فراوری کودها و آفت کش های زیستی توسعه یافت

به گزارش عینک ارومیه به نقل از معاونت علمی، 10 میلیارد تومان اختصاص یافت تا 3 پروژه در حوزه زراعت و باغبانی برای توسعه فراوری کود و آفت کش های زیستی اجرایی گردد.

فراوری کودها و آفت کش های زیستی توسعه یافت

پروژه هایی چون فراوری کود زیستی استرووایت به وسیله تصفیه پساب دامداری، شهری و صنعتی (توان فراوری کود فسفاته 1000 تن در سال)، فراوری صنعتی آفت کش گیاهی دایابون (60 تن در سال برای مبارزه با بالشتک مرکبات) و کود تخصصی آمینواسیدی استحصال شده از ضایعات کارخانجات صنایع غذایی (گلوتن مایع) به منظور رشد گیاهان زراعی (امکان فراوری 20 تا 25 هزار تن در سال، معادل 20 درصد از واردات کل کود کشور).

برنامه هایی که با اختصاص 10 میلیارد تومان اجرایی شده و از خروج 30 میلیون دلار ارز کشور پیشگیری خواهد نمود.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرایی شدن این پروژه ها اقدامات مختلفی چون تسهیل گری برای مشخص قیمت خاک فسفاته، بالا بردن سطح اطلاعات و آموزش به مصرف نمایندگان محصولات کشاورزی، حمایت از ایجاد ساز و کار ردیابی محصولات کشاورزی سالم و شبکه محصول سالم، توسعه بازار محصولات زیست فناورانه با استفاده از ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری بخش کشاورزی و غیره را در نظر گرفته است.

چند سالی است که ایده بازگشت به طبیعت و استفاده کمتر از کودها و سموم شیمیایی و تمایل مردم به استفاده از محصولات ارگانیک باعث توجه بیش از پیش به استفاده از کودهای زیستی شده است. بر همین اساس در جهان فراوری و استفاده از این نوع کودها فرایند رو به رشدی یافته است.

شرکت های دانش بنیان نیز با ورود به این عرصه و فراوری کودهای زیستی به طبیعت یاری می نمایند تا کمتر آسیب ببیند و محصولات فراوریی باکیفیت و سالم تر فراوری شوند و به دست مصرف نماینده برسند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری کودها و آفت کش های زیستی توسعه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کودها و آفت کش های زیستی توسعه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید