برترین بازارهای خیابانی برای شکم گردی

به گزارش عینک ارومیه، برای قرن ها، بازارهای خیابانی محلی برای تجارت در سراسر دنیا به شمار می رفتند اما در سال های گذشته و با رشد فروشگاه های پر زرق و برق، این بازارها کاهش پیدا نموده اند. هر چند، در سال های اخیرا، توجه گردشگران نسبت به بازارگردی در میان این بازارهای خیابانی بیشتر شده و در این میان بازارهای خیابانی برای شکم گردی نیز محبوبیت خاصی پیدا نموده اند.

برترین بازارهای خیابانی برای شکم گردی

بازارهای غذا علاوه بر اینکه غذاهای خوشمزه و دلپذیری را در فضایی دلنشین و سرزنده عرضه می نمایند، فرهنگ عامیانه مردم را نیز به گردشگران نشان می دهند. مطمئنا علاقه مندان به غذاهای خوشمزه از گشت و گذار در میان این بازارها بسیار لذت خواهند برد. در ادامه همراه با ما باشید تا برترین بازارهای خیابانی برای شکم گردی را به شما معرفی کنیم.

1. بازار مموری لین

Memory Lane

بازار مموری لین (Memory Lane) در شهر توکیوی ژاپن واقع شده است و در آنجا می توان بیش از شصت رستوران به سبک ایزاکایا را مشاهده کرد که در خیابان ها و کوچه های بسیار باریک گردهم جمع شده اند. این رستوران ها عمدتا گوشت های گریل شده و ساکی را به مشتریان خود عرضه می نمایند و فضایی نیم هکتاری را اشغال نموده اند. این خیابان به این علت به نام خیابان حافظه نام گذاری شده که بسیاری از بخش های آن همچنان همانند دوره پس از جنگ به جای مانده اند. به هنگام عصر نیز رستوران های مختلف در مموری لین سیخ کباب مرغ یاکیتوری یا نیکومی را با قیمت های مقرون به صرفه برای مشتریان خود سرو می نمایند.

2. بازار شب ریچموند

Richmond Night Market

بازار شب ریچموند (Richmond Night Market) در ریچموند کانادا واقع شده است و تنها در طی آخرهفته های ماه های بهار و تابستان دایر می گردد. با این وجود، یکی از متنوع ترین بازارها در قاره آمریکای شمالی به شمار می رود که در آنجا می توان بیش از 200 غرقه غذا با بیش از 500 نوع غذا را مشاهده کرد که همگی در فضایی 18 جریبی مشرف به رودخانه فریزر (Fraser River) قرار گرفته اند. بسیاری از این غرفه های غذا نیز انواع غذاهای عمدتا آسیایی را در منوی خود دارند که شامل اختاپوس گریل شده، نودل و تاکویاکی می گردد اما در میان آن ها می توان غذاهای کلاسیک کانادایی را نیز مشاهده کرد.

3. بازار شب شیلین

Shilin Night Market

شهر تایپه در کشور تایوان به عنوان مقصدی عالی برای شکم گردی در سراسر دنیا شناخته می گردد و یکی از بازارهای برجسته این کشور نیز بازار شب شیلین (Shilin Night Market) نام دارد که در کوچه های نزدیک به ایستگاه جیانتان در مطقه شیلین قرار گرفته و در آنجا انواع غذاهای محلی، خوارکی های بین المللی و ترکیبی از هر دو ارائه می گردد. در بازار شب شیلین انواع غذاهای کبابی و سرخ شده به مهمانان عرضه می گردد که خوشمزه و دلپذیر هستند. این بازار هر روزه از ساعت 4 بعدازظهر باز می گردد تا نیمه شب به کار خود ادامه می دهد.

4. بازار کارتوپیا

Cartopia

بازار کارتوپیا (Cartopia) در پورتلند آمریکا به یکی از بازارهای غذاهای خیابانی برجسته تبدیل شده است و افراد بسیار زیادی را به خود جلب می نماید. از سال 2008 میلادی این بازار آغاز به کار نموده و از آن موقع نیز انواع غذاهای مختلف را عرضه نموده است. از جمله این غذاها نیز می توان به سیب زمینی های دو بار سرخ شده به سبک بلژیکی و بعلاوه پیتزاهای مارگاریتا و پوتانسکا پخته شده با آتش چوب اشاره نمود. این بازار از ساعت 11 صبح کار خود را آغاز می نماید و در فصل تابستان تا نیمه شب باز است. البته در ماه های سرد سال، منطقه سرپوشیده و گرم این امکان را به مهمانان می دهد تا بتوانند در فضایی دلنشین و گرم غذا بخورند.

5. بازار بوکریا

La Boqueria

بازار بوکریا (La Boqueria) در بارسلونای اسپانیا بزرگترین بازار غذای این شهر به شمار می رود که روزانه بیش از 40 هزار نفر را پذیرا است. جمعیت زیادی که از این بازار تماشا می نمایند، نشان دهنده محبوبیت بسیار زیاد آن است. بارهای تاپاس نیز این امکان را به شما می دهند تا بدون نشستن بتوانید از لقمه های کوچکی از غذاهای کاتالونیایی لذت ببرید، به خصوص در مواردی که جا برای نشستن بسیار کم است. از جمله رستوران ها و غرفه هایی که در بازار بوکریا حتما باید از غذاهایشان بخورید می توان به بار پینوتکسو (Bar Pinotxo)، غرفه غذای El Quim de La Boqueria و بعلاوه Jamon Iberico اشاره نمود.

6. بازار لا مرسد

La Merced Market

بازار لا مرسد (La Merced Market) در مکزیک شامل هشت ساختمان است که در میان آن ها می توان غرفه های غذای بسیار بزرگ و گسترده ای را مشاهده کرد که در آن ها انواع غذاهای خیابانی مکزیکی سرو می شوند و نوید تجربه ای دلنشین و جالب را می دهند. غذاهای فست فودی مکزیکی را نمی توانید در منوی رستوران های بازار لا مرسد پیدا کنید اما مطمئنا از تجربه غذاهای عجیبی همانند تاکوی کابزا یا تاکوی تهیه شده از گوشت صورت گاو لذت خواهید برد. سوپ مرغ، جیرجیرک های سرخ شده و لارو مورچه از دیگر غذاهای عجیب و غریبی هستند که در منوی این بازار به چشم می خورد.

7. بازار بزرگ

Grand Bazaar

بازار بزرگ (Grand Bazaar) استانبول ترکیه هزارتویی از بیش از 5 هزار فروشگاه است که از قرن پانزدهم میلادی پابرجا هستند و در آنجا علاوه بر عطرها، فرش ها و لباس های مختلف، می توان بعضی از برترین غرفه ها و رستوران های غذاهای خیابانی ترکیه را مشاهده کنید. در اینجا رستوران بسیار مشهور Donerci Sahin Usta برترین کباب ترکی استانبول را به مشتریان خود عرضه می نماید. یک املت سنتی با فلفل و گوجه فرنگی به نام منمن (menemen)، یک نوشیدنی خوش طعم بر پایه ماست به نام آیران یا همان دوغ، شیرینی ترکی با طعم گلاب، لیمو و پسته از جمله دیگر غذاهای خوشمزه ای به شمار می روند که در بازار بزرگ استانبول می توانید میل کنید. ساعت کار بازار از 9 صبح تا 7 شب است و در روزهای یکشنبه و تعطیلات ملی نیز بسته است.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "برترین بازارهای خیابانی برای شکم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازارهای خیابانی برای شکم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید