم حرف هایی بزنم که به او بی احترامی گردد.

بعضی تعویض ها در بازی های اخیر ذوب آهن بی هدف بوده است

رجب زاده با اشاره به اینکه کادرفنی ذوب آهن می توانست در تعویض ها بهتر از این عمل کند، توضیح داد: در ملاقات با نفت انجام تعویض در دقیقه 91 وقت کشی به نفع حریف است. اگر برنامه ای داریم باید زودتر اقدام کنیم. برخلاف این ملاقات، در بازی با آلومینیوم که تیم 2 بر یک پیش است باید با تعویض دقایق خاتمهی فشار حریف گرفته می شد.

وی بیان نمود: همین مسائل سبب می گردد برد با تساوی و تساوی با باخت عوض گردد. این مسائل، فنی است پس ابتدا باید ایرادات خودمان را برطرف کنیم و پس از آن به سراغ مسائل دیگر برویم.

کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب آهن گفت: در میدان دادن به جوانانی مانند عکاشه هم عملکرد تیم چندان مطلوب نبوده است. کاری کردیم که این بازیکن از دور خارج شد و نتوانست توانمندی خود را نشان دهد.

شکست برابر نساجی کار ذوب آهن را بسیار سخت می نماید

رجب زاده با اشاره به 2 ملاقات سرنوشت ساز آینده ذوب آهن گفت: ذوب آهن در 2 هفته آینده با نساجی و سپاهان بازی دارد و با توجه به نزدیکی امتیاز با نساجی باید در این ملاقات پیروز گردد تا فاصله زیاد نگردد چون بازی با سپاهان بسیار سنگین و سخت است و اگر در این 2 بازی نتیجه گرفته نگردد تیم های بالاتر از ذوب آهن غیرقابل دسترس می شوند و جبران آن بسیار سخت می گردد.

وی درباره چشم انتظاری طرفداران ذوب آهن برای پیروزی این تیم اضافه نمود: طرفداران ذوب آهن این روزها مانند اسفند روی آتش هستند. همه امید و عشق طرفداران به این تیم باریشه است و اگر این تیم سقوط کند خیلی از طرفداران تا مرز سکته می فرایند و بازیکنان برای دل طرفداران عاشق ذوب آهن هم که شده باید در ملاقات آینده پیروز شوند.

کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب آهن اعلام کرد: این طرفداران در سرما و گرما حامی تیم بوده اند و روزهایی که این تیم در آسیا به میدان می رفت و موفقیت تیم را دیده اند و در این روزها که نمی توانند به استادیوم بیایند باید با پیروزی به حمایت های همیشگی آن ها پاسخ داد، چون طرفداران نگران تیم شان هستند.

رجب زاده توضیح داد: در خاتمه برای مهرداد میناوند، علی انصاریان و حشمت مهاجرانی آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم این بیماری را پشت سر بگذارند و به آغوش خانواده فوتبال بازگردند.

168، ف

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رجب زاده: مسائل فنی در ساختار تیمی ذوب آهن وجود دارد، بازیکنان تحت فشار روحی احساسی بازی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجب زاده: مسائل فنی در ساختار تیمی ذوب آهن وجود دارد، بازیکنان تحت فشار روحی احساسی بازی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید