عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در شرق عراق، بازداشت سرکرده داعش در نینوا

به گزارش عینک ارومیه، خبرگزاری خبرنگاران- احمد التمیمی فرمانده سازمان الحشد الشعبی از آغاز عملیات نظامی این سازمان علیه گروه تروریستی داعش در دو محور در حومه السعدیه در استان دیاله در شرق عراق خبر داد.

عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در شرق عراق، بازداشت سرکرده داعش در نینوا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری عینک ارومیه، التمیمی اضافه کرد: یگان هایی از سازمان الحشد الشعبی از دو محور اصلی حومه السعدیه (70 کیلومتری شرق بعقوبه) و اطراف سد حمرین عملیات تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش را روز یکشنبه آغاز کردند.

وی اضافه کرد: این عملیات در چارچوب راهبرد تامین امنیت ناحیه السعدیه و منع هرگونه تحرک عناصر داعش به ویژه در مناطق کشاورزی این منطقه انجام می شود.

نیروهای سازمان الحشد الشعبی در 13 بخش مرزهای استان دیاله عراق، مستقر هستند و نقش مهمی در تامین امنیت این مناطق دارند.

ارتش عراق در عملیات ضد تروریستی، 3 داعشی را بازداشت کرد

نیروهای اطلاعات نظامی عراقی طی عملیاتی در استان های بغداد و کرکوک پیروز شدند 3 عنصر تکفیری داعش را که پیشتر تحت تعقیب بودند، شناسایی و بازداشت کنند.

به گزارش العالم، سلسله عملیات های ضد تروریستی ارتش عراق در نقاط مختلف این کشور ادامه دارد. در جدیدترین این عملیات، نیروهای اطلاعات نظامی عراق پیروز شدند یک عنصر تکفیری را که پیشتر تحت تعقیب بود در پایتخت و دو تکفیری را در استان کرکوک بازداشت کنند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق با اعلام این خبر، شرح داد که اقدامات قانونی درباره این تروریست ها جهت تکمیل پرونده تحقیقات از آنها اجرا شده است.

بازداشت سرکرده داعش در غرب نینوا

منابع عراقی از بازداشت سرکرده داعش در غرب نینوا خبر دادند و اعلام کردند که تکفیری بازداشت شده، مسئول پرونده اسیران و کشته شدگان در گروه تروریستی داعش بوده است.

به نقل از السومریه، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز از بازداشت مسئول پرونده اسرا در گروه تروریستی داعش خبر داد.

این واحد در بیانیه ای گفت: در عملیاتی ویژه و برنامه ریزی شده با استفاده از اطلاعات دقیق، تحرکات یکی از عناصر تروریستی مهم معروف به عرب که مسئول پرونده اسرا و کشته شدگان در گروه تروریستی داعش بود، رصد شد.

در ادامه بیانیه آمده است: پس از رصد تحرکات این تروریست داعشی توسط واحد اطلاعات نظامی لشکر 15 و اطلاعات هنگ سوم تیپ 73 پیاده نظام ارتش عراق، وی در نزدیکی پل یرموک در غرب نینوا دستگیر شد.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در شرق عراق، بازداشت سرکرده داعش در نینوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در شرق عراق، بازداشت سرکرده داعش در نینوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید