رسوم عجیب مردم اندونزی که باورشان سخت است!

به گزارش عینک ارومیه، اگر به دنباله تجربه ای منحصر به فرد و آشنایی با رسوم عجیب و غریب هستید، در اینجا می تونید بهترین نمونه آن ها را که در کشور اندونزی برگزار می شوند پیدا کنید.

رسوم عجیب مردم اندونزی که باورشان سخت است!

کشور اندونزی با رسم و رسوم های عجیب، غریبه نیست و قسمت های مختلف این کشور فرهنگ و آیین منحصر به فرد خودش را دارد. از جمله رسومی که برای قرن ها برگزار شده اند و حتی اکنون نیز مردمان این کشور به برگزاری آن ها می پردازند. اگرچه برخی از آن ها جذاب و شگفت و انگیز است، برخی از آن ها ممکن است ترسناک و عجیب باشد.

مرگ به معنای خداحافظی نیست

مردمان توراجا معتقند ممکن است فردی که می میرد جسدش پوسیده گردد، اما روح او تا زمانی یک مراسم تدفین عظیم ترتیب داده نگردد، همچنان باقی خواهد نمود. در ابتدا شاید تصور کنید این مراسم که رامبو سولو باید غم انگیز باشد، اما مردمان تورجا آن را به شکل یک جشن برگزار می نمایند چرا که روح را یه مقصد نهایی زندگی منتقل می نمایند.

اما یک مراسم عظیم، پول زیادی هم می خواد که توراجا هم چند سال برای جمع آوری آن صرف می نمایند. در این سال ها آن ها به شخصی که فوت شده مثل یک بیمار مراقبت می نمایند و به او غذا می دهند. اگرچه این موضوع برای ما عجیب است، اما برای توراجا ها این رسم بسیار معمول است.

مجسمه برای درگذشتگان

تائو تائو مجسه ای است که از جنس چوب یا بامبو به یاد متوفی ساخته می گردد. توراجا ها معتقدند که روح افراد مرده از طریق این مجسمه ها به زندگی ادامه می دهد و محافط مقبره و ناجی زندگان خواهند شد.

نبش قبر مردگان

رسوم عجیب مردم توراجا به همین جا ختم نمی گردد و آن ها پس از مرگ هم دوباره متوفی را از قبر بیرون می شکند. این رسم به منظور ادای احترام حتی با گذشت مدت ها از زمان مرگ، همچنان برگزار می گردد. هر سه سال یک بار، اجساد از خاک بیرون آورده می شوند و دوباره لباس هایی را به تن آن ها می نمایند. بعد از این مراسم آن ها با جسد متوفی عکس می گیرند و دوباره او را در خاک می گذارند.

دفن نوزاد ها در سوراخ درخت ها

از نظر توراجا ها نوزادانی که زیر شش ماه سن دارند، مقدس هستند. پس اگر بچه های آن ها قبل از رسیدن به سن شش ماهگی بمیرند دور آن ها برگ هایی می پیچانند و آن ها را در سوراخ درخت ها قرار می دهند. اگرچه این رسم در حال از بین رفتن است، این قبرستان نوزادان را هنوز هم می توان در اندونزی پیدا کرد.

لباس گاومیش آبی

هر فرهنگ و مذهبی شیوه منحصر به فرد خود را در نمایش تعلق خاطر به خدایشان دارند. برخی از طریق عبادت، برخی ازطریق مراقبه و گاهی هم از طریق قربانی کردن. اما این رسم عجیب در اندوزی به پوشییدن لباس بوفالوی آبی منجر می گردد. در هر ماه سورو (اولین ماه از گاه شماری جاوه ای)، افرادی با ظاهر گاومیش آبی در خیابان ها حرکت می نمایند. مردانی که خود را از طریق نفت و یا ذغال سیاه می نمایند و یک شاخ و زنگوله را به سر و گردن خود آویزان می نمایند. این کار روشی است برای درخواست باران برای محصولات و از آنجایی که گاومیش آبی به دلیل قدرت زیادش در کشاورزی استفاده می گردد، نمادی برای این آیین شده است.

قدرت های فرا انسانی

هنر های رزمی دیباس، که ازاستان بانتن در اندونزی سرچشمه می گیرد، بر روی افزایش تحمل درد متمرکز است. اجرا نماینده این آین باید ورود شمشیر و خنجر به بدنش را تحمل کند. همچنین دیگر توانایی مثل خوردن آتش، جویدن شیشه و فرو کردن سوزن در بخش های مختلف بدن از جمله صورت باعث تعجب شما خواهد شد. این اقدامات معمولا ردی روی بدن آن ها نمی گذارد و متعتقدند به این دلیل است که برای خدای خود قربانی می نمایند.

سوزاندن کشتی

ده های قبل گروهی از مهاجران چینی از منطقه فوجیان، با یک قایق چوبی محل زندگی خود را ترک می نمایند به دنبال زندگی بهتری می فرایند. آن ها در نهایت به مکانی نامعلوم می رسند و برای نشان دادند عزم و اراده شان تصمیم میگیرند کشتی خود را بسوزانند که هیچگاه به زادگاهشان باز نگردند. این رویداد تاریخی هر ساله به عنوان یک جشن برگزار می گردد.

باشگاه عینک ارومیه

منبع: گردشبان

به "رسوم عجیب مردم اندونزی که باورشان سخت است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوم عجیب مردم اندونزی که باورشان سخت است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید