بارش شدید باران همراه با رعد و برق از فردا در کرمانشاه

به گزارش عینک ارومیه، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه ای نسبت به بارش شدید باران همراه با رعد و برق از فردا آدینه تا روز یکشنبه و احتمال وارد شدن خسارت به باغات و مزارع کشاورزی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بارش شدید باران همراه با رعد و برق از فردا در کرمانشاه

سعید قاسمی رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه ای ناپایدار از روز آدینه تا یکشنبه هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر داده است که به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمال رگبار پراکنده تگرگ در کل استان خواهد شد.

سعید قاسمی ادامه داد: هوای استان طی امروز قسمتی تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد ملایم و رشد ابر خواهد بود و با ورود این سامانه ناپایدار از روز آدینه جو منطقه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بارش ها در روز های آدینه و شنبه شدت بیشتری داشته و در پاره ای نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه می شود، اضافه نمود: این شرایط جویی موجب کاهش دمای روزانه بین چهار تا پنج درجه و افزایش نسبی دمای شبانه نیز در استان خواهد شد.

قاسمی بیان نمود: کاهش دید، لغزندگی جاده ها و کندی در تردد وسائل نقلیه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع و احتمال لغو پرواز ها به علت احتمال تگرک نیز پیش بینی شده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از تردد های غیرضرور و قرارگرفتن در فضا های باز، مرتفع و مکان های مستعد برخورد صاعقه و احتیاط در رانندگی توصیه کرد.

وی نسبت به مراقبت از محصولات کشاورزی و احتیاط در تردد عشایر کوچ رو نیز در طی این مدت هشدار داد و گفت: در اوایل روز های یکشنبه و دوشنبه، کاهش دمای هوا شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی در بعضی نقاط استان فراهم خواهد نمود.

وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته شهرستان های حمیل و کنگاور با یک درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و قصرشیرین و خسروی با 28 درجه گرمترین نقاط استان بودند.

قاسمی اضافه نمود: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه بین 2 تا 18 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود .

عینک ارومیه کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بارش شدید باران همراه با رعد و برق از فردا در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شدید باران همراه با رعد و برق از فردا در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید