4476 تماس گازگرفتگی با اورژانس

به گزارش عینک ارومیه، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از تماس 4476 نفر با اورژانس در خصوص مسمومیت با مونوکسید کربن از مهر ماه تا کنون خبر داد.

4476 تماس گازگرفتگی با اورژانس

به گزارش گروه حوادث عینک ارومیه از ایسنا، مجتبی خالدی اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای مهرماه تا کنون 4476 نفر در باره مسمومیت با گاز مونوکسید کربن با اورژانس تماس گرفتند.

وی ادامه داد: هزار و 707 نفر توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند و دو هزار و 554 نفر توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

خالدی در خصوص تعداد نفراتی که بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند گفت: متاسفانه 215 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: استان های تهران با 110 نفر، خراسان رضوی 460 نفر و آذربایجان شرقی با 337 نفر بیشترین موارد تماس در خصوص مونوکسید کربن را داشتند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: کمترین تماس از سوی استان چهارمحال و بختیاری و قم گزارش شده است.

خالدی علامت های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را شبیه به علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دانست و گفت: همچنین سردرد، تهوع، استفراغ، تاری دید و در برخی موارد کاهش سطح هوشیاری و در صورت ادامه دار شدن کما و مرگ را در پی دارد. هر زمانی که این علامت ها مشاهده شد باید بلافاصله وسیله گرمایشی را خاموش و مصدوم را از شرایط خارج کرده و ضمن تماس با اورژانس باید درب ها و پنجره ها را باز کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "4476 تماس گازگرفتگی با اورژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4476 تماس گازگرفتگی با اورژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید