شروع تأیید واکسن تک دز روسیه

به گزارش عینک ارومیه، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تصویب واکسن تک دز اسپونتیک لایت روسیه علیه ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت و سلامت جمهوری موریس را اعلام نمود.

شروع تأیید واکسن تک دز روسیه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت عینک ارومیه به نقل از تاس، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) روز چهارشنبه در بیانیه مطبوعاتی گفت ، وزارت بهداشت جمهوری موریس استفاده از واکسن اسپوتنیک لایت را که یک واکسن تک دز علیه ویروس کروناست، تأیید نموده است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ماه گذشته بیان کرد، واکسن تک دزی اسپوتنیک لایت اجازه رسمی برای استفاده را از وزارت بهداشت این کشور دریافت نموده است.

گزارش مرکز تحقیقات ملی گامالیا در روسیه حاکی از آن است که اسپوتنیک لایت در مقابل دیگر گونه های جدید ویروس کرونا نیز موثر است و عوارض جانبی جدی پس از تزریق آن به ثبت نرسیده است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام نموده است بر اساس تحقیقاتی که از پنجم دسامبر 2020 تا 15 آوریل سال جاری اجرا شده، 28 روز بعد از تزریق واکسن اسپوتنیک لایت، ایمنی تا حد 79.4 درصد مقابل کرونا ایجاد می گردد. تا به امروز، واکسن اسپونتیک وی روسیه که در دو دز تزریق می گردد، در 66 کشور مجاز بوده است.

طبق اعلامیه مطبوعاتی، در مارس 2021، واکسن دو دز اسپونتیک وی نیز برای استفاده توسط وزارت بهداشت موریس مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شروع تأیید واکسن تک دز روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تأیید واکسن تک دز روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید