با این مکمل های طبیعی قندخون را مدیریت کنید

به گزارش عینک ارومیه، به طور معمول دیابت با داروهای خاصی و بعلاوه رژیم غذایی و ورزش اداره می گردد. به مبتلایان به دیابت توصیه می گردد که غذاها و نوشیدنی های پرچرب ، سدیم زیاد ، و قندها را محدود یا پرهیز نمایند.

با این مکمل های طبیعی قندخون را مدیریت کنید

12 مورد از برترین مکمل های طبیعی برای مدیریت سطح قند خون

آیا شما هم جز افرادی هستید که سعی می نمایند سطح قند خون خود را کنترل و مدیریت نمایند؟ کنار آمدن با دیابت نوع 1 یا نوع 2 می تواند سخت باشد، اما نکته خوب این است که این اختلالات تا حد زیادی قابل کنترل هستند! در واقع، ما در ادامه لیستی از برترین مکمل های دیابت را معرفی نموده ایم.

توجه داشته باشید: همه این مکمل ها طبیعی هستند، اما قبل از اضافه کردن آنها به رژیم غذایی خود، برای رعایت جانب احتیاط، باید با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین های B
اضافه کردن مکمل ویتامین B کمپلکس به رژیم روزمره، می تواند به کاهش نوروپاتی دیابتی (آسیب عصبی دیابتی) یاری کند و بعلاوه به بدن در استفاده موثرتر از چربی، کربوهیدرات و پروتئینی که مصرف می کنید، یاری کند. سعی کنید روی ویتامین B6، B12 و بیوتین تمرکز کنید.
کروم
کروم عنصری کوچک است که می تواند به بدن در تنظیم موثرتر قند خون یاری کند. کروم همراه با انسولین برای پر کردن سلول ها با گلوکز کار می نماید و به بدن در تشخیص زمان توقف فراوری قند خون، یاری می نماید.
ویتامین C
ویتامین C فقط برای سلامت دستگاه ایمنی شما مناسب نیست، بلکه این ویتامین یکی از برترین مکمل های دیابت است. ویتامین c تجمع سوربیتول را در کلیه ها، سلول های عصبی و چشم ها متوقف می نماید.
CoQ10
کوآنزیم Q10 ، آنتی اکسیدانی قوی است که برای تقویت سلامت قلب توصیه می گردد و مصرف آن می تواند به کاهش عوارض قلبی که ممکن است ناشی از دیابت باشند، یاری کند.
ویتامین D
یا زمان بیشتری برای قرار گرفتن در معرض خورشید اختصاص دهید و یا مکمل مصرف کنید، در هر صورت ویتامین D بیشتری دریافت کنید! این ویتامین به کاهش خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی و ویروسی که در بین افراد دیابتی شایع تر هستند، یاری می نماید.
ALA
آلفا لیپوئیک اسید یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند به سلول های بدن یاری کند تا گلوکز را به طور موثرتر جذب نمایند و بعلاوه از اتصال مولکول های قند به مولکول های پروتئینی (که مانع عملکرد مناسب می شوند) جلوگیری کند. ALA بعلاوه سلامت چشم را تقویت و خطر ابتلا به نوروپاتی محیطی دیابتی را کاهش خواهد داد.
ویتامین E
مصرف ویتامین E از اعصاب و عروق خونی شما در برابر آسیب ها، به ویژه به وسیله رادیکال های آزاد که به علت دیابت افزایش یافته اند، محافظت می نماید. برخی مطالعات حتی کشف نموده اند که مصرف زیاد ویتامین E می تواند نوروپاتی دیابتی را کاهش دهد و بعلاوه خطر ابتلا به آترواسکلروز و آب مروارید دیابتی را کاهش دهد.
وانادیم
وانادیم ماده ای شیمیایی است که در شوید، تخم مرغ، تربچه و فلفل یافت می گردد. این ماده اساسا اثرات انسولین را در بدن تقلید می نماید و به این ترتیب به حفظ سطح گلوکز خون در حد طبیعی یاری می نماید. وانادیم یکی از برترین مکمل های دیابت محسوب می گردد.
خرفه پرپهن(Purslane)
خرفه پرپهن گیاهی رایج در سراسر دنیا است و هرچند این ماده در برخی منطقه ها مثل آمریکا جز علفهای هرز محسوب می گردد، این منبع غذایی در آسیا و اروپا محبوب است.

عصاره خرفه نه تنها به افزایش حساسیت نسبت به انسولین یاری می نماید ، بلکه در حالی که انتقال گلوکز از روده به جریان خون را کاهش می دهد، می تواند به سلول های بدن یاری کند تا گلوکز را به طور موثرتر جذب نمایند.

بربرین(Berberine)
این مکمل AMPK را که ماده ای شیمیایی است که متابولیسم بدن را تنظیم می نماید هدف قرار می دهد. AMPK باعث می گردد بدن قند خون بیشتری جذب کند، حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و فراوری قند خون بیش از حد را در کبد متوقف می نماید.
جیمنما سیلوستر(GymnemaSylvestre)
این مکمل از برگ گیاه بومی هند استخراج می گردد. برگ های این گیاه غنی از اسیدهای خاصی هستند که سرعت انتقال گلوکز (از روده به جریان خون) را کاهش می دهند و به تنظیم قند خون یاری می نمایند.
منیزیم
بدن شما به منظور فراوری انرژی و پروتئین احتیاج به منیزیم بیشتری دارد، اما منیزیم به کاهش مقاومت به انسولین نیز یاری می نماید - مسئله ای که منجر به ابتلا به دیابت در مرحله اول می گردد. بعلاوه منیزیم می تواند سطح قند خون را به طور موثرتر کنترل کند.

در خصوص این مکمل ها با دکتر خود صحبت کنید و ببینید آیا مکمل ها می توانند به شما یاری نمایند تا اندازه قند خون خود را به طور طبیعی کنترل کنید …

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "با این مکمل های طبیعی قندخون را مدیریت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این مکمل های طبیعی قندخون را مدیریت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید